Μαθητές και καθηγητές βρίσκονται σε καραντίνα με πολύ αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία – αν και προκύπτουν και μερικά θετικά και κυρίως η απόλυτη διαπίστωση ότι λείπουν δεξιότητες μαθητών και εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και στον ψηφιακό κόσμο, δεξιότητες που δίνουν νέα πνοή στην εκπαίδευση, και οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν με συγκροτημένο τρόπο.

Του Άγγελου Τζίτζιρα , Μαθητής Γ΄ Τάξης του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου,
μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Μερικά από τα θετικά αποτελέσματα θα έλεγε κανείς είναι ότι πλέον η ΝΔ ως κυβέρνηση αναγκάστηκε να υιοθετήσει το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ που είχαμε ξεκινήσει από το 2009 για την εκπαίδευση μέσω διαδικτύου ξεκινώντας τα τηλεμαθήματα (με όσα μεγάλα προβλήματα έχει σήμερα η π.χ. ότι δεν έχει ξεκινήσει σε όλα τα σχολεία). Βέβαια εκτός αυτού οι μαθητές έχουν χρόνο για ξεκούραση και διάβασμα για τις πανελλήνιες, εφόσον όπως φαίνεται οι θα αναβληθούν για Ιούλιο με Σεπτέμβριο (;).

Μερικά από τα αρνητικά είναι πως οι μαθητές ιδιαίτερα οι νεότερες ηλικίες χάνουν την επαφή με το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολη η επιστροφή στα σχολεία για αυτούς. Εκτός αυτού όσο θετική και να είναι η μεταφορά των πανελληνίων για πιο μετά είναι και αρνητική, εφόσον άλλοι μαθητές έχουν ήδη κανονίσει το πως ήθελαν το καλοκαίρι τους άλλοι για να πιάσουν μια δουλειά ώστε να μαζέψουν στην άκρη ένα χρηματικό ποσό και γενικά για να ξεκουραστούν μετά από όλο αυτό το άγχος.
Γενικά η καραντίνα έχει φέρει πρωτίστως αρνητικά αποτελέσματα για τα οποία πολλοί μαθητές ειδικά αυτοί οι οποίοι θα δώσουν πανελλήνιες έχουν βρει πως θα τα καταπολεμήσουν ως έναν βαθμό, αφού είναι πιο εξοικειωμένοι στις νέες τεχνολογίες από τις μεγαλύτερες ηλικίες και άρα με μεγαλύτερη ευκολία θα μπορέσουν να μείνουν σπίτι .

Βέβαια οι μαθητές ανεξάρτητα από την ηλικία επιθυμούν να έχουν το καλοκαίρι για να ξεκουραστούν ή να κάνουν ότι επιθυμούν και λογικό εφόσον ιδικά στην Ελλάδα ο καιρός το καλοκαίρι είναι ανυπόφορος και αδύνατο για να μείνει κάποιος σε μια τάξη.
Το υπουργείο, αν και δεν γίνεται να ανοίξει τα σχολεία, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές ώστε να μην υπάρχουν κοινωνικές ανισότητες μεταξύ τους όπως πχ ένα χρηματικό ποσό ως προς τις οικογένειες με παιδιά οι οποίες δεν έχουν ίντερνετ στο σπίτι ή σταθερό υπολογιστή. Εκτός αυτού χρειάζεται ένα σύστημα εκπαίδευσης μέσω διαδικτύου, το οποίο όντως θα μπορέσει να αντέξει όλο αυτό τον μεγάλο αριθμό μαθητών και καθηγητών οι οποίοι θα συνδέονται σε αυτό.
Η κατάσταση με τον κορωνοϊό είναι σοβαρή και το κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του, όχι μόνο να παίρνει μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας αλλά την ίδια ώρα να παίρνει μέτρα για τους μαθητές και τους οικονομικά αδύναμους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025