Η επιχειρεί από την «πίσω πόρτα» να περάσει μέσα στο σχέδιο νόμου για την τεχνική- διάταξη, αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.

Η Υπουργός Παιδείας επιχειρεί από την «πίσω πόρτα» να περάσει μέσα στο σχέδιο νόμου για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση διάταξη για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, ενώ αυτή τη στιγμή η ιδιωτική εκπαίδευση είναι πλήρως ανοχύρωτη νομοθετικά, χωρίς καμιά ουσιαστική εποπτεία από την πολιτεία και με τεράστιο κίνδυνο έκδοσης χιλιάδων παράνομων-χαλκευμένων τίτλων σπουδών από ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης.

Πώς, λοιπόν, είναι εφικτό να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή μέσω της οποίας πραγματοποιείται η ακαδημαϊκή ισοτίμηση των τίτλων σπουδών της χώρας με αυτούς των ευρωπαϊκών χωρών, όταν δεν έχει γίνει καν στοιχειώδης διαβούλευση με την ΟΙΕΛΕ (και ενώ έχουν κληθεί από την Υπουργό όλες οι υπόλοιπες Ομοσπονδίες); Για ποιο λόγο φοβάται τη φωνή μας η κ. Κεραμέως, μια φωνή που εκπροσωπεί όχι μόνο ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε γενικά και επαγγελματικά σχολεία, αλλά και σε ΙΕΚ;

Η ΟΙΕΛΕ θα προτείνει στις ευρωπαϊκές αρχές, από τη στιγμή που δεν αποσύρεται ο εκτρωματικός νόμος 4713/2020, και με γνώμονα τη διαφανή πιστοποίηση των τίτλων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο στην περιοχή όπου ανήκουν τα σχολεία τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ. Από τη στιγμή που τα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις, δεν υπάρχει καμιά εγγύηση διασφάλισης της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών.

Ξεχνά πιθανότατα η Υπουργός ότι μετά την ψήφιση του άθλιου νόμου Αρβανιτόπουλου (4354/2014) που απέσυρε την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας από την ιδιωτική εκπαίδευση και μετά την παρέμβαση των κοινωνικών εταίρων στην Ε.Ε. για την έκδοση χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του EQF Advisory Group έθεσε ως απαραίτητο όρο στην τότε ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί η διαδικασία αντιστοίχισης να ληφθούν:

• Μέτρα Διασφάλισης Ποιότητας σχετικά με το έργο των παρόχων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

• Μέτρα για τη διασφάλιση της νομιμότητας στις διαδικασίες και στην έκδοση των τίτλων σπουδών από φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

H ψήφιση του Ν. 4713/2020 (ή αλλιώς νόμου Κεραμέως-σχολαρχών) παραβίασε ρητά τις σαφείς αυτές οδηγίες της Κομισιόν. Όχι απλώς αποσύρει την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας από την ιδιωτική εκπαίδευση (όπως έπραξε και ο νόμος Αρβανιτόπουλου), αλλά δημιουργεί συνθήκες εκβιασμού των εκπαιδευτικών μέσω των αναιτιολόγητων απολύσεων, της δήθεν εθελοντικής «παραίτησης» από μέρος του ωραρίου και της εν γένει δυνατότητας των σχολαρχών να προβαίνουν στην βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των συναδέλφων μας.

Υπό αυτές τις συνθήκες είναι εξαιρετικά πιθανή η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η διαφάνεια των διαδικασιών που οδηγούν σε πιστοποίηση των τίτλων σπουδών. Ήδη είναι γνωστά στο πανελλήνιο περιστατικά νόθευσης των τίτλων σπουδών που εκδίδονται από ιδιωτικά σχολεία, όπως η περίφημη υπόθεση της καταστροφής των απουσιολογίων στο Κολλέγιο Αθηνών, το παράνομο homeschoolingμε τις διοικήσεις των σχολείων να μοιράζουν αφειδώς «χαρτιά» σε μαθητές που δεν φοιτούν, τις τάξεις «φαντάσματα» και τους αόρατους μαθητές, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια.

Για το ζήτημα αυτό έχει ήδη ενημερώσει τις ευρωπαϊκές αρχές και τα ευρωπαϊκά συνδικάτα η ΓΣΕΕ, ενώ σε σημερινή τους δημόσια θέση (ΙΝΕ και ΚΑΝΕΠ) ζητούν η πιστοποίηση των τίτλων από την ιδιωτική εκπαίδευση να γίνει με εξετάσεις των μαθητών υπό δημόσιο έλεγχο, κατά το πρότυπο της πιστοποίησης των φοιτητών των ΙΕΚ.

Άλλωστε, το ίδιο είχαν ζητήσει 47 βουλευτές της Ν.Δ. μετά την ψήφιση του νόμου Αρβανιτόπουλου και την κατακραυγή για τη νομιμότητα των τίτλων των ιδιωτικών σχολείων από τις τοπικές κοινωνίες με τροπολογία που κατέθεσαν στη Βουλή. Επιπλέον, οι όροι πιστοποίησης των τίτλων και η διαδικασία αντιστοίχισης των πλαισίων προσόντων πρέπει να γίνονται με τη συναίνεση των κοινωνικών εταίρων. Στην Ελλάδα όμως η μόνη συναίνεση που πήρε η κ. Κεραμέως ήταν από τους «χορηγούς-συμμάχους» σχολάρχες για λόγους που κατανοεί πλέον και ο πιο αδαής για τα εκπαιδευτικά πράγματα.

Πλέον, η Υπουργός και η κυβέρνησή της θα υποχρεωθούν να εξηγήσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά την παρέμβαση των εκπροσώπων των εργαζόμενων και τις ερωτήσεις ευρωβουλευτών, για τη ζούγκλα που έχουν επιβάλει στην ιδιωτική εκπαίδευση προς όφελος μιας χούφτας επιχειρηματιών και εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος και του συμφέροντος εκατομμυρίων μαθητών σε Ελλάδα και Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025