Όπως γνωρίζετε, τα προηγούμενα χρονιά θεσπίστηκε και φέτος τροποποιήθηκε προς το δυσχερέστερο, μία δαιδαλώδη ακολουθία ενεργειών που αποτρέπει τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση.

ΟΛΤΕΕ

Επιπλέον να σας επισημάνουμε ότι:
• Δεν ολοκληρώθηκαν μεγάλο πλήθος από ηλεκτρονικές αιτήσεις-δηλώσεις και εγγράφων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ, λόγω μη ολοκληρωμένης ενημέρωσης και των διακοπών του καλοκαιριού.

• Υπάρχουν τμήματα Α τάξης, τομέων Β τάξης και ειδικοτήτων Γ τάξης, που μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης ηλεκτρονικών δηλώσεων, είναι οριακά είτε στο ελάχιστο αριθμό μαθητών για την δημιουργία του τμήματος είτε στο μέγιστο αριθμό για την διάσπαση του τμήματος σε δεύτερο. Αυτά τα τμήματα θα οριστικοποιηθούν με τις εγγραφές και τις μετεγγραφές τώρα τον Σεπτέμβριο.

• Η εμπειρία μας δείχνει ότι πολλά τμήματα από ολιγομελή μετατρέπονται σε πλήρη έως την έναρξη των μαθημάτων.
• Η αυξημένη εισαγωγή από τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. στα Πανεπιστήμια φέτος, έχει αποτελέσματα αυτήν την περίοδο.
• Τα αποτελέσματα της πιστοποίησης των αποφοίτων της μαθητείας, που θα τους δώσει πτυχίο επιπέδου 5, επίσης δεν έχει ακόμα την ανάλογη διάχυση στους εν δυνάμει μαθητές μας.
• Υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών που για «σοβαρούς λόγους» δεν έκαναν ηλεκτρονική αίτηση – δήλωση ή προσωρινά για τυπικούς λόγους διαγράφθηκαν και θα την πραγματοποιήσουν έως την έναρξη των μαθημάτων.

• Στα τμήματα που εμφανίζονται μετά την υλοποίηση της δεύτερης φάσης αιτήσεων δηλώσεων δεν λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο οποίος μπορεί να διαφοροποιήσει τον τελικό αριθμόν τους, με την γνωστή ισχύουσα αναλογία 1/3.
• Οι αιτήσεις δηλώσεις κηδεμόνων ή μαθητών, από τα Γενικά Λύκεια προς τα ΕΠΑ.Λ είναι σχεδόν «μηδενικές», γεγονός που σημαίνει ότι θα πραγματοποιηθούν τώρα και μπορεί να είναι πολύ σημαντικές σε πλήθος.

• Τέλος μεγάλος αριθμός αποφοίτων των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφασίζουν κάθε χρόνο να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ. τον Σεπτέμβριο.
Επιπρόσθετα και χωρίς να θέλουμε να μπούμε στη λογική του συμψηφισμού, μελετώντας την Υ.Α 135291/Δ2/03-09-2019 με θέμα: «Κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού» που αφορά τα ΓΕ.Λ. παρατηρούμε ότι εγκρίνετε τμήματα με έναν ή δύο μαθητές -και ορθώς πράξατε- σε σχολεία που δεν είναι δυσπρόσιτα. Με αποτέλεσμα σχολεία με έξι και επτά μαθητές στη Β΄ ή Γ΄ τάξη να τους εγκρίνετε και τις δύο Ο.Π. στη Β΄ και τις τρείς Ο.Π. στη Γ΄ τάξη.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν μεροληπτείτε υπέρ του ενός τύπου Λυκείου και ότι θα εξετάσετε με την δέουσα προσοχή το αίτημά μας προς όφελος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και εν γένει όλης της κοινωνίας.

Κυρία Υφυπουργέ, η πρωτοφανής δυσλειτουργία του συστήματος εγγραφών, οι αστοχίες ενός υπό διαμόρφωση συστήματος, η δυναμική της εξέλιξης των εγγραφών-μετεγγραφών, η σημερινή εικόνα των τμημάτων, οι τοπικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες, οι συνεχείς αντιδράσεις, η ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και ο σεβασμός της επιθυμίας των μαθητών μας για μόρφωση, να επανεξετάσετε την υφιστάμενη κατάσταση.
Για όλα τα παραπάνω σας

Ζητούμε
I. Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν ανά ΕΠΑ.Λ. το σχολικό έτος 2019-2020, να οριστικοποιηθούν, με την ολοκλήρωση των εγγραφών-μετεγγραφών, ώστε να υπάρχει σαφή εικόνα του μαθητικού δυναμικού κάθε τάξης, τομέα και ειδικότητας. Θα ήταν άδικο και για τα σχολεία και για τους μαθητές και τις οικογένειες τους, να «κοπούν» τμήματα που θα μπορούσαν να συμπληρωθούν με τις εγγραφές-μετεγγραφές του Σεπτεμβρίου.
II. Να εξορθολογήσετε τη με αριθμ. Φ.12/134644/Δ4/08-08-2017 Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 2891/τ.Β’/21-08-2017), με θέμα: «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)», μειώνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. Μοναδικό τμήμα σε Καλλικρατικό Δήμο, μεγάλη απόσταση μεταξύ σχολείων, ειδικές εισηγήσεις για τοπικούς λόγους, κ.α.).

III. Να δείξετε ορθολογισμό αλλά και ευαισθησία και να εγκρίνετε τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ..

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025