ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Αναζητούν λύση για 200 φοιτητές
Λύση για τους 200 φοιτητές Αρχιτεκτονικής που βρίσκονται «ξεκρέμαστοι» καθώς το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις μετεγγραφές τους, αναζητά ο Αρ. Μπαλτάς. Οπως δήλωσε το Σάββατο (στο Mega) ο υπουργός Παιδείας, η απόφαση του ΣτΕ δεν τους εμποδίζει να επιστρέψουν στη σχολή στην οποία αρχικά εισήχθησαν. «Ωστόσο, αναγνωρίζουμε τη μεγάλη αναστάτωση και αναζητάμε τρόπους να υπάρξει ρύθμιση που θα λύσει το πρόβλημα προσωρινά. Ως προς το συνολικό θέμα των μετεγγραφών, με το νέο νομοσχέδιο θα οριστεί μέγιστο ποσοστό 10% για τις μετεγγραφές οι οποίες θα γίνονται με εξαιρετικά αυστηρά κριτήρια οικονομικά και υγείας».
Παιδεία: Γιατί το νομοσχέδιο-κουρελού προκαλεί συγκρούσεις
Συγκρούσεις 360 μοιρών προκάλεσαν οι αλλαγές στην Παιδεία που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα το υπουργείο Παιδείας.
Εκπαιδευτικοί στράφηκαν ο ένας εναντίον του άλλου και αρκετοί κατά της πολιτικής ηγεσίας, ως αποτέλεσμα της απουσίας διαλόγου για τις εξαγγελθείσες αλλαγές. Πυρ ομαδόν εκδηλώθηκε και από τις πολιτικές δυνάμεις, με ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι να μιλούν για επαναφορά στο παρελθόν και το ΚΚΕ να θεωρεί ότι το νομοσχέδιο-κουρελού, όπως το χαρακτήρισε ο Αρ. Μπαλτάς, «δεν δίνει απάντηση στο πρόβλημα της υποχρηματοδότησης, των καθηλωμένων μισθών, των κλεμμένων αποθεματικών». Αλλά και η Αννα Διαμαντοπούλου, που είδε τον νόμο-πλαίσιο που θεσπίστηκε επί υπουργίας της ουσιαστικά να καταργείται, υποστήριξε ότι «η παρωχημένη ιδεοληψία της δεκαετίας του ’80 επανήλθε».
ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ. Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Σύνοδος Πρυτάνεων συνεδριάζει εκτάκτως στις 5 Μαΐου για να τοποθετηθεί σχετικά με τις αλλαγές (σ.σ.: κατάργηση Συμβουλίων Ιδρυμάτων, επαναφορά αιώνιων φοιτητών, επαναφορά φοιτητικής ψήφου με ποσόστωση ανάλογη του βαθμού συμμετοχής στις πρυτανικές εκλογές, επαναθέσπιση ασύλου κ.ά.). Εξέφρασε μάλιστα επιθυμία να παραστεί στη σύνοδο αυτή και ο υπουργός!
Οι πρυτάνεις με έκπληξη διαπίστωσαν ότι το σχέδιο νόμου συνιστά μεγάλης έκτασης αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των πανεπιστημίων. «Τέτοιες αλλαγές προϋποθέτουν διάλογο, ενδελεχή σχεδιασμό και ευρεία συναίνεση», τόνισαν οι πρυτάνεις, ενώ επανήλθαν και στο θέμα της υποχρηματοδότησης, εκπέμποντας – για πολλοστή φορά – σήμα κινδύνου αν δεν βρεθούν αμέσως πρόσθετοι πόροι.
Στα κάγκελα βγήκαν ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια (τα τελευταία ο Αρ. Μπαλτάς χαρακτήρισε «πληγή που πρέπει να γιατρευτεί»), καθώς με το νομοσχέδιο επηρεάζονται και αυτά. Η Ομοσπονδία Φροντιστών (ΟΕΦΕ) ανέφερε ότι τακτικές «αποφασίζουμε και διατάζουμε» δεν ταιριάζουν στην κουλτούρα της Αριστεράς και τόνισε: «Η μόνη πληγή που πρέπει να γιατρευτεί είναι η μάστιγα των μαύρων ιδιαίτερων μαθημάτων που πλήττει εδώ και πάρα πολλά χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα».
ΠΡΟΣΦΥΓΗ. Ο Σύνδεσμος ιδρυτών ιδιωτικών σχολείων εξέφρασε έντονη διαμαρτυρία και προϊδέασε για προσφυγή στα δικαστήρια, θεωρώντας «ότι οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις και αντισυνταγματικές μπορεί να είναι, αλλά και φαίνονται να λειτουργούν εις βάρος της ποιότητας εκπαίδευσης που προσφέρουν τα ιδιωτικά σχολεία στους μαθητές τους και παράλληλα, σε μια περίοδο υψηλής ανεργίας, να οδηγούν στη μείωση των θέσεων εργασίας που προσφέρουν τα ιδιωτικά σχολεία». Αντίθετα η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) δέχθηκε με ικανοποίηση την ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου.
Στη Μέση Εκπαίδευση, η ΟΛΜΕ απέφυγε να τοποθετηθεί ώς τώρα (καθώς το αίτημά της για κατάργηση της αξιολόγησης ικανοποιήθηκε), δέχθηκε όμως επίθεση από την ΕΛΜΕ προτύπων σχολείων επειδή έχει συμφωνήσει στον διαχωρισμό από τα πειραματικά. Οι καθηγητές των προτύπων χαρακτήρισαν τη θέση της ΟΛΜΕ «ατεκμηρίωτη και με έλλειμμα σε επιστημονικό, παιδαγωγικό, επαγγελματικό και δημοκρατικό λόγο».
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ. Για το θέμα εκλογής διευθυντών στα σχολεία (θα γίνεται κατά 67% με κριτήριο τα προσόντα και κατά 33% με ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων) ο αιρετός Δημ. Μπράτης επεσήμανε μια σειρά από προβλήματα στη διαδικασία, όπως: «Πώς θα ψηφίζει ο σύλλογος διδασκόντων; Φανερά; Μυστικά; Θα μπορούν οι υποψήφιοι να κάνουν ένσταση; Πώς ένας σύλλογος θα κρίνει έναν συνάδελφο για τη θέση του διευθυντή όταν αυτός δεν έχει διατελέσει διευθυντής;».
Και μέσα σε όλα, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επεσήμαναν ότι «δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Προσχολική Εκπαίδευση, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αδυνατεί να αντιληφθεί τον σπουδαίο ρόλο του Νηπιαγωγείου».
ΤΑ ΝΕΑ – Νίκος Μάστορας