Ο Οργανισμός ζήτησε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλαγή ή κατάργηση των Πανελλαδικών αλλά και μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών – Το εντυπωσιακό εύρημα ότι οι 99 στους 100 μαθητές της Γ΄ Λυκείου παρακολουθεί είτε φροντιστήριο είτε ιδιαίτερο μάθημα είτε και τα δύο περιλαμβάνει η έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα». Σημειώνεται ότι οι επόμενες δύο χώρες στη σχετική λίστα είναι η Κορέα με το 90% των μαθητών να καταφεύγουν στα φροντιστήρια και η Κίνα με 85%.
Ο ΟΟΣΑ ζητά επίσης την ενίσχυση των θέσεων των διευθυντών στις σχολικές μονάδες επιμένοντας στη μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα με τον υπουργό Παιδείας να σημειώνει ότι για την πολιτική ηγεσία η αυτονομία ορίζεται ως μια σειρά αποφάσεων που λαμβάνει ο σύλλογος διδασκόντων.
Ο διεθνής οργανισμός ζήτησε επίσης να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, να ενισχυθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση καθώς ο προϋπολογισμός για την παιδεία την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 36% ενώ ειδικά για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάμια εκπαίδευση ζητά αλλάγή ή ακόμα και κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων προτείνοντας ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών και όχι μόνο σε μια εξέταση.