Με την πρόσφατη απόφαση «Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί ένα ακόμη δυσμενέστερο περιβάλλον τόσο για τη λειτουργία των σχολείων όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα με την συγκεκριμένη υπουργική απόφαση:
- Αποχαρακτηρίζονται πολλά από τα υφιστάμενα δυσπρόσιτα σχολεία. Ο μαζικός αυτός αποχαρακτηρισμός θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην έγκαιρη στελέχωση των σχολείων αυτών με εκπαιδευτικούς και θα οδηγήσει στην υπολειτουργία τους.
- Υποβιβάζονται σε μόρια οι περισσότερες από τις σχολικές μονάδες της Β/θμιας Εκπαίδευσης, παραβλέπονται τοπικές και άλλες ιδιαιτερότητες και δημιουργούνται αδικίες για συγκεκριμένες περιοχές, ειδικότερα για πρωτεύουσες νομών που αντιμετωπίζονται με ισοπεδωτικό πνεύμα. Οι συνέπειες των υποβιβασμών θα είναι η υποστελέχωση σχολείων και η δραστική μείωση των εγκρίσεων λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων.
- Πολλές σχολικές μονάδες υποβιβάζονται από μια ζώνη μοριοδότησης σε άλλη με συνέπεια την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. Αυτού του είδους οι υποβιβασμοί θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σε μείωση των οργανικών θέσεων .
Το Υπουργείο Παιδείας αγνόησε την πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η απόφαση για την αναμοριοδότηση πέρα από τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει στις ελάχιστες πλέον μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, αποτελεί στην ουσία μία έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ζητά:
- Τη ανάκληση της Υπουργικής απόφασης.
- Την κατάργηση των υπουργικών αποφάσεων που συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη ζώνη μοριοδότησης των σχολείων.
- Την άμεση επανεξέταση του προσδιορισμού των δυσπρόσιτων σχολείων