Παληγιάννης Βασίλειος Πρόχειρες, ατεκμηρίωτες και αποσπασματικές κι οι νέες ρυθμίσεις Φίλη
Ως εκπαιδευτικοί με ανησυχία παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην εκπαίδευση, όπου επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αδυνατώντας να επιλύσει τα καίρια ζητήματα της εκπαίδευσης καταφεύγει σε απανωτές, πολλαπλές, πρόχειρες, ατεκμηρίωτες, αποσπασματικές και αναποτελεσματικές ρυθμίσεις.
Οι ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή, για το ολοήμερο νηπιαγωγείο και για την εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες ρυθμίσεις Φίλη, για την ειδική αγωγή, για το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο.
Όλες δε οι παραπάνω ρυθμίσεις όχι μόνο δε δίνουν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά δημιουργούν σύγχυση , αβεβαιότητα, προβληματισμό, απορρυθμίζουν και υποβαθμίζουν την εκπαίδευση.
Οι πολλαπλές ρυθμίσεις πιστοποιούν την έλλειψη προγραμματισμού, υπεύθυνης και σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής. Το δημόσιο σχολείο αντιμετωπίζεται ως ένα ελεύθερο πεδίο πειραματισμού.
Η πολιτική της υποσχεσιολογίας, του ψέματος, του άκρατου λαϊκισμού, της προχειρότητας και των ατεκμηρίωτων και αποσπασματικών ρυθμίσεων δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Η Παιδεία δεν αντέχει άλλα πλήγματα. Είναι ανάγκη να αλλάξουμε την παιδεία, να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Αυτό επιβάλλει σοβαρότητα, υπευθυνότητα, αξιοποίηση όλων των δυνάμεων του τόπου για να χαραχθεί επιτέλους μια εκπαιδευτική πολιτική ικανή να αντέξει στο χρόνο. Το ράβε ξήλωνε δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να οδηγηθούμε σ’ έναν μακροχρόνιο εκπαιδευτικό σχεδιασμό ικανό να αντέξει ακόμη και στις αλλαγές των κυβερνήσεων.
Ταυτόχρονα αν όλοι μας πιστεύουμε ότι “Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων” τότε πρέπει να υπάρξει σημαντική αύξηση των δαπανών για την παιδεία, ώστε να ελπίζουμε στην απόκτηση της απαραίτητης κτιριακής υποδομής, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, σε νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, στην ουσιαστική και πολυεπίπεδη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στην κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς.
Είναι επίσης χρέος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να συμβάλλει στην αποκομματικοποίηση της Παιδείας.
Όλοι μαζί με λογισμό και όνειρο μπορούμε να αλλάξουμε την Παιδεία, για να ελπίζουμε σε μια καλύτερη Ελλάδα.