Η ίδρυση και λειτουργία σχολείων στα σωφρονιστικά καταστήματα είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της πολιτείας, ώστε να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, αλλά και των δυνατοτήτων ομαλότερης κοινωνικής ένταξης των αποφυλακιζόμενων. Όμως, τα σχολεία αυτά πρέπει να έχουν σταθερό προσωπικό και δομές για να μην εξαρτάται η λειτουργία τους από τη βούληση της εκάστοτε κυβέρνησης.

ΟΛΜΕ

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νόμου 4521/18:

  1. «1. Σε κάθε κατάστημα κράτησης και στο ίδρυμα αγωγής ανηλίκων αρρένων Βόλου ιδρύονται σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο ή Σ.Δ.Ε., ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ.), Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.), Δ.Ι.Ε.Κ. ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και Τμήματα εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας.
  2. Σε κάθε κατάστημα κράτησης επιλέγεται Σύμβουλος-Συντονιστής Εκπαίδευσης, μόνιμος εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τριετή θητεία…»

Οι συντονιστές εκπαίδευσης θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί εγκαίρως. Ωστόσο, αν και η σχετική εγκύκλιος προέβλεπε 33 συντονιστές, σε ισάριθμα σωφρονιστικά καταστήματα, μέχρι στιγμής έχουν καλυφθεί μόνο 7 θέσεις.

Απαιτούμε:

  • Να καλυφθούν τα κενά Συντονιστών στα υπόλοιπα 26 Σωφρονιστικά Καταστήματα, προκηρύσσοντας εκ νέου τις θέσεις.
  • Να υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη με την οποία θα ορίζεται η έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των χώρων όπου αυτές θα λειτουργούν εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των συντονιστών.
  • Να επισπευσθεί η στελέχωση από εκπαιδευτικούς και να ορισθεί επακριβώς η διαδικασία με την οποία θα πραγματοποιηθεί.