Tι είπε ο κ. Οικονόμου για την Απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικού Χαρακτήρα και την .

Συγκεκριμένα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος  ανέφερε πως  «εκπλήσσει η απόφαση λόγω των εσφαλμένων παραδοχών της και λόγω της ξαφνικής αλλαγής πλεύσης εκ μέρους της Αρχής Δεδομένων». Ο κος Οικονόμου απάντησε πως προκαλεί φοβερή εντύπωση το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή συνεδρίασε η Αρχή και επικαλείται πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Δείτε αναλυτικά την ερώτηση και την απάντηση

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, βγήκε μία απόφαση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, η οποία είναι κόλαφος για τη σύμβαση που έκανε το Υπουργείο Παιδείας με την Cisco και μιλά για παράνομη εκχώρηση των δεδομένων των χρηστών στις Η.Π.Α.. Υπάρχει μια απάντηση από το Υπουργείο Παιδείας σήμερα, που μιλά για εσφαλμένες παραδοχές της Αρχής Προστασίας Δεδομένων και, επίσης, αναφέρει «εκπλήσσει η απόφαση λόγω των εσφαλμένων παραδοχών της και λόγω της ξαφνικής αλλαγής πλεύσης εκ μέρους της Αρχής Δεδομένων». Θεωρείτε, λοιπόν, ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει κάνει λάθος; Υπάρχει δόλος, γιατί με προβληματίζει αυτό το «εκπλήσσει».

 

Υπάρχει δόλος από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων γι’ αυτή την απόφαση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το Υπουργείο Παιδείας έχει απαντήσει πλήρως στην ανακοίνωση της Αρχής.

Διακρίνει κανείς πολύ εύκολα μια αντίφαση, σε σχέση με τη γνωμοδότηση που είχε δώσει στην αρχή. Προκαλεί φοβερή εντύπωση το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή συνεδρίασε η Αρχή. Επικαλείται πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως πολύ αναλυτικά αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του. Σε κάθε περίπτωση, μέσω των συμβάσεων και των ειδικών όρων που μπήκαν στις συμβάσεις αυτές, που είναι πολύ πιο συγκεκριμένοι, προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα όσων συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση. Εκείνο, όμως, που είναι πολύ ουσιαστικό και που θέλω να πω είναι ότι η τηλεκπαίδευση ήταν μία σπουδαία κατάκτηση για την ελληνική Πολιτεία.

Η εξασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό, μια σπουδαία κατάκτηση της Ελλάδος στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας. Και για να είμαστε ειλικρινείς είναι κάτι που κανείς μας δεν φανταζόταν ότι μπορούσε να εξελιχθεί τόσο γρήγορα και τόσο αποτελεσματικά. Μόλις την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα από την ώρα που έκλεισαν τα σχολεία, άρχισαν να γίνονται οι διαδικασίες της τηλεκπαίδευσης και φτάσαμε να έχουμε περίπου 300.000 τάξεις αθροιστικά την ημέρα.

Αυτή ήταν μια πολύ σπουδαία υπόθεση, ένα πολύ σπουδαίο έργο που έγινε από το Υπουργείο Παιδείας, από το σύνολο της Κυβέρνησης, από την εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της, που συνέδραμε στην προσπάθεια και στην κατεύθυνση αυτή. Έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές εκείνη την περίοδο, του lockdown, να μην μείνουν πίσω. Να υποκατασταθεί, στον βαθμό που μπορεί να υποκατασταθεί, η δια ζώσης μάθηση. Ήταν μια κίνηση και μια κατάκτηση και στην κατεύθυνση μείωσης των ανισοτήτων, που σε κάθε περίπτωση, στα πλαίσια όλων των ευρωπαϊκών κανονισμών, προστάτευε τα προσωπικά στοιχεία και τα προσωπικά δεδομένα όλων όσων συμμετείχαν στην υπόθεση αυτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025