Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ  Νεκτάριου Κορδή  Θέμα: Σχετικά με τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις και τους .  Σας ενημερώνουμε για τις τελευταίες εκπαιδευτικές εξελίξεις.


1. Σχετικά με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ είναι προφανές ότι οι διαδικασίες πρέπει να κινηθούν ταχύτατα. Αναμφίβολα είναι θετική η δήλωση της Υπουργού Παιδείας ότι «όλα προχωρούν κανονικά ώστε τα βιβλία και οι εκπαιδευτικοί να είναι εγκαίρως στη θέση τους και να ξεκινήσει η σχολική χρονιά χωρίς προβλήματα».

Για να συμβεί αυτό το πρώτο ζητούμενο είναι να συνεδριάσει άμεσα το ΚΥΣΔΕ για να ξεκινήσει η συζήτηση επί των αποσπάσεων σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Ειδική Αγωγή, Εκκλησιαστικά και Γενική Παιδεία. Οι αποσπάσεις του 2018 ανακοινώθηκαν στις 28 Ιουνίου. Πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές να ολοκληρώνονται μέχρι τις 30 Ιουνίου, κάτι που δε συνέβη φέτος λόγω της διενέργειας των εθνικών εκλογών. Οι ενεργές αιτήσεις για τη Γενική παιδεία είναι 4500.

Είναι προφανές ότι θα επιδιώξουμε την ικανοποίηση του μέγιστου δυνατού αριθμού των αιτήσεων αυτών. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται κοντά στις οικογένειες τους και στον τόπο τους, αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών και όχι μια χαριστική παραχώρηση!

Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ ή και ΠΥΣΠΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα, με προβλήματα υγείας, η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους πλέον διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση λίγων μεταθέσεων (7,83% των αιτήσεων)! Πάγια θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται επί των πραγματικών λειτουργικών κενών με βάση και τη μοριοδότηση που ισχύει από το 2011 και να υπάρχει και Β΄ Φάση στα τέλη Αυγούστου.
2. Τα λειτουργικά κενά για τις αποσπάσεις στα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι 28 και κατανέμονται στα Καλλιτεχνικά Γέρακα, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περιστερίου. Τα αντίστοιχα λειτουργικά κενά για τις αποσπάσεις στα Μουσικά Σχολεία είναι 1260. Εξ αυτών τα κενά Γενικής Παιδείας είναι 153.
3. Για την καλύτερη ενημέρωσή σας σχετικά με τις γενικές αποσπάσεις του 2018 οι ενεργές αιτήσεις ήταν 4083. Τα λειτουργικά κενά των αποσπάσεων επί των οποίων έγιναν οι αποσπάσεις ήταν 3436. Τα αντίστοιχα εναπομείναντα λειτουργικά κενά της Πρωτοβάθμιας ήταν 3667 με πολλά από αυτά να είναι κατανεμημένα στη νησιωτική χώρα.

Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται λειτουργικά και δεν προτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς. Η Αττική, η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλία είναι οι περιοχές που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις των εκπαιδευτικών. Τελικά αποσπάστηκαν 696 εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα και 1880 βάσει μορίων. Εξ αυτών 532 αποσπώνται στην Πρωτοβάθμια. Το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων συνολικά ήταν 63%. Παράλληλα αποσπάστηκαν 140 εκπαιδευτικοί στα Μουσικά Σχολεία, 10 εκπαιδευτικοί στα Καλλιτεχνικά και 148 εκπαιδευτικοί στις δομές της Ειδικής Αγωγής (70%). Κατά τη Β΄ φάση αποσπάσεων του 2018 που έγινε στις 29 Αυγούστου, αποσπάστηκαν 402 εκπαιδευτικοί (ποσοστό ικανοποίησης 30,5%) και 18 σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ (ποσοστό ικανοποίησης 54,55%).
4. Παράλληλα παραμένουν σε εκκρεμότητα οι αποσπάσεις σε Φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, σε ΚΕΣΥ, Πανεπιστήμια, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, Σχολεία Φορέων, Ανεξάρτητες και Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες, Εποπτευόμενα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ και σε ΙΕΚ. Εξ αυτών μόνο οι αποσπάσεις σε σχολεία Φορέων και στο ΚΕΣΥ γίνονται από το ΚΥΣΔΕ. Οι συνολικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς και ΣΔΕ για το 2018 είναι 2339. Για την αναλυτική εγκύκλιο των αποσπάσεων 2019 μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
5. Επιπρόσθετα να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 28 του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α΄) η υποβολή των αιτήσεων για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων ΠΕ 81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ 84, ΠΕ 85, ΤΕ 02.02 στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για το σχολικό έτος 2019-2020 (αρ. πρωτ. 91537/ΓΔ8/6-6-2019 ΑΔΑ: 65ΤΤ4653ΠΣ-24Γ) θα πραγματοποιείται από την Παρασκευή 12 Ιουλίου έως και την Δευτέρα 21 Ιουλίου 2019 και ώρα 15.00΄.
6. Σχετικά με τις Μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο και από βαθμίδα σε βαθμίδα, σας υπενθυμίζουμε το νέο νομικό πλαίσιο με το ν. 4589/2019 στο άρθρο 64: «Μετατάξεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε κενές οργανικές θέσεις άλλου κλάδου, είτε εκπαιδευτικών είτε μελών Ε.Ε.Π., για τις οποίες έχουν αποκτήσει τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού, είναι επιτρεπτές, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι έχουν συμπληρώσει πέντε (5) έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας στον κλάδο που υπηρετούν.

Οι μετατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργούνται μετά τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.). Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 69, 70 και 73 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄26).». Ως εκ τούτου θα πρέπει να ολοκληρωθούν πρώτα οι μεταθέσεις 2019 του ΕΕΠ & ΕΒΠ και στη συνέχεια θα γίνουν οι όποιες μετατάξεις.
7. Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι ότι με βάση το ν. 4610/2019 (άρθρα 76-79), το ΚΥΣΔΕ θα πρέπει να καλύψει τις κενές οργανικές θέσεις του διδακτικού προσωπικού των Πειραματικών Σχολείων ύστερα από αίτησή τους. Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλουν αίτηση για την πλήρωση οργανικής θέσης, τίθενται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ που ανήκει το Πειραματικό Σχολείο. Παράλληλα με βάση το άρθρο 79 ο εκπαιδευτικός Πειραματικού Σχολείου που «κρίνεται ως υπεράριθμος, τοποθετείται, ύστερα από αίτησή του, σε Πειραματικό ή Πρότυπο σχολείο στο οποίο υπάρχει κενή οργανική θέση.

Αν δεν υποβληθεί σχετική αίτηση, ο εκπαιδευτικός τοποθετείται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις περί άρσης υπεραριθμίας». Συνεπώς η καθυστέρηση της διαδικασίας αυτής θα επηρεάσει και τις τοποθετήσεις των οικείων ΠΥΣΔΕ στα οποία υπάρχουν Πειραματικά Σχολεία. Στις 31-8-2019 λήγει εξάλλου η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά.
8. Η εξαγγελία από την πολιτική ηγεσία ότι οι 4500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν αποτελεί αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη, μετά τις αμφιβολίες που είχαν προκληθεί κατά την προεκλογική περίοδο. Από την άλλη πλευρά σε πρόσφατες δηλώσεις στον ΣΚΑΙ η κ. Κεραμέως δεν δεσμεύθηκε για την πραγματοποίηση των υπόλοιπων 10.500 μόνιμων διορισμών στην γενική εκπαίδευση, σημειώνοντας πως πρόθεση της ΝΔ είναι πρώτα να χαρτογραφήσει τις ανάγκες και έπειτα να προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις.
9. Υπενθυμίζουμε ότι η φετινή χρονιά έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση και ότι την δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.700 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τη Δ.Ε. και 36.000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση. Η αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών είναι συνεπώς, κάτι παραπάνω από εμφανής!
10. Τέλος πολύ σημαντικό στοιχείο για το ομαλό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς αποτελεί το στοιχείο που δόθηκε κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής του Υπουργείου από τον κ. Γαβρόγλου ότι έχουν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις για την πρόσληψη 37.000 αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά 2019-2020. Και το γεγονός αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει την αναγκαιότητα !

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025