Για την ιστορική αλήθεια σχετικά με τις αντιδράσεις για το κυκλοφοριακό του Αγρινίου από την εποχή “Καίσαρος” δημοσιεύουμε τις φωτογραφίες του αρχείου μου με την επίκαιρη όσο ποτέ ανακοίνωση της “ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ” με .
Διαβάστε την επίκαιρη όσο ποτές ανακοίνωσή μας:
Κυκλοφοριακή από…ρύθμιση Αγρινίου – συνέχεια!
«Ουαί υμίν ..Φαρισαίοι»
«Όπου ανθεί ο μέσος όρος παύω να υπάρχω.
Μου είναι αδύνατο να ευδοκιμήσω στη μάζα της εκάστοτε πλειοψηφίας..»
(Οδυσσέας Ελύτης)
ΗΔημοτική Αρχή της πόλης μας μετά τη τρίχρονη ταλαιπωρία των Αγρινιωτών και όχι μόνο, κατάλαβε! σε τι μπελά μας έβαλε και αποφάσισε να προσκαλέσει νέους μελετητές για την «Ανασύνταξη – Αναθεώρηση της Κυκλοφοριακής Μελέτης» (!), αυτό και αν είναι sic.
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι και με την ενέργειά τους αυτή αναγνωρίζουν την αποτυχημένη τους πολιτική στη διαχείριση της καθημερινής ζωής στην πόλη των πεζών και των τροχοφόρων.
Είμαστε όμως αναγκασμένοι να υπενθυμίσουμε σε όλους εκείνους που με τους παχυλούς τους τίτλους πανηγύριζαν γιατί «ανάσανε η πόλη!» ενώ είχαν κάνει την αρπαχτή τους με τα ιλουστρασιόν έντυπα και άλλα κόλπα της διαφήμισης, ότι δεν ζούμε το τέλος εποχής που επιδίωξαν με το δάσος των πινακίδων.
Εμείς, οι μειοψηφικοί πολίτες, της Δημοτικής Πρωτοβουλίας, χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας είχαμε «σαρκάσει» το όλο θέμα με το διορατικό μας ερώτημα, «από πού πάνε στο Αγρίνιο των παθών;» και όμως δεχθήκαμε την αποκαθήλωση την Μεγάλη Πέμπτη που έγινε η σχετική αφισοκόλληση από όλους αυτούς που χρεώνουν σήμερα το Δήμο με 37.000.000 δρχ. για τη νέα μελέτη. Συν ό,τι θα ακολουθήσει!
Σας παραθέτουμε την επίκαιρη όσο ποτέ ανακοίνωση της κίνησής μας την εποχή της αποδόμισης της πόλης μας (Αγρίνιο, Φεβρουάριος 2001)
ΟΚΤΩ ΜΗΝΕΣ πέρασαν από τότε που ο Δήμος Αγρινίου έθεσε σε εφαρμογή τα πρώτα μέτρα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Τα συμπεράσματα, (έστω και αν η επιστημονική τους επάρκεια – χωρίς ευθύνη ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝβέβαια – είναι περιορισμένη), που έχουν εξαχθεί σήμερα είναι ασφαλή και αποδεικνύουν ότι με την τελευταία παρέμβαση για την συνολική αλλαγή του κυκλοφοριακού η Δημοτική αρχή οδηγεί την πόλη σε μαρασμό.
Το ιστορικό κέντρο της πόλης δυστυχώς αντί να συνενώνει τους πολίτες κατατείνει να εξελιχθεί σε σεληνιακό τοπίο…
Είναι προφανείς οι επιπτώσεις των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων τόσο κατά μήκος των κεντρικών αξόνων όσο και στους περιφερειακούς δρόμους καθώς και στο ευρύτερο περιβάλλον. Τα νέα μέτρα του Δήμου Αγρινίου δημιούργησαν κυκλοφοριακήαπό…ρύθμιση της κοινωνικής ζωής, ενώ η συμφόρηση (κοινώς μποτιλιάρισμα) με ταυτόχρονη μείωση της αποδοτικότητας των οχημάτων, αύξησε τη ρύπανση, με σπατάλη χρόνου και χρήματος, ενώ έχουμε αύξηση κατανάλωσης της ενέργειας αλλά και βλάβη στην υγεία μας και κίνδυνοι για τη ζωή μας.
‘Όλο αυτό το διάστημα, εκτός κάποιων “φωνών” και κάποιων πολιτών, απουσιάζει η οργανωμένη παρέμβαση των φορέων της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ζωής της τοπικής κοινωνίας και κυρίως της ανύπαρκτης συμπολιτευόμενης-αντιπολίτευσης!! του Δήμου Αγρινίου. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί περισσότερο και από το ράβε-ξήλωνε του βασικού άξονα (πρώην Καρπενησίου) προς την πεδινή Τριχωνίδα.
Τουλάχιστον, ο κάθε πολίτης θα ανέμενε ότι η δημοτική αρχή θα είχε τη γενναιότητα να αποδεχθεί δημοσίως το λάθος της και να ξεκινήσει νέες διαδικασίες που να έθεταν το ζήτημα της λειτουργίας της πόλης σε νέα βάση. Οι μικροβελτιώσεις δεν θα οδηγήσουν πουθενά, αντίθετα δημιουργούν ανακυκλούμενα αδιέξοδα. Το κυκλοφοριακό μιας πόλης πρέπει να είναι συνυφασμένο με τις ανάγκες των πολιτών, της ολόπλευρης και ισόρροπης λειτουργία της.
Θεωρούμε ότι ένα σχέδιο, όσο καλές προθέσεις και αν έχει η Δημοτική αρχή ούτε μπορεί να σχεδιασθεί ούτε μπορεί να εφαρμοσθεί, εάν δεν βασίζεται στη γνώση, στην εμπειρία άλλων παρόμοιων ενεργειών, στη διαφάνεια, στη συμμετοχή των πολιτών. Πάρτε τώρα τις πρωτοβουλίες εκείνες – μακριά από “μαθητευόμενους μάγους” και μικροσυμφέροντα – που θα δώσουν μία νέα ώθηση στο Αγρίνιο»
Καμία μελέτη δεν αναγνωρίζουμε εάν δεν είναι αποτέλεσμα δημοκρατικού διαλόγου των πολιτών, των φορέων και αποτέλεσμα διάφανων διαδικασιών.