Συνάντηση με την ηγεσία του , στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού των επόμενων ενεργειών είχε ο στο Μέγαρο Μαξίμου.

 

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην προσπάθεια αντιμετώπισης των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Συζητήθηκε επίσης το σχέδιο επέκτασης της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς και η ιδιαίτερη προσπάθεια που έγινε για να διευκολυνθεί η εφαρμογή της.

Κατά τη συνάντηση τονίστηκε η προσπάθεια αναβάθμισης της εκπαίδευσης, με στόχο τα να γίνουν πιο εξωστρεφή, να αποκτήσουν μία νέα νοοτροπία και ταυτότητα, να γίνουν πιο αυτόνομα και να βελτιώσουν τη σύνδεση των προγραμμάτων τους με την αγορά εργασίας.

Ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του Υπουργείου εξέτασαν ακόμα την αναδιοργάνωση της και της μαθητείας με στόχο την ανάκτηση του κύρους τους, καθώς μπορούν να αναδειχθούν σε πολύτιμους μηχανισμούς δημιουργίας καταρτισμένων εργαζόμενων με μεγάλα ποσοστά απορρόφησης από την αγορά.

Παρουσιάστηκαν επίσης τα σχέδια για την εμβάθυνση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ώστε σε βάθος χρόνου να υποστηριχθούν όλα τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιπλέον η διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή γύρω από τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας , η υφυπουργός, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη, ο υφυπουργός, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Βασίλης Διγαλάκης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου ‘Ακης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας του πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών Θανάσης Κοντογεώργης, η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, ο Γενικός Γραμματέας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αποστόλης Δημητρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής και ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος.

Κατά την έναρξη της συνάντησης ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Χαιρόμαστε που θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύντομη αποτίμηση του τι έγινε αυτό το εξάμηνο -είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία- αλλά κυρίως να συζητήσουμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου για το επόμενο εξάμηνο. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε το προσωπικό, έντονο ενδιαφέρον μου για όλες τις πολιτικές που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας.

Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Και πιστεύω εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας. Εκεί νομίζω χτυπάει, επί της ουσίας, η καρδιά της Παιδείας, και να υλοποιούμε με μεγαλύτερη ταχύτητα το όραμά μας για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα.

Έχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών».

Όσον αφορά τον απολογισμό των δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου – Δεκεμβρίου, αυτός περιλαμβάνει:

– Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης

– Επίσπευση της διαδικασίας 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ

– Δρομολογήθηκε η διαδικασία 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021

– Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς

– Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης

– Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού

– Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους

– Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)

– Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης

– Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

– Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου

– Απελευθέρωση Προγραμμάτων Σπουδών – Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών

– Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας

– Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ

– Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση

– Προώθηση της εξωστρέφειας – Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ

– Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ

– Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα

Επίσης με βάση το σχεδιασμό για το 2020, προβλέπονται:

– Ανάπτυξη νέων στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού

– Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού

– Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου . Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων

– Εντείνεται η στήριξη της μέσω των διορισμών

– Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων

– Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου

– Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου

– Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες

– ημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση

– Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση

– Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ

– Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης

– Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών

– Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης

– Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών

– Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025