Κατερίνα Καλαϊτζάκη από το 6ο Λύκειο Γλυφάδας: συγκέντρωσε 18.745 μόρια και στοχεύει στη Σχολή Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Στη Θεσσαλονίκη ένας υποψήφιος πήρε 100 σε Μαθηματικά και Βιολογία
Σε μια περίοδο με γενική πτώση των βάσεων και μείωση των αριστούχων στη χώρα, τα 19.510 μόρια που συγκέντρωσε ο νεαρός Δημήτρης Δημητρακόπουλος από τη Θεσσαλονίκη μοιάζουν με την κατάκτηση ενός απόρθητου κάστρου.
Ο ίδιος πάντως, μαθητής ιδιωτικού σχολείου στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, λέει ότι η περίοδος που πέρασε ήταν δύσκολη και επίπονη αλλά αν έχεις μέθοδο και σύστημα, ο χρόνος που έχεις για να προετοιμαστείς πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι αρκετός. Ο Δημήτρης είχε επιλέξει τη θετική κατεύθυνση, έγραψε 100 στα δύσκολα εφέτος Μαθηματικά κατεύθυνσης, 100 στα Μαθηματικά γενικής Παιδείας και 100 στη Βιολογία. Ο ίδιος διακρίθηκε στον 75ο πανελλήνιο διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας συμμετέχοντας στην 32η Μαθηματική Ολυμπιάδα.
«Σκέφτομαι πιο πολύ την Ιατρική Σχολή, αλλά δεν αποκλείω και τις Πολυτεχνικές» λέει ο Δημήτρης μιλώντας στο «Βήμα». «Ευτυχώς έχω τον χρόνο που απαιτείται» συμπληρώνει.
Σχολιάζοντας το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων λέει ότι θεωρεί πως είναι αξιοκρατικό και αδιάβλητο αλλά δεν νομίζει ότι σε ένα τρίωρο κατά το οποίο εξετάζεται ένας υποψήφιος μπορεί να μετρηθεί η προσπάθειά του στη διάρκεια μιας ολόκληρης χρονιάς.
«Άγχος; Πού να προλάβεις;»
Ως μια περίοδο «γεμάτη» στην οποία «δεν προλάβαινες να αγχωθείς» περιγράφει την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων ο Γιώργος Κοντογεωργίου, τελειόφοιτος του 39ου Λυκείου Κυψέλης. Ο Γιώργος συγκέντρωσε 19.079 μόρια και θέλει να φοιτήσει στο Μαθηματικό Αθήνας επειδή αγαπάει αυτή την επιστήμη.
«Πού να προλάβουμε να αγχωθούμε;» λέει ο Γιώργος. «Τελείωνε το ένα μάθημα και άρχιζε το επόμενο. Συγκρίνοντας αυτό το εξεταστικό σύστημα με άλλα, εμένα μου φαίνεται ένα καλό σύστημα» δηλώνει.
«Υπερεκτιμημένη δοκιμασία…»
Από την πλευρά της η Κατερίνα Καλαϊτζάκη συγκέντρωσε 18.745 μόρια και στοχεύει στη Σχολή Ηλεκτρολόγων – Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Σκέφτεται όμως, όπως λέει, και το Μαθηματικό τμήμα.
Φοίτησε στο 6ο Λύκειο Γλυφάδας και δηλώνει ότι «ήταν από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες που έχω περάσει, αν και υπερεκτιμημένη». «Την παρουσιάζουν τελικά δυσκολότερη απ’ ό,τι είναι. Αν έχει μέθοδο και ηρεμία δεν ήταν τόσο τραγικές οι πανελλαδικές εξετάσεις, αν και νομίζω είναι άδικο το ότι κρίνεται όλη σου η προσπάθεια από μια ημέρα» καταλήγει η Κατερίνα. Έτσι δεν βρίσκει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων απόλυτα αντικειμενικό.