Με την Α’ φάση αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στις αρχές Αυγούστου ικανοποιήθηκε το 71% των αιτήσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παρότι ο νόμος ορίζει ότι πρώτα γίνονται οι αποσπάσεις σε φορείς και στη συνέχεια οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, το υπουργείο καταστρατήγησε τη συγκεκριμένη σειρά με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνάδελφοι που πήραν ταυτόχρονα 2 ή και 3 αποσπάσεις. Με βάση την επικαιροποίηση των κενών που γίνεται από το ΠΥΣΔΕ καταγράφονται ακόμα πολλά λειτουργικά κενά. Είναι δεδομένο το δικαίωμα των εκπαιδευτικών, μετά από πολλά χρόνια σε δύσβατες και νησιωτικές περιοχές και με δεδομένο το μικρό αριθμό μεταθέσεων κάθε χρόνο, να βρεθούν πιο κοντά στον τόπο συμφερόντων τους.

ΟΛΜΕ

Όσον αφορά στις αποσπάσεις των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 139/2017 (ΥΑ 139654/ΓΔ4 ΦΕΚ Β 2985 2017) και το άρθρο 83 του ν.4547/18 γίνονται με βάση ορισμένα μετρήσιμα κριτήρια και συγκεκριμένη ιεράρχηση.

Ωστόσο με την υπ’αριθμόν 126272/E2 απόφαση της Υπουργού Παιδείας παρακάμφθηκε ο πίνακας κατάταξης των υποψηφίων και επιλέχθηκαν ως ΣΕΠ συνάδελφοι με λιγότερα ή και καθόλου προσόντα, ενώ αποκλείστηκαν συνάδελφοι με περισσότερα προσόντα.

Σχετικά με τις αποσπάσεις σε ΙΕΚ, την Παρασκευή 9/8/19 το απόγευμα το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε επίσημα τα ονόματα 243 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αποσπώνται σε αυτά. Λίγες ώρες αργότερα ανακοινώθηκαν νέοι διορθωμένοι πίνακες με μόλις 151 εκπαιδευτικούς, διαγράφοντας έτσι 92 εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς καμία αιτιολόγηση.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητάει:

  1. Την άμεση πραγματοποίηση Β’ φάσης αποσπάσεων στα επικαιροποιημένα λειτουργικά κενά. Να ανοίξει άμεσα ο ΟΠΣΥΔ για τροποποιήσεις, επανεξετάσεις και νέες αιτήσεις αποσπάσεων.
  2. Να ανακληθούν οι αποσπάσεις των ΣΕΠ και να γίνουν εκ νέου χωρίς να καταστρατηγείται η αξιολογική σειρά των υποψηφίων.
  3. Να αρθεί η αναιτιολόγητη ανάκληση των αποσπάσεων των 92 συναδέλφων στα ΙΕΚ.
  4. Όλες οι διαδικασίες των αποσπάσεων να γίνονται με διαφάνεια και μετρήσιμα κριτήρια.