– Αυτές είναι οι τελικές – Με την αγωνία των υποψηφίων, να έχει «χτυπήσει κόκκινο», καθώς απομένουν ελάχιστες ημέρες, έως την ανακοίνωση των τους επιδόσεων, στις πανελλαδικές εξετάσεις οι εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων σχεδόν συγκλίνουν από όλες τις πλευρές.

Έμπειροι καθηγητές, βαθμολογητές και φροντιστές εκτιμούν . Βασική αιτία η δυσκολία των θεμάτων σε κάποια μαθήματα συγκριτικά με την περυσινή χρονιά.

Η εκτίμηση αυτή αφορά και στις υψηλόβαθμες σχολές των Πεδίων. Όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί ιδιαίτερα στο 2ο Πεδίο η πτώση των βάσεων θα είναι σημαντική και σε κάποιες σχολές μπορεί να ξεπεράσει τα 1000 μόρια κάτι που φυσικά δεν ασυνήθιστο για τις πανελλαδικές και έχει συμβεί πάρα πολλές φορές τα προηγούμενα χρόνια.

Οι εκτιμήσεις εστιάζουν στις χαμηλές επιδόσεις στο μάθημα της φυσικής (λόγω της εξαιρετικής δυσκολίας των θεμάτων), των μαθηματικών αλλά και της Νεοελληνικής Γλώσσας. Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι φέτος θα υπάρχει πτώση των βάσεων τόσο στις υψηλόβαθμες και περιζήτητες Πολυτεχνικές Σχολές όσο και στις Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές κ.α

Αναλυτικά:

Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο οι υποψήφιοι δεν φαίνεται να τα πήγαν καλά στα δύο μαθήματα της ιστορίας και Γλώσσας και συνεπώς αυτό θα πιέσει τις βάσεις προς τα κάτω, όχι όμως εντυπωσιακά.
Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο δεν δείχνει να έχουν καλές επιδόσεις σε φυσική μαθηματικά και Γλώσσα και άρα και εδώ η πτώση των βάσεων είναι αναμενόμενη και σημαντικότερη από όλα τα επιστημονικά πεδία.
Στο 3ο Πεδίο η φυσική θα οδηγήσει επίσης σε πτώση των βάσεων αλλά οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να περιμένουν εντυπωσιακή κάθοδο των μορίων.
Στο 4ο Πεδίο τα μαθηματικά κυρίως θα οδηγήσουν τις βάσεις προς τα κάτω αλλά αυτό σίγουρα δεν αφορά στο σύνολο των σχολών του Πεδίου πράγμα που σημαίνει ότι πολλά τμήματα θα έχουν άνοδο στα μόρια εισαγωγής.

Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις, αλλά αν αυτό είναι που ενδιαφέρει τους υποψήφιους, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μια περισσότερο σοβαρή προσέγγιση για την πορεία των μορίων θα μπορέσει να υπάρξει όταν ανακοινωθούν οι βαθμοί και κυρίως όταν το υπουργείο Παιδείας (την ίδια μέρα) δώσει τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών συνολικά σε όλα τα μαθήματα και σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία. Όμως και πάλι οι εκτιμήσεις θα έχουν σοβαρές αποκλίσεις καθώς δεν θα ξέρουμε τις επιλογές που θα κάνουν οι υποψήφιοι δηλαδή ποια θα είναι η ζήτηση για κάθε σχολή. Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει ότι ένας υποψήφιος δεν πρέπει να συμπληρώσει το μηχανογραφικό του δελτίο στηριζόμενος στις εκτιμήσεις για τις βάσεις αλλά στους βαθμούς, που κατέκτησε και στις πραγματικές του επιθυμίες. Ασφαλώς κάποιος που «έβγαλε» 15.000 μόρια δεν μπορεί να ελπίζει ότι θα κερδίσει μια θέση στη Νομική ή στην Ιατρική ή σε άλλες υψηλόβαθμες σχολές. Συνεπώς χρειάζεται ρεαλισμός και έξυπνες επιλογές από την πλευρά των υποψηφίων και αυτή είναι και η σοβαρότερη «δουλειά» που θα έχουν να κάνουν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών τους. Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θέλει καλή μελέτη, σοβαρή βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς προς τους υποψήφιους και λογική από τα παιδιά και τους γονείς τους.