Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία, παρουσία εκπροσώπων των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΕΛΜΕ, ΑΣΓΜΕ και της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, ο βουλευτής Αττικής και υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφερόμενος σε συγκεκριμένες θέσεις του Ποταμιού για την Παιδεία.
Το Ποτάμι, όπως τόνισε, πιστεύει ότι η Παιδεία είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση, που χρειάζεται στόχο και όραμα, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα ότι έχει τη λέξη μακροπρόθεσμο, συνήθως πάσχει, γι’ αυτό πάσχει και η Παιδεία. Συνέχισε, λέγοντας πως το Ποτάμι πιστεύει σε μία Παιδεία δίχως αποκλεισμούς και με στόχο την αριστεία κι όχι σε μια Παιδεία χρησιμοθηρική. Εδώ, όπως χαρακτηριστικά είπε, είναι που πρέπει να περάσουμε «από τα χαρτιά στα γράμματα», με ουσία και περιεχόμενο, στοχεύοντας στην ανάπτυξη.
Ο κ. Μαυρωτάς ανέφερε ότι το Ποτάμι είναι υπέρ του ολοήμερου σχολείου, με στόχο την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι αντικείμενο της μάθησης πρέπει να είναι οι γνώσεις και οι δεξιότητες και πώς θα μάθουμε τα παιδιά να μαθαίνουν και να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους. Στο σημείο αυτό τόνισε τη σημασία του αθλητισμού και των τεχνών στο πρόγραμμα ενός σχολείου, έτσι ώστε τα παιδιά να αντλούν ικανοποίηση από το σχολείο. Άλλωστε, όπως σχολίασε, «τίποτα δεν γίνεται καλά αν γίνεται με το ζόρι».
Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το Γυμνάσιο, ο βουλευτής του Ποταμιού επεσήμανε ότι πρέπει να δοθεί λιγότερη έμφαση στην ποσότητα και περισσότερη στη διασύνδεση των διαφόρων θεματικών αντικειμένων. Υποστήριξε το άνοιγμα των σχολείων στις τοπικές κοινωνίες και εξέφρασε την πρόταση του Ποταμιού για εθνικά πρότυπα μάθησης για κάθε τάξη. Συνεχίζοντας, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο Λύκειο, τόνισε πως το μεγάλο πρόβλημα και ζητούμενο είναι η αυτονόμηση του λυκείου, για να πάψει να αποτελεί προθάλαμο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Ποτάμι, όπως σημείωσε, προτείνει ένα Εθνικό Απολυτήριο με αντικειμενική και ενιαία αξιολόγηση ανά την Ελλάδα και επ’ αυτού εξήγησε τη χρησιμότητα μιας βελτιωμένης και αναβαθμισμένης τράπεζας θεμάτων.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις ανάφερε ότι πρέπει να αξιολογούν την κριτική σκέψη και όχι την αποστήθιση. Αναφερόμενος στην πρόταση 2 βαθμίδων του Προέδρου της ΕΛΜΕ Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων κ. Γλένη, ο κ. Μαυρωτάς σχολίασε ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και μπορεί να συμβάλλει στην περαιτέρω διάχυση της τεχνογνωσίας και των εκπαιδευτικών πρακτικών τους σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του για τους εκπαιδευτικούς, επανέλαβε την πάγια θέση του Ποταμιού για αποπολιτικοποίηση της διοίκησης της εκπαίδευσης, επίσης κατέθεσε τις προτάσεις για πραγματική και όχι τιμωρητική αξιολόγηση, νέους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ και τη δημιουργία αντικειμενικού και διαφανούς συστήματος έγκαιρης ανάθεσης διδασκαλίας και στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Απευθυνόμενος στις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ζήτησε την άποψή τους και πώς σκέφτονται τη διαδικασία της αξιολόγησης, αλλά και το θέμα της ενισχυτικής διδασκαλίας, ενώ επιπλέον στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ρώτησε πώς πιστεύουν ότι μπορεί να επιτευχθεί η αυτοτέλεια του Λυκείου από τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Προς την ΕΛΜΕ Προτύπων Πειραματικών, το ερώτημα που έθεσε είναι με ποιον τρόπο θα γίνει η διάχυση της τεχνογνωσίας τους σε όλα τα σχολεία και κλείνοντας με την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, ρώτησε ποιος νομίζουν ότι πρέπει να είναι ο ρόλος του στο πλαίσιο της αξιολόγησης.
Δείτε εδώ το βίντεο της τοποθέτησης: