Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού κ. Γιώργος Μαυρωτάς τοποθετήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα «Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία: Συζήτηση επί του συνόλου των προτάσεων και του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίησή τους».
Ο κ. Μαυρωτάς εξέφρασε τον προβληματισμό του για την προέλευση του περιεχομένου του πορίσματος καθώς σημαντικός αριθμός θεμάτων δεν έχει συζητηθεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής. Τόνισε ότι οι προτάσεις θα πρέπει να συνοδευτούν από εκτίμηση κόστους, ώστε να δοθούν οι κατάλληλες προτεραιότητες. Επεσήμανε την αποστροφή που αναδεικνύεται έναντι της ιδιωτικής δραστηριότητας, καθώς το κείμενο αποπνέει το «ότι είναι ιδιωτικό είναι κακό» και τη δαιμονοποίηση της συμπληρωματικής εκπαίδευσης που παρέχεται από φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών. Διαπίστωσε την αντίθεση πολλών περιεχομένων προτάσεων προς τα πρόσφατα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας όπως η κατάργηση της ευέλικτης ζώνης, ο περιορισμός ωρών φυσικής αγωγής, καλλιτεχνικών και πληροφορικής.
Προχωρώντας στα επιμέρους κεφάλαια, αντιμετώπισε θετικά την αυτονομία των σχολικών μονάδων, επισημαίνοντας την ανάγκη διασύνδεσης με την κοινωνία και τα Πανεπιστήμια. Πρότεινε την εξωτερική αξιολόγηση επιπλέον της αυτοαξιολόγησης.
Συμφώνησε με την ανάγκη αναδιάρθρωσης της διδακτέας ύλης, στην κατεύθυνση της αποφυγής επικαλύψεων και της διασύνδεσης μαθημάτων στο πλαίσιο της διαθεματικότητας. Πρότεινε τη θέσπιση κουπονιού επιλογής βιβλίων ξένων γλωσσών παρά τη συγγραφή νέων. Επικρότησε την αναβάθμιση των καλλιτεχνικών και αθλητικών δραστηριοτήτων. Πρότεινε την αναβάθμιση του επαγγελματικού προσανατολισμού μέσω διαλέξεων από επαγγελματίες ή/και Πανεπιστημιακούς καθώς και τη δημιουργία μαθητικών λεσχών φιλαναγνωσίας επιπλέον της ενίσχυσης των σχολικών βιβλιοθηκών.
Αναφερόμενος στα θέματα εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών πρότεινε την εισαγωγή των θεσμών της ετεροπαρατήρησης και του mentoring καθώς και την αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης.
Στηλίτευσε την παντελή απουσία από το πόρισμα οποιασδήποτε αναφοράς στα πρότυπα σχολεία ως σαν να είναι αόρατα ή να μην ενδιαφέρουν την κυβέρνηση. Υποστήριξε τις συγκεκριμένες προτάσεις της Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων-Πειραματικών για δύο τύπους πρότυπων-πειραματικών σχολείων, κυκλική εναλλαγή σχολείων για πιλοτική εφαρμογή και διασύνδεση με τα Πανεπιστήμια ενώ πρότεινε η εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία να γίνεται κατά 50% με εξετάσεις και 50% με κλήρωση.
Όσον αφορά στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποστήριξε ότι μπορούν να πάρουν τη μορφή τεστ με τη μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, όπως στο εξωτερικό, ώστε να καλύπτεται το σύνολο της ύλης και να μην προωθείται η αποστήθιση σε βάρος της κριτικής σκέψης. Πρότεινε, επίσης, να υπάρξει η δυνατότητα πρόσβασης από τα επαγγελματικά λύκεια σε συγκεκριμένα Τμήματα Πανεπιστημίων, ώστε να αναβαθμισθεί η τεχνική εκπαίδευση.
Συμφώνησε με το σκεπτικό των προτάσεων περί Ειδικής Αγωγής επισημαίνοντας την ανάγκη περαιτέρω οικονομικής στήριξής της.
Ο κ. Μαυρωτάς ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του δεσμευόμενος πως το Ποτάμι θα συνεχίσει να συμβάλλει στο διάλογο καταθέτοντας προτάσεις πέρα από ιδεολογικά στεγανά, για την επίτευξη βέλτιστων λύσεων, συμβατών με την εποχή και το διεθνές περιβάλλον.