Με ανησυχία και προβληματισμό παρατηρούμε τις συνεχείς κα με μεγάλη καθυστέρηση αποφάσεις της κυβέρνησης όσον αφορά στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων (72322/Δ2/12-6-2020) και ΓΕΛ (74182/Δ2/15-6-2020) από το σχ.έτος 2020-2021 και εφεξής.
Δ.Α.Κ.Ε. καθηγητών ν. Λάρισας
Διαπιστώνουμε έναν πρόχειρο, αντιδεοντολογικό και αντιπαιδαγωγικό σχεδιασμό από το ΥΠΑΙΘ.
Πρόχειρο διότι όπως γίνεται αντιληπτό δεν γνωρίζει κανείς εάν τα ΠΥΣΔΕ υποχρεωθούν να πραγματοποιήσουν εκ νέου υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών λόγω των νέων δεδομένων (αρνητικά για αρκετούς συναδέλφους).
Αντιδεοντολογικό διότι αφενός ο συγκεκριμένος σχεδιασμός προέκυψε ξαφνικά και χωρίς κανέναν διάλογο με την ΟΛΜΕ και αφετέρου εντέχνως καλλιεργείται ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΥΝ κυβερνώντες η αντιπαράθεση των ειδικοτήτων, «διαίρει και βασίλευε» . Είναι γεγονός πως κάποιες ειδικότητες ευνοούνται (αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων και δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις ), έναντι κάποιων άλλων όμως των οποίων το ωράριο ψαλιδίζεται (προκύπτουν υπεραριθμίες, οι οποίες επιφέρουν αναστάτωση και ανασφάλεια στους συναδέλφους των συγκεκριμένων ειδικοτήτων) .
Αντιπαιδαγωγικό τέλος διότι εξαφανίζονται ή υποβαθμίζονται ειδικότητες , οι οποίες προσέφεραν τα μέγιστα στην εκπαιδευτική διαδικασία (Οικιακής Οικονομίας, Κοινωνιολόγοι, Οικονομολόγοι ).
Ελάχιστη σημασία και αξιοπιστία βέβαια έχουν οι ανακοινώσεις παρατάξεων που είναι ικανές να μηδενίσουν και τον αέρα που αναπνέουμε( το μεγάλο τους πρόβλημα είναι οι, υπερβολικά πολλές για αυτούς, 2 ώρες των Θρησκευτικών! ) .
Διαχρονική θέση της ΔΑΚΕ όμως ,και στην συγκεκριμένη περίπτωση πλέον επίκαιρη, είναι μια ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ για την Παιδεία, την οποία τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου έχουν υποχρέωση επιτέλους να κάνουν πράξη. Ας σταματήσουν τα εκ περιτροπής παιχνίδια στην πλάτη μαθητών και εκπαιδευτικών.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να σεβαστεί το λειτούργημα του μάχιμου εκπαιδευτικού που τρέχει σε 3,4 ή 5 σχολεία την εβδομάδα. Οφείλει να διαφυλάξει την υπηρεσιακή του ασφάλεια. Με πράξεις.
Η ΔΑΚΕ θα συνεχίσει να αγωνίζεται αταλάντευτα και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών καθώς και την επαγγελματική αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών .