Στην ελληνική εκπαίδευση υπάρχουν καθηγητές διοίκησης επιχειρήσεων, οικονομολόγοι, λογιστικής, εμπορίας και διαφήμισης και οικιακής οικονομίας. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι σε έναν μόνον κλάδο (τον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης 14.04) υπάγονται δέκα ειδικότητες: ενδεικτικά, γεωπόνοι/ δασολογίας και φυσικού περιβάλλοντος/ φυτικής παραγωγής/ ζωικής παραγωγής/ ιχθυοκομίας – αλιείας/ γεωργικών μηχανών και αρδεύσεων – γεωργικής μηχανολογίας και υδάτινων πόρων/ θερμοκηπιακών καλλιεργειών και ανθοκομίας κ.λπ.
Η ελληνική εκπαίδευση κατέχει μάλλον το παγκόσμιο ρεκόρ ειδικοτήτων, συνολικά 157. Ετσι, και μόνον η παραπάνω απαρίθμηση ορισμένων ειδικοτήτων που ανήκουν σε έναν κλάδο καταδεικνύει τον λαβύρινθο που επιχειρεί να ομαδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας με βάση την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», οι ομαδοποιημένοι κλάδοι εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζονται σε 78 από 111. Οι 78 κλάδοι επιμερίζονται σε 51 πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, 19 τεχνικής εκπαίδευσης, οκτώ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι οκτώ κλάδοι ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, ψυχολογίας, ειδικοί στη νοηματική γλώσσα κωφών κ.ά.). Ο πολυκερματισμός των ειδικοτήτων είναι έντονος στην επαγγελματική-τεχνική εκπαίδευση και ευρύτερα αποδίδεται στην πολιτική που υιοθέτησαν επί χρόνια οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας να κάνουν διορισμούς (έστω λίγους ανά κλάδο) από τους αποφοίτους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οπως αναφέρει η πρόταση του ΙΕΠ, με τις ομαδοποιήσεις επιδιώκονται η πλήρης αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ο περιορισμός στην πολυδιάσπαση σε ίδια ή παρεμφερή αντικείμενα, ο περιορισμός στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και η αξιοκρατία στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις. Την ομαδοποίηση των ειδικοτήτων έχει προτείνει ο ΟΟΣΑ και είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη από τα μέσα του 2014 το ΙΕΠ κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας δύο σχετικές μελέτες. Η πρώτη ομαδοποιούσε τις ειδικότητες σε 52 και η δεύτερη σε 40.