Η ομάδα, που αποτελείται από της Στ` Τάξης και καθοδηγείται από τους δασκάλους τους Μάκη Τριανταφυλλίδη και Αντώνη Σκέλλα, φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που οι άνθρωποι πακετάρουν και συσκευάζουν τα προϊόντα τους για να τα μεταφέρουν, στο πλαίσιο μιας πράσινης και κυκλικής οικονομίας.

To MPS αποτελείται από έδρες και κορυφές, οι οποίες δημιουργούν εύκολα και γρήγορα διάφορα μεγέθη συσκευασιών. Το υλικό των εδρών είναι από ελαφρύ ξύλο, ενώ οι κορυφές είναι εκτυπώσιμες από τρισδιάστατο εκτυπωτή (3D Printer). Η συσκευασία ασφαλίζεται με έξυπνο τρόπο παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη μεταφορά. Καθώς οι συσκευασίες έχουν σχήμα γεωμετρικού στερεού, μπορούν εύκολα να στοιβαχτούν, να αποθηκευτούν και να μεταφερθούν.

Η σχολική ομάδα συμμετέχει σε διαγωνισμό ρομποτικής έρευνας και καινοτομίας με θέμα «Cargo Connect». Στο πλαίσιο αυτό, κλήθηκαν να βρουν λύσεις, ώστε οι μεταφορές να γίνουν ασφαλέστερες, ταχύτερες, οικονομικότερες και αποδοτικότερες. Μετά από πολύμηνη έρευνα, η ομάδα αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέμα των συσκευασιών που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αντικειμένων και γενικά προϊόντων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, στην Ελλάδα καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια τουλάχιστον 600.000 τόνοι χαρτιού που για την παραγωγή τους χρειάστηκαν 24 εκατομμύρια στρέμματα δάσους (όση η έκταση της Κρήτης), 200 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερό (όση η κατανάλωση της Αττικής για 200 μέρες) και 3-3,5 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες (όση είναι περίπου η ενέργεια που καταναλώνεται σε τέσσερις μήνες στην Αθήνα).

Η βιομηχανία παραγωγής χαρτοπολτού και χαρτιού είναι ο μοναδικός μεγαλύτερος βιομηχανικός καταναλωτής νερού στις ανεπτυγμένες χώρες. Εκτιμάται ότι χρειάζονται πέντε λίτρα νερού για να δημιουργηθεί ένα φύλλο χαρτιού. Περισσότερο από το μισό χαρτί που παράγεται παγκοσμίως, προορίζεται να μετατραπεί σε συσκευασίες κιβωτίων αποστολής, χαρτονένιες ταχυδρομικές συσκευασίες, περιτυλίγματα και άλλες συσκευασίες με βάση το χαρτί.

Με αυτά τα δεδομένα και με βάση την καθημερινή παρατήρηση των συνηθειών αποστολής και λήψης πακέτων, καθώς και ένα ερωτηματολόγιο που χρησιμοποίησε η ομάδα, επιδιώχθηκε μια λύση με οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος. Λαμβάνοντας επίσης υπόψη τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω και της πανδημίας, καθώς και τη συνεπακόλουθη τεράστια αύξηση των διακινούμενων αντικειμένων, διαπιστώθηκε πως υπάρχει μεγάλη ανομοιομορφία συσκευασιών τόσο στο σχήμα όσο και στα υλικά. Συσκευασίες σε διάφορα σχήματα δυσκολεύουν τη μεταφορά τους, καθώς καταλαμβάνουν περισσότερο όγκο με αποτέλεσμα συχνότερα δρομολόγια, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη οικονομική και περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Το νέο πολυμορφικό σύστημα MPS είναι ευέλικτο και προσαρμόσιμο, ενώ κάθε συσκευασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, εμποδίζοντας έτσι τη δημιουργία απορριμμάτων από υλικά συσκευασίας. Το MPS παρέχει επιπλέον τη δυνατότητα προσωποποιημένου πακέτου, καθώς μπορούν να διατεθούν έδρες με διάφορα μηνύματα (π.χ. εύθραυστο).

Ήδη η ομάδα απέστειλε ένα αντικείμενο συσκευασμένο με το MPS προς μια δομή του Ινστιτούτου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΙΤΕ) μέσω της μεταφορικής εταιρείας DHL. Ο παραλήπτης παρέλαβε μόνο το περιεχόμενο καθώς η συσκευασία αποσυναρμολογήθηκε και επαναχρησιμοποιείται ήδη για επόμενες μεταφορές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025