Παγωνιά; Οι τεμπέληδες καθηγητές φταίνε!
Τις προηγούμενες μέρες της πρωτοφανούς κακοκαιρίας που έπληξε τη χώρα των χιονοπτώσεων, των εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών και του παγετού, πολλά σχολεία της χώρας ιδιαίτερα της Β. Ελλάδας της Θεσσαλονίκης, της Εύβοιας, πολλών νησιών ακόμα και στο Σύνταγμα στην Αθήνα έπεσε χιόνι,παρέμειναν κλειστά. Αυτό αποτέλεσε ακόμη μια αφορμή για…

πολλά τετριμμένα και στο ίδιο μοτίβο σχόλια στα ΜΜΕ και το διαδίκτυο για «τεμπέληδες εκπαιδευτικούς».

Βέβαια όλοι αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά, ότι αυτοί που παίρνουν την απόφαση, ώστε να μη λειτουργήσουν τα σχολεία, δεν είναι σε καμία περίπτωση οι εκπαιδευτικοί, αλλά οι κατά το νόμο αρμόδιοι, δηλαδή οι δημοτικές αρχές, αφού βέβαια εκτιμήσουν τη συγκεκριμένη κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν-κάτι που είναι ασφαλώς λογικό.
Επίσης στα ίδια ΜΜΕ αναφέρονταν ειδήσεις για το κλείσιμο Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, Δικαστηρίων, καταστημάτων στην Θεσσαλονίκη, κ.ο.κ, «διερρήγνυαν τα ιμάτια» τους για τους κλειστούς δρόμους, την έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς, την εξαφάνιση του αμαρτωλού ΟΑΣΘ, για διακοπές ύδρευσης και ηλεκτροδότησης, επισήμαιναν τον κίνδυνο ατυχημάτων στα παγωμένα πεζοδρόμια και συνιστούσαν στους θεατές, ακροατές και αναγνώστες να αποφεύγουν τις μετακινήσεις. Δηλαδή για όλους τους υπόλοιπους εκτός των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Προφανώς και δεν είναι σωστό σε μια κακοκαιρία να κλείνουν τα πάντα (και τα σχολεία) αλλά προφανώς αλλού είναι η αιτία που δεν θέλουν να θίξουν οι μόνιμοι κριτές των εκπαιδευτικών και αποδίδουν τις ευθύνες στους τεμπέληδες δασκάλους .
Το «σπάταλο κράτος» εξαερώνεται συνεχώς σε δαπάνες προσωπικό και εξοπλισμό σε ότι αφορά την παιδεία, υγεία, πρόνοια, υποδομές, δίκτυα , δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς , μέτρα πολιτικής προστασίας και παραμένει αλώβητο μόνο στην κορυφή της πυραμίδας του και στους μηχανισμούς και το προσωπικό καταστολής.
Αυτό για να εξυπηρετηθούν το χρέος προς τους δανειστές , η εξοικονόμηση πόρων για τη διάσωση των τραπεζών, η διεύρυνση των πεδίων επιχειρηματικής δράσης, η με κάθε τρόπο ενίσχυση της και των προνομίων της προκειμένου να συνεχίζεται απρόσκοπτα η κερδοφορία της στην εποχή της κρίσης.
Τα σχολεία λοιπόν θα λειτουργούσαν έστω και με αυτές τις συνθήκες αν :
ήταν σύγχρονα καινούργια κτήρια με πλήρως θερμαινόμενες αίθουσες
είχαν μονωθεί επαρκώς στην κατασκευή τους με βιοκλιματική αρχιτεκτονική αντίληψη
διέθεταν φύλακες, επιστάτες και συντηρητές που προφυλάσσουν, επιβλέπουν και συντηρούν τα δίκτυα και τις υποδομές τους
οι σχολικές επιτροπές είχαν την απαραίτητη χρηματοδότηση για να διορθώνουν τις βλάβες για συνεχή θέρμανση των χώρων κλπ
υπήρχε προστατευόμενο από την κακοκαιρία οδικό δίκτυο και εξασφαλίζονταν η απρόσκοπτη λειτουργία των μεσών μαζικής μεταφοράς για την ασφαλή μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών
δεν υπήρχε ανεργία και φτώχεια και οι οικογένειες και οι μαθητές μας ήταν εφοδιασμένα με ισοθερμικά ρούχα και παπούτσια
και πολλά άλλα τέτοια αν ακόμα….
Αυτά όλα όμως προϋποθέτουν άλλη πολιτική : «σκίσιμο» και όχι πιστή εφαρμογή των μνημονίων, ρήξη και όχι υποταγή με τις επιταγές των θεσμών-δυναστών ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ, σύγκρουση και αφαίρεση προνομίων, εξουσίας και πλούτου από τα επιχειρηματικά συμφέροντα προς όφελος των λαϊκών συμφερόντων και αναγκών . Γενναία αύξηση αντί για ψίχουλα στην εκπαίδευση και τα σχολεία. Αυτά διεκδικούμε με τους αγώνες, τις απεργίες και τις διαδηλώσεις μας. Σε αυτές όμως δεν βλέπουμε αυτούς που γκρινιάζουν που κλείνουν τα σχολεία. «Τεμπελιάζουν» μάλλον…
Δε θα μας τρόμαζε το χιόνι και το κρύο αν

 

οι μετακινήσεις θα ήταν ασφαλείς

 

οι αίθουσες θα ήταν ζεστές και τα σχολεία ανοιχτά
θα φτιάχναμε με τα παιδιά χιονάνθρωπους στις αυλές των σχολείων και ταΐστρες για τα πουλιά

 

θα μάθαιναν καλύτερα τα παιδιά γιατί λειώνει με το αλάτι το χιόνι

 

στα ζεστά θα ήταν κάθε παιδί

 

Δε φταίει ο καιρός ούτε ο χειμώνας

 

φταίνε οι χειμώνες των επιλογών όσων διαχρονικά κυβερνάνε με προτεραιότητες το κέρδος λίγων αντί για τις ανάγκες των ανθρώπων….