Η οδυνηρή αυτή εξέλιξη αφαιρεί δύο ακόμη ζωτικά δικαιώματα του κλάδου μας που σχετίζονται με την αναγνώριση του παιδαγωγικού ρόλου των συναδέλφων αλλά και του δικαιώματός τους σε ακαδημαϊκή εκπαίδευση και κατάρτιση, σε μια επένδυση που θα απέβαινε χρήσιμη για τα σχολεία και για τους μαθητές, αναφέρει η .

Η ανακοίνωση

Καμιά απάντηση στην επείγουσα επιστολή που απέστειλε η ΟΙΕΛΕ προς την Υπουργό Παιδείας δεν έδωσε η κ. Κεραμέως. Υποθέτουμε, επομένως, ότι δεν θα εγκριθούν νέες εκπαιδευτικές άδειες για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, είναι όμως ντροπιαστικό ότι η Υπουργός και τα στελέχη της απαξιούν έστω και σε μια τυπική απάντηση, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά πώς αντιμετωπίζουν τον κλάδο μας. Επιπλέον, η είδηση αυτή θα προκαλέσει σημαντικό πρόβλημα στους συναδέλφους που ήδη εκπονούν τη διατριβή τους ή βρίσκονται στο μέσον του μεταπτυχιακού τους έχοντας λάβει την άδεια τα προηγούμενα έτη.

Η επιστολή μας προς την Υπουργό είχε ως εξής:

 ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Κυρία Υπουργέ,

 Εδώ και 3 μήνες βρίσκεται στο γραφείο σας η – υπογεγραμμένη από τον Γενικό Γραμματέα – Υπουργική Απόφαση για τις εκπαιδευτικές άδειες των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Παρά τις επίμονες προσπάθειές μας να μάθουμε τι μέλλει γενέσθαι, κανείς δεν μας απαντά, ενώ περιμένουμε ακόμη το τηλεφώνημα που (υποτίθεται ότι) θα μας έκανε την περασμένη Δευτέρα η Διευθύντρια του Γραφείου σας κ. Κεφαλή για να μας γνωρίσει τις προθέσεις σας.

Καταρχάς, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς δεν είναι «χάρισμα», όπως διαρρέουν κάποια στελέχη σας σε αγωνιούντες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά νομοθετημένο δικαίωμα που εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ η επέκτασή του σε όλους τους εκπαιδευτικούς αποτελεί πρόθεση της Ε.Ε. που έχει ήδη ξεκινήσει τη σχετική πρωτοβουλία.

Γνωρίζετε ότι οι συνάδελφοί μας εφαρμόζουν σε πολλά ιδιωτικά σχολεία παιδαγωγικές καινοτομίες και νέες στρατηγικές διδασκαλίας. Τα ίδια τα ιδιωτικά σχολεία (τουλάχιστον αυτά που σέβονται το ρόλο τους) θεωρούν πως η επένδυση αυτή στο εκπαιδευτικό τους δυναμικό έχει άμεση ανταπόκριση στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν. Για το λόγο αυτό, η παροχή των αδειών σε ένα ελάχιστο ποσοστό συναδέλφων μας (περίπου το 0,4% κατ’ έτος) δεν αντιμετώπισε ποτέ εμπόδια από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες ή τους ιδιοκτήτες των σχολείων.

Η όποια διαφωνία σας με μια πολιτική ή συνδικαλιστική οργάνωση είναι θεμιτή στο πλαίσιο της δημοκρατίας. Το να μεταφέρετε όμως την οργή ή την πικρία σας για τη μεταξύ μας πολιτική αντιπαράθεση στους συναδέλφους μας, (όπως αποδείχτηκε και από την πρόσφατη κατάργηση του δικαιώματός μας στη δυνατότητα επιλογής ως σχολικών συμβούλων), αυτό είναι κάτι που δεν τιμά το ρόλο σας. Η περσινή τραγωδία με τους επί μήνες απλήρωτους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε υπηρεσιακές άδειες είναι ακόμη νωπή στις μνήμες και στις ζωές εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και απλώς επιβεβαιώνει τις υποθέσεις μας για το πώς αντιμετωπίζετε τον κλάδο μας.

Θα αναμένουμε μέχρι σήμερα το απόγευμα απάντησή σας ή των υπηρεσιών σας για το θέμα των εκπαιδευτικών αδειών, σε διαφορετική περίπτωση θα είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε σε σχετική ενημέρωση των συναδέλφων για την άρνησή σας να τις υπογράψετε.

Όπως είχαμε αναφέρει – προφητικά – σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας, δεν έχει τέλος η ολομέτωπη επίθεση της Υπουργού Παιδείας στα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου μας. Τέλος, λοιπόν, στις εκπαιδευτικές άδειες, τέλος, βάσει του σχεδίου νόμου που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή η Υπουργός, στη δυνατότητα επιλογής των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων… Σε επόμενη νομοθετική ρύθμιση αναμένουμε η κυρία Υπουργός να θεσμοθετήσει τη δωρεάν εργασία των συναδέλφων στις επιχειρήσεις των «κολλητών» (που ήδη με την ανοχή της συμβαίνει).

Η οδυνηρή αυτή εξέλιξη αφαιρεί δύο ακόμη ζωτικά δικαιώματα του κλάδου μας που σχετίζονται με την αναγνώριση του παιδαγωγικού ρόλου των συναδέλφων αλλά και του δικαιώματός τους σε ακαδημαϊκή εκπαίδευση και κατάρτιση, σε μια επένδυση που θα απέβαινε χρήσιμη για τα σχολεία και για τους μαθητές. Είναι ολοφάνερο ότι η κ. Κεραμέως εμφορείται από μένος για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και στοχεύει στην πλήρη εξομοίωσή τους με τους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Στη νέα, σκοτεινή τάξη πραγμάτων στην Παιδεία όπου γνώση, τίτλους και προσβάσεις κερδίζουν μόνο οι κατέχοντες, όσοι μπαίνουν εμπόδιο εξοντώνονται.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025