Ενημερωτικό συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης 26 & 27-9 για τις τοποθετήσεις μετά από αιτήσεις για συμπλήρωση ωραρίου – Οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου με τήρηση κριτήριων αντικειμενικότητας και διαφάνειας πρέπει να συνεχιστούν – Παρατυπίες και αδικίες μόνο με την ενεργή παρέμβαση ΕΛΜΕ, συναδέλφων, σχολείων μπορούν να σταματήσουν
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους σχετικά με τις διαδικασίες των τοποθετήσεων για συμπλήρωση ωραρίου, τον προσδιορισμό των κενών για τις διαθέσεις (εκπαιδευτικοί χωρίς οργανική), για τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ και για αποσπασμένους από άλλα ΠΥΣΔΕ, συνολικά για τα λειτουργικά κενά όπως αυτά προσδιορίστηκαν, καθώς και για τα κενά για προσλήψεις των αναπληρωτών και τη στάση του ΠΥΣΔΕ και των μελών του. Ακόμη ενημερώνουμε και για ορισμένες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ, όπως την τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος τοποθετήσεων, επιπλέον κενά, διάθεση εκπαιδευτικών σε ΙΕΚ, κ.ά.
Σχετικά με τις διαδικασίες των τοποθετήσεων για συμπλήρωση ωραρίου
Κατατέθηκαν 243 αιτήσεις από συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων που είναι οργανικά τοποθετημένοι και όσους πρόσφατα τοποθετήθηκαν ως λειτουργικά υπεράριθμοι. Το ΠΥΣΔΕ τοποθέτησε ήδη τους 160 των ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ011, όλους με βάση την αίτησή τους. Όλοι οι συνάδελφοι τοποθετήθηκαν στη βάση των κριτηρίων του ΠΥΣΔΕ (συγκρότημα – διαμέρισμα (είναι οι παλιοί δήμοι) – Καλλικρατικοί δήμοι) και τήρηση του κριτηρίου της αρχαιότητας, το οποίο ίσχυσε για όλους τους συναδέλφους και επιμένουμε να καταγράφεται και στη δημοσιοποίηση των τοποθετήσεων.
Το ΠΥΣΔΕ θα συνεχίσει την εξέταση των αιτήσεων και των υπόλοιπων συναδέλφων και ειδικοτήτων (ΠΕ04, ΠΕ87, ΠΕ80, ΠΕ86 και των τεχνικών μαθημάτων) στη συνεδρίασή του στις 30/9. Επισημαίνουμε ότι ήδη υπάρχει απόφαση του ΠΥΣΔΕ ότι η διαδικασία της συμπλήρωσης ωραρίου θα συνεχιστεί και για τους υπόλοιπους συναδέλφους που είναι σε διάθεση και αποσπασμένοι. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι να σταματήσει μια διαδικασία που καθιερώνει κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας. Δημοσιοποίηση όλων των κενών κάτω από 12 ώρες, αιτήσεις, τοποθετήσεις βάση τα χρόνια υπηρεσίας (ή τα μόρια). Οι δηλώσεις του αιρετού της ΔΑΚΕ και προέδρου της ΕΛΜΕ στη ΓΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ (26/9) κατά των τοποθετήσεων για συμπλήρωση ωραρίου με αιτήσεις είναι ανοιχτή υπονόμευση μιας θετικής διαδικασίας που αφήνει παρακαταθήκες για το σύνολο των τοποθετήσεων. Η διαδικασία αυτή είναι και απόφαση και των Γ και Ε ΕΛΜΕ από τις οποίες τέθηκε στη Διεύθυνση και υλοποιείται. Ο αιρετός της ΔΑΚΕ που είναι και πρόεδρος της Ε ΕΛΜΕ οφείλει να υλοποιεί τις αποφάσεις της.
Σχετικά με τον προσδιορισμό λειτουργικών κενών
για τις τοποθετήσεις σε διάθεση και για αποσπάσεις
Στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ011, ΠΕ79.01 που έγιναν οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου, προσδιορίστηκαν εκ νέου τα κενά και δημοσιοποιήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ. Καλέστηκαν οι συνάδελφοι που είναι σε διάθεση και στις ειδικότητες ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ011, ΠΕ79.01, καθώς και οι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ και όσοι ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ των ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03 να κάνουν αιτήσεις τοποθέτησης. Δημοσιοποιήθηκε πίνακας όσων ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ για είναι γνωστά σε όλους τα κενά που πιθανόν αυτοί οι συνάδελφοι θα αφήσουν. Η διαδικασία αυτή εφαρμόστηκε πρώτη φορά πέρσι και ήταν πρόταση των Παρεμβάσεων.
Συμφωνήσαμε να δίνονται κενά και κάτω από12 ώρες στις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08 και ΠΕ011 για αρχική τοποθέτηση γιατί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος της Διαμαντοπούλου συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και μπορεί να υποχρεώσει σε μετακινήσεις ανά την Ελλάδα. Συμφωνήσαμε να δίνονται ως κενά και αυτά που θα προκύπτουν μετά από συμψηφισμό κενών σχολείων μόνο στα συγκροτήματα των σχολείων. Διαφωνήσαμε στο συμψηφισμό κενών σε πάνω από δύο σχολεία που είναι και πρόταση της ΟΛΜΕ. Το ΠΥΣΔΕ δεν έκανε αποδεκτή αυτήν την πρόταση και προχώρησε σε συμψηφισμούς κενών στις ειδικότητες ΠΕ01 σε ορισμένες περιπτώσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία. Ιδιαίτερα διαφωνήσαμε στον συμψηφισμό κενών σχολείων στην ειδικότητα ΠΕ07 γιατί λίγοι συνάδελφοι αυτής της ειδικότητας θα φορτωθούν, όπως φαίνεται και από τον προσδιορισμό των κενών, με μεγάλο ωράριο, ενώ κάποιοι άλλοι θα μείνουν με πολύ λιγότερο ωράριο και αυτό όφειλε το ΠΥΣΔΕ να το αποφύγει. Είναι η μόνη ειδικότητα για την οποία το ΠΥΣΔΕ εντελώς αυθαίρετα πρόσθεσε ώρες σε κενά πάνω από 12ώρες. Στις άλλες ειδικότητες τα κενά πάνω από 12 ώρες δόθηκαν χωρίς την προσθήκη άλλων κενών ωρών από
άλλα σχολεία. Αυτό έγινε με το 1ο Γ/Σ Χαλκηδόνας που είχε 14 ώρες κενό και προστέθηκαν και άλλες ώρες, το ίδιο με το 1ο Γ/Σ Εχεδώρου που είχε κενό 14 ωρών, και το 4ο Γ/Σ Λαγκαδά που είχε κενό 12 ωρών.
Τροποποίηση χρονοδιαγράμματος
Συμφωνήσαμε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την τοποθέτηση συναδέλφων στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03 που ζητούν απόσπαση ώστε πιο γρήγορα να γίνουν οι τοποθετήσεις τους για τη φετινή χρονιά.
Σχετικά με τις τροποποιήσεις των κενών που έγιναν
Οι αλλαγές σε κενά ωρών κάτω από 12 ώρες και σε κενά πάνω από 12 ώρες προέκυψαν μετά από εξέταση ενστάσεων συναδέλφων, από αλλαγές στις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών, από άδειες συναδέλφων που δεν είχαν συμπεριληφθεί ή προέκυψαν αυτές τις μέρες, καθώς και λόγω νέων αποσπάσεων από το υπουργείο παιδείας και από προκήρυξη θέσης ΠΕ02 και κάλυψή της στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο. Έγκαιρα κοινοποιήθηκαν οι αλλαγές στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ στις 23/9 και ορισμένες συμπεριλήφθηκαν στις επόμενες κοινοποιήσεις των κενών.
Για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ
Μετακινήθηκαν στα ΙΕΚ της Δυτικής Θεσσαλονίκης 4 εκπαιδευτικοί εξολοκλήρου και 3 για συμπλήρωση ωραρίου. Οι συνάδελφοι έκαναν αίτηση με βάση κενά που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ (20/9). Μετακινήθηκαν στα ΙΕΚ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης 2 εκπαιδευτικοί εξολοκλήρου με αίτησή τους για να καλύψουν κενά που δεν θα καλυφθούν από τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στη δύναμη του ΠΥΣΔΕ της εκεί ΔΔΕ!
Η εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τη σημερινή (στοίβαγμα των παιδιών στα τμήματα, ολιγομελή, συνδιδασκαλίες, κατάργηση ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, αύξηση ωραρίου, μείωση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων, αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων, κ.ά.) οδηγούν σε πλασματικά πλεονάσματα που αναγκάζουν τους συναδέλφους για να συμπληρώσουν το ωράριό τους να μετακινούνται με αίτησή τους στη μη τυπική εκπαίδευση, στα ΙΕΚ. Αρνούμαστε κατηγορηματικά αυτή τη διαδικασία που υπονομεύει εργασιακά δικαιώματα και αν δεν ανακοπεί η προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων θα έρθει η στιγμή και των υποχρεωτικών μετακινήσεων. Δεν συναινέσαμε στις μετακινήσεις στα ΙΕΚ.
Επισημάναμε ότι η μετακίνηση δύο συναδέλφων στην ανατολική Θεσσαλονίκη δεν γίνεται με διαφανείς διαδικασίες, γιατί δεν προηγήθηκε η κοινοποίηση των κενών των ΙΕΚ που ανήκουν στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, ενώ μια τέτοια διαδικασία μετακίνησης δεν προβλέπεται ούτε στον αντιεκπαιδευτικό νόμο 3848 που ορίζει ότι οι μετακινήσεις γίνονται σε εκπαιδευτικούς που δεν καλύπτουν το ωράριο τους.
Για τις προσλήψεις των αναπληρωτών της β΄ φάσης
Το ΠΥΣΔΕ, πριν την πρόσληψη των αναπληρωτών της α΄ φάσης, σε συνεδριάσεις του καθόρισε τα κενά που ζήτησε να καλυφθούν από το Υπουργείο και μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών αποφάσισε την κοινοποίηση των κενών που θα δοθούν στους αναπληρωτές για να τοποθετηθούν
στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Αυτή η διαδικασία θα έπρεπε να ξαναγίνει και πριν την πρόσληψη των αναπληρωτών της β΄ φάσης. Ο ΔΔΕ ούτε το ΠΥΣΔΕ συγκάλεσε, ούτε όμως επικαιροποίησε τα κενά στη βάση της προηγούμενης απόφασης. Έτσι, αντί να ζητήσει να καλυφθούν 76 κενά γενικής παιδείας και τεχνικών ειδικοτήτων, ζήτησε την κάλυψη μόνο 60 κενών. Το υπουργείο από αυτά με την β΄ φάση των προσλήψεων κάλυψε μόνο τα 33. Σχετικά με τα κενά της ειδικής αγωγής, με βάση την προηγούμενη απόφαση του ΠΥΣΔΕ, ήταν 76 για τα τμήματα ένταξης-ειδικά σχολεία και 13 για την παράλληλη, το υπουργείο προσέλαβε 30 αναπληρωτές για Τ.Ε. – ειδικά σχολεία και μόνο 1 για παράλληλη. Ζητάμε, όπως έγινε για τους αναπληρωτές της α΄ φάσης, οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να γίνουν με κοινοποίηση όλων των κενών και σε όλες στις ειδικότητες γενικής παιδείας, τεχνικών μαθημάτων και ειδικής αγωγής. Το υπουργείο να καλύψει όλα τα κενά τώρα.
Για τις αυθαιρεσίες στον προσδιορισμό οργανικών κενών, την κάλυψής τους και ταυτόχρονα τον προσδιορισμό αυτών των κενών ως λειτουργικών, στις οποίες με κατηγορηματικό τρόπο δηλώσαμε την αντίθεσή μας, θα σας ενημερώσουμε αναλυτικά σε νέα ανακοίνωση των Παρεμβάσεων.