Η Σύγκλητος του Παντείου Πανεπιστημίου εκφράζει την έντονη ανησυχία της σχετικά με την επικείμενη εφαρμογή του νόμου 4777/2021 τον Σεπτέμβριο του 2025, η οποία αναμένεται να οδηγήσει στην οριζόντια διαγραφή περίπου του 50% των εγγεγραμμένων .

Με γνώμονα την προστασία του δικαιώματος στην εκπαίδευση, η Σύγκλητος τονίζει την ανάγκη για μια πιο δίκαιη προσέγγιση, που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των , ειδικά όσων έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση και την πανδημία.

Παράλληλα, προτείνει την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα να καθορίσουν κριτήρια που θα επιτρέπουν την υπέρβαση του ορίου φοίτησης και θα προσφέρουν μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους συνεχίζουν την προσπάθεια για την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Δείτε

«Όχι» στις οριζόντιες διαγραφές φοιτητών από τη Σύγκλητο του Παντείου – Ζητά αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο

Αναλυτικά η ανακοίνωση από την Πάντειο:

Η Σύγκλητος του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών διαπιστώνει ότι η εφαρμογή του ν. 4777/2021 τον Σεπτέμβριο 2025 θα έχει ως συνέπεια την οριζόντια διαγραφή περί του 50% των εγγεγραμμένων φοιτητών/τριών.

Η Σύγκλητος δηλώνει την αντίθεσή της προς την εφαρμογή του μέτρου για τις διαγραφές των φοιτητών/τριών χωρίς να ληφθούν υπόψη οι λόγοι που οδηγούν στη «λιμνάζουσα» φοίτηση και χωρίς να συνυπολογιστεί η ουσιαστική διαφορά ανάμεσα σε ανενεργούς φοιτητές που αποδεδειγμένα έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους και ενεργούς φοιτητές. Επισημαίνει μάλιστα ότι οι φοιτητές/τριες που έχουν υποστεί τις επαχθείς συνέπειες της οικονομικής κρίσης της δεκαετίας του 2010 και εν συνεχεία της πανδημικής κρίσης θα έπρεπε κατεξοχήν να στηριχθούν ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Η Σύγκλητος προτείνει την αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου ώστε να δοθεί στα ΑΕΙ η δυνατότητα να επεξεργαστούν κριτήρια που θα επιτρέπουν την υπέρβαση του ανώτατου ορίου φοίτησης και θα δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία σε όλους και όλες που δεν έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια για το πτυχίο.

Δείτε