Η κλασική λογοτεχνία είναι βασικό στοιχείο τόσο της σχολικής εκπαίδευσης όσο και της άτυπης εκπαίδευσης. Τα μυθιστορήματα, τα βιβλία περιπέτειας κλασικών συγγραφέων έχουν συνοδέψει την παιδική ηλικία και όχι μόνο των περισσοτέρων. Ωστόσο πολλές φορές το μάθημα της λογοτεχνίας δεν καταφέρνει να κερδίσει το γνήσιο ενδιαφέρον του συνόλου της τάξης.
Η χρήση λογοτεχνικών βιβλίων στο σχολείο έχει ως βασικό στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας αλλά και τον εμπλουτισμό σε πηγών του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου.
Η Ki Sung στο άρθρο της στον ιστοχώρο Mind/Shift αναφέρεται στη νέα τάση όπου ένα λογοτεχνικό βιβλίο αποτελει την αφορμή για την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού ρόλων από τα ίδια τα παιδιά. Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Kip Glazer αναβίωσε το κλασικό λογοτεχνικό βιβλίο “Fahrenheit 451” του Ray Bradbury δημιουργώντας ένα επιτρπέζιο παιχνίδι από τα διαφορετικά κεφάλαια και περιπέτειες του βιβλίου.
Μέσα από το παιχνίδι αυτό που αναπτύχθηκε εισήχθησαν νέοι χαρακτήρες ή νέες αφηγηματικές περιπέτειες με βασικότερο σημείο το γεγονός πως οι παίκτες θα έπρεπε υποδυόμενοι τους χαρακτήρες του βιβλίου να πάρουν αποφάσεις για την εξέλιξη της πλοκής.
Για τη δημιουργία του παιχνιδιού οι μαθητές έχουν ως αποστολή να διαβάσουν το βιβλίο, να διερευνήσουν περισσότερες πληροφορίες γύρω από αυτό αλλά και από την χρονική περίοδο που περιγράφει συνδυάζοντας έτσι τη παιγνιώδη μάθηση και με ψυχαγωγία με τους βασικότερους εκπαιδευτικούς στόχους του αναλυτικού προγράμματος.