ΟΛΤΕΕ ΘΕΜΑ: Λειτουργία Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και Σχολικών Εργαστηρίων (Σ.Ε.)
1. Με την Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων με αριθμ. 96004/Δ4/17-06-2015 ορίζεται στην παρ. 9 του άρθρου 1 ότι: «9. Κάθε Ε.Κ. ως αυτοτελής εκπαιδευτική μονάδα χρηματοδοτείται αυτοτελώς και συγκροτεί αυτόνομο συμβούλιο σχολικής κοινότητας. Λαμβάνει ειδική χρηματοδότηση η οποία είναι συνάρτηση του αριθμού των μαθητών όλων των σχολικών μονάδων που εξυπηρετεί, ο οποίος πλασματικά διπλασιάζεται».
Αν και το Υπουργείο σωστά προχώρησε στην αυτόνομη χρηματοδότηση των Ε.Κ. λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες οικονομικές ανάγκες των εργαστηρίων αφού διπλασιάζεται πλασματικά ο αριθμός των μαθητών για την κατανομή των πιστώσεων από τους Δήμους, δεν προβλέπει αντίστοιχα τις ανάγκες των Σχολικών Εργαστηρίων που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες και όχι σε Ε.Κ.
Προτείνουμε να ληφθεί αντίστοιχη μέριμνα και για τα εργαστήρια που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες ώστε να είναι δυνατή η προμήθεια αναλωσίμων η συντήρηση του εξοπλισμού αλλά και ο εκσυγχρονισμός του όταν αυτός κρίνεται παλαιωμένος δεν ανταποκρίνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα.
2. Με την Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αριθμ.133384/Δ4/24-08-2016 συμπληρώνεται η υπ’ αριθμ. 96004/Δ4/17-6-2015 (Φ.Ε.Κ. 1318 Β΄) υπουργική απόφαση στο άρθρο 1 ως ακολούθως:
Στο άρθρο 1 προστίθεται παράγραφος με αύξοντα αριθμό 10 ως εξής: «Στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα δεν επιτρέπεται η ίδρυση δεύτερου Εργαστηριακού Κέντρου».
Κατανοούμε την ανάγκη για μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και την καλύτερη οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης. Η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι έτοιμη να πράξει το αυτονόητο. Άλλη μια απόφαση που κινείται στη κατεύθυνση της συρρίκνωσης της ΔΤΕΕ που δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα πάνω από μια δεκαετία τώρα. Η συρρίκνωση των δομών θα φέρει ενδεχομένως τα οικονομικά αποτελέσματα που προσδοκά το Υπουργείο και μας θυμίζει και τα λόγια παράγοντα του, που όταν ήταν συνδικαλιστής ερωτηθείς από τον δημοσιογράφο για τις απολύσεις δήλωνε: «δεν είναι παράλογο να προκύπτουν πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί όταν η δημόσια εκπαίδευση συρρικνώνεται». Στον βωμό της μείωσης του διοικητικού κόστους στην παιδεία στο μισό, που αποτελεί άλλωστε και μνημονιακή δέσμευσή μας, δεν θέλουμε να πιστέψουμε πως πρόκειται για άλλη μια απόφαση που δεν έχει άλλο στόχο παρά την εξοικονόμηση πόρων. Πόρων οικονομικών και ανθρώπινων.
Προτείνουμε την δυνατότητα λειτουργίας δευτέρου ΕΚ στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, με στόχο την άρτια εκτέλεση του διοικητικού έργου και την καλύτερη εποπτεία των εργαστηριακών υποδομών. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για λειτουργικούς λόγους (καλύτερη εξυπηρέτηση μαθητών, αρτιότερη λειτουργία προγράμματος καλύτερη εκμετάλλευση υλικών και υποδομών, αποτελεσματικό διοικητικό έλεγχο που δεν είναι δυνατός σε μεγάλα συγκροτήματα που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο) κατόπιν πρότασης του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Διευθυντές των υπαρχόντων Ε.Κ. να επιτρέπεται η ίδρυση δεύτερου Ε.Κ. στο ίδιο σχολικό συγκρότημα με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.
3. Επίσης με το άρθρο 3 ως ακολούθως:
Στο άρθρο 12 (Γενικές Διατάξεις) συμπληρώνεται η παράγραφος με αύξοντα αριθμό 4 ως εξής: «Σε αυτήν την περίπτωση, για τους υπεύθυνους τομέων και υπευθύνους εργαστηρίων, ισχύουν τα αντίστοιχα ωράρια του Εργαστηριακού Κέντρου. Ο υπεύθυνος τομέα του Σχολικών Εργαστηρίων δε λαμβάνει επίδομα θέσης και μόρια διοικητικής ευθύνης».
Οι υπεύθυνοι εργαστηρίου και οι τομεάρχες των Σχολικών Εργαστηρίων τοποθετούνται και ασκούν πρόσθετο εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο. Αποτελεί διάκριση και σημείο ανισότητας έναντι των συναδέλφων τους που ασκούν τα ίδια καθήκοντα σε Ε.Κ. η εξαίρεσή τους από το επίδομα ευθύνης πόσο μάλλον από την απόκτηση των μορίων διοικητικής ευθύνης.
Προτείνουμε την άμεση κατάργηση της σχετικής διάταξης.
4. Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο της λειτουργίας εργαστηρίων σε ΕΠΑ.Λ. τα οποία δεν εντάσσονται σε Ε.Κ. πέραν των ειδικών περιπτώσεων που προβλέπει η παρ. 4 στο άρθρο 12 της υπ’αριθ. 96004/Δ4/17-6-2015 (ΦΕΚ 1318 τ.Β΄),Σχεδιαστήρια, Εργαστήρια Πληροφορικής, Εργαστήρια Χημεία και Εργαστήρια Φυσικής. Αυτό έχει σαν συνέπεια την ελλιπή εποπεία και υποστήριξη των εργαστηρίων σε υλικοτεχνική υποδομή με συνέπεια την μη αποτελεσματική και ποιοτική λειτουργία τους.
Προτείνουμε την ένταξη όλων των Εργαστηριακών χώρων στα Ε.Κ. με αντίστοιχο ορισμό υπεύθυνου εργαστηρίου.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.