Παιδικοί σταθμοί: Σημαντικές αλλαγές έρχονται από τον Σεπτέμβριο του 2021 στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς της χώρας, με την καθημερινότητα των νηπίων να αλλάζει. Το πρόγραμμα ξεκινάει πιλοτικά για έναν περιορισμένο αριθμό παιδικών σταθμών και τις επόμενες χρονιές θα επεκταθεί στις υπόλοιπες. Δείτε αποκλειστικά στο ipaidia.gr
Της Ελπίδας Οικονομίδη – ipaidia.gr
Νέα βιβλία, παιχνίδια και ποιοτική αναμόρφωση του χρόνου διαμονής τους περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του Υπουργείου Εργασίας που αφορά τους παιδικούς σταθμούς. Ήδη έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας, αρμόδια να καταθέσει προτάσεις και πρακτικό υλικό με στόχο όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα.
Με αυτό τον τρόπο, θα εξασφαλιστεί και θα υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων εντός των παιδικών σταθμών.
Η ομάδα Εργασίας, θα είναι αυτή που θα θέσει τις προδιαγραφές για το πως θα διαμορφωθεί η νέα καθημερινότητα των παιδιών. Οι εργασίες της έχουν ήδη ξεκινήσει με τη διαδικασία να βρίσκεται αυτή την περίοδο στο στάδιο της συγκρότησης προτάσεων, οι οποίες θα κατατεθούν στο Υπουργείο Εργασίας, ειδικότερα στην Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου.
Όπως αποκαλύπτει αποκλειστικά το ipaidia.gr, το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι αρκετά περιορισμένο, με στόχο τον Σεπτέμβριο του 2021, να εφαρμοστεί το πρόγραμμα πιλοτικά σε έναν περιορισμένο αριθμό παιδικών σταθμών στη συνέχεια θα επεκταθεί σε μεγαλύτερο αριθμό δομών.
Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, σε άρθρο της σχετικά με το πρόγραμμα στην εφημερίδα τα ΝΕΑ, είχε αναφέρει ότι: «Σχεδιάζουμε την παιδαγωγική αναμόρφωση των προγραμμάτων τους γιατί γνωρίζουμε ότι τα πρώτα βήματα στην εκπαίδευση του παιδιού είναι καθοριστικά για το μέλλον του. Στη διάρκειά της διαμορφώνονται οι όροι για την ισότιμη ανάπτυξη των παιδιών σε ένα αναβαθμισμένο παιδαγωγικά περιβάλλον που θα τους διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για το μέλλον. Ένα παιδαγωγικό περιβάλλον, το οποίο μέσα από παιχνίδια σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να κινητοποιούν την αντίληψη, τη λειτουργία των αισθήσεων και τη δημιουργική σκέψη, θα αποσκοπεί στη φυσική, συναισθηματική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών».
Σχέδιο για πρώιμη διάγνωση στους βρεφονηπιακούς σταθμούς – Ο ρόλος των γονέων
Εκπόνηση σχεδίου για την πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση σε ηλικίες από βρέφη έως και 4 ετών προωθείται από το Υπουργείο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ipaidia.gr, το οποίο στην εφαρμογή του θα πλαισιώνεται από παιδοψυχολόγους, αναπτυξιολόγους και από άλλες ειδικότητες που θα μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή τη διαδικασία.
Η διαδικασία θα επιτευχθεί με τη χρήση σταθμισμένων κλιμάκων/τεστ αλλά και αυτοσχέδια ερωτηματολόγια, τα οποία αυτή την περίοδο συντάσσονται και στόχο έχουν να εντοπίσουν τυχόν ζητήματα.
Εφόσον ένα παιδί κριθεί παιδί υψηλής επικινδυνότητας, θα παραπέμπεται σε διεπιστημονική ομάδα για εκτενέστερη αξιολόγηση, ώστε να προκύψει μια έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση.
Στόχος είναι, οι γονείς να έχουν υποστήριξη και ενημέρωση τόσο για την ανάπτυξη του παιδιού τους αλλά και για την αναζήτηση των ειδικών που θα αξιολογήσουν οποιαδήποτε περίπτωση. Επιπλέον, θα έχουν από μία τόσο μικρή ηλικία, την αξιολόγηση του παιδιού τους και σε περίπτωση που εντοπιστούν ανησυχητικοί δείκτες, θα σπεύσουν εγκαίρως στους αρμόδιους δημοσίους φορείς.