«Ο τρόπος αυτός διδασκαλίας αποδεικνύεται ιδιαίτερα προβληματικός. Αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη τα παιδαγωγικά προβλήματα, προκύπτουν πολλά και σοβαρά πρακτικά θέματα », αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Mετά την γενική απαγόρευση κυκλοφορίας (lockdown) που επιβλήθηκε στη χώρα μας και το κλείσιμο των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση ως υποχρεωτικό και αναγκαίο μέτρο υποκαθιστώντας πλήρως την δια ζώσης διδασκαλία (συνέχιση της ύλης, απουσίες μαθητών κτλ).

Ο τρόπος αυτός διδασκαλίας αποδεικνύεται ιδιαίτερα προβληματικός από πολλές απόψεις. Αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη τα παιδαγωγικά προβλήματα, προκύπτουν πολλά και σοβαρά πρακτικά θέματα και για τα οποία δεν έγινε καμία σοβαρή προετοιμασία εκ μέρους του υπουργείου ώστε να διασφαλισθεί η καθολική και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών, ενώ ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα φθάναμε σε γενική απαγόρευση κυκλοφορίας.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν η ολική κατάρρευση (black out) του συστήματος τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της τηλε- διδασκαλίας και η συνέχιση της με πολλά σοβαρά προβλήματα (αποσυνδέσεις, χαμηλές ταχύτητες κτλ) τις επόμενες μέρες. Δυστυχώς πολλοί μαθητές στερούνται τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να έχουν πρόσβαση στην τηλε- διδασκαλία. Αν αναλογιστεί κανείς ότι υπάρχουν οικογένειες  με περισσότερα του ενός παιδιού που ταυτόχρονα πρέπει να δεχθούν την τηλε- διδασκαλία ή γονείς που εργάζονται από το σπίτι, τότε ακόμη περισσότεροι μαθητές μένουν εκτός.

Επίσης σε περιοχές της χώρα μας που έχουν πληγεί από θεομηνίες (σεισμός Σάμου, πλημμύρες σε Καρδίτσα, Κρήτη κτλ) η πρόσβαση στην τηλε- διδασκαλία είναι δύσκολη έως αδύνατη.

Τουλάχιστον ακατανόητο είναι επίσης και το γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν μέσω μηνύματος τα ξημερώματα της Δευτέρας (16-11-2020), ότι το Υπουργείο αποφάσισε να αλλάξει τις διευθύνσεις των εικονικών τάξεων και ότι θα πρέπει αυτές να ενεργοποιηθούν εκ νέου μέχρι το πρωί ώστε να δοθούν πριν τις 08:00 σε όλους τους μαθητές και να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα η τηλε- διδασκαλία της ημέρας.

Και φυσικά δεν γνωρίζουμε αν θα καταχωρίσουμε και αυτές τις απουσίες των μαθητών με την ξαφνική απόφαση εντός της νύχτας που απέστειλε το Υπουργείο. Μόνο μέσω μηνύματος της Πολιτικής Προστασίας θα ήταν εφικτή η τόσο άμεση ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο ισχυρισμός του Υπουργείου Παιδείας ότι όλα τα συστήματα δουλεύουν καλά δεν είναι αληθής, καθώς τις πρωινές ώρες το σύστημα κατέρρευσε για πολλοστή φορά.

Η Ομοσπονδία μας επισημαίνει ότι εφόσον δεν διασφαλίζεται η καθολική πρόσβαση όλων στην τηλε- διδασκαλία και υπάρχουν αιφνιδιαστικές αλλαγές στις εικονικές αίθουσες των εκπαιδευτικών,

Ζητάει

·Να μην προσμετρηθούν αυτές οι απουσίες των μαθητών και να αποφασίσουν οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων για τις υπόλοιπες, λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες και τα επιμέρους προβλήματα των μαθητών τους.

·Την καλύτερη οργάνωση στον προγραμματισμό εργασιών αναβάθμισης των συστημάτων ώστε να δοθεί η δυνατότητα για την απρόσκοπτή και ποιοτικότερη εκπαίδευση των μαθητών.

·Την αναβολή της εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων τουλάχιστον για το τρέχον σχολικό έτος.

· Και τέλος η πολιτεία όπως οφείλει, να παρέχει δωρεάν σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό αξιόπιστη ευρυζωνική σύνδεση και τον απαραίτητο εξοπλισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025