Ο ΟΟΣΑ στην περιοδική του έκθεση για τους στατιστικούς δείκτες στην εκπαίδευση καταγράφει ότι το 68% του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων είναι γυναίκες. Στην προσχολική αγωγή καταλαμβάνουν το 97% των θέσεων, στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 82%, στη Δευτεροβάθμια το 63% και στην Τριτοβάθμια το 43%.
Με την επισήμανση ότι “η ύπαρξη και η διαιώνιση στερεοτυπικών αντιλήψεων και πρακτικών για τους ρόλους των δύο φύλων σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού βίου συμβάλλουν καθοριστικά στην έντονη θηλυκοποίηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος του εκπαιδευτικού”, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) καταγράφει τις έμφυλες επαγγελματικές ανισότητες στον τομέα της εκπαίδευσης κάνοντας λόγο για “έντονο” επαγγελματικό διαχωρισμό μεταξύ ανδρών και γυναικών στα 35 κράτη – μέλη του Οργανισμού.
Ο ΟΟΣΑ στην περιοδική του έκθεση για τους στατιστικούς δείκτες στην εκπαίδευση καταγράφει ότι το 68% του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων είναι γυναίκες. Στην προσχολική αγωγή καταλαμβάνουν το 97% των θέσεων, στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 82%, στη Δευτεροβάθμια το 63% και στην Τριτοβάθμια το 43%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στις χώρες της Βαλτικής και της Ρωσίας τα 4/5 των εκπαιδευτικών είναι γυναίκες. Ενώ η Ιαπωνία είναι η μόνη χώρα του ΟΟΣΑ με μικρότερη αναλογία καθηγητριών σε σχέση με τους άνδρες (48%).
Από το 2005 έως το 2014 αυξάνεται η συμμετοχή των γυναικών στον εκπαιδευτικό κλάδο. Έτσι, ενώ το 2005 οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αντιστοιχούσαν στο 61% του συνόλου, το 2010 αυξήθηκαν στο 65% και το 2014 στο 68%. Ο ρυθμός αύξησης συμμετοχής των γυναικών ξεπέρασε το 15% σε Γερμανία, Ελλάδα και Ιαπωνία, ενώ μόλις 1% ήταν η μεταβολή σε ΗΠΑ και Σλοβενία.
Βέβαια, όπως επισημαίνει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του, “η γυναικεία αριθμητική υπεροχή δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και εξάλειψη του έμφυλου μισθολογικού χάσματος (σύμφωνα με υπολογισμούς του ΟΟΣΑ το μισθολογικό χάσμα στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν ξεπερνάει το 3%)”. Υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι το ποσοστό γυναικών αποφοίτων με πανεπιστημιακό πτυχίο στην εκπαίδευση αυξήθηκε κατά μέσο όρον από το 72% το 2005 στο 78% το 2014 στα κράτη – μέλη του ΟΟΣΑ, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο έμφυλος επαγγελματικός διαχωρισμός δεν πρόκειται να μειωθεί, αντιθέτως μπορεί και να εντατικοποιηθεί”.
emea.gr