1.347 σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα αφορά η απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας για τη μεταφορά της μελέτης στο πρωινό πρόγραμμα από τις 2 Μαρτίου μέχρι και τις 15 Ιουνίου οπότε και λήγει το σχολικό έτος.
Πρόκειται για πιλοτική εφαρμογή και για τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών όλων των σχολικών τάξεων ( Από Α έως Στ) καθώς και το μάθημα της Φυσικής για τις δυο τελευταίες τάξεις του δημοτικού (Ε’και Στ’).
Για τη μελέτη θα διατίθεται είτε μέρος της διδακτικής ώρας, είτε μία διδακτική ώρα καθημερινά και θα πραγματοποιείται από τον δάσκαλο της τάξης ή από άλλον εκπαιδευτικό ΠΕ 70. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στόχος της ρύθμισης είναι η ολοκλήρωση στο σχολείο των εργασιών ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές από την «κατ΄ οίκον» εργασία και η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής.
Ο υπουργός Παιδείας με την απόφαση που υπέγραψε στην ουσία υλοποιεί έστω και πιλοτικά μια από τις προτάσεις του στο ΕΣΥΠ. Όπως είχε γράψει το news.gr στα άμεσα μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν από το Σεπτέμβριο του 2015 ήταν και η μελέτη στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής που θα αναπτύσσεται και θα ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα καθώς και περιορισμός στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα των εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές για το σπίτι θα συντελέσουν στο να μένει η τσάντα στο σχολείο.
Ο υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει για το πιο πάνω ότι «σε κάθε διδακτική ώρα θα υπάρχει κομμάτι προετοιμασίας για την επόμενη μέρα. Η μελέτη στο σχολείο στα μαθήματα γλώσσα, μαθηματικά και φυσική θα γίνεται εκεί. Αν για κάτι δευτερεύον υπάρξει μια υποχρέωση προς τον μαθητή ας γίνει, αλλά δε θα αφορά αυτό που λέμε μελέτη, αυτό που απασχολεί τα παιδιά το απόγευμα».
Να σημειώσουμε ότι στην έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διαπιστώθηκε ότι ο φόρτος εργασιών ήταν μεγάλος για μαθήματα που περιλαμβάνει η απόφαση του Υπουργού για πιλοτική εφαρμογή της μελέτης στα σχολεία ΕΑΕΠ.
ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΦΟΡΤΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ |
|
ΜΑΘΗΜΑ |
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε |
774 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ |
668 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β |
665 |
ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ |
648 |
ΓΛΩΣΣΑ Ε |
648 |
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ |
629 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ |
624 |
Σημ:.Η εκτίμηση της τάσης που καταγράφεται από τα αθροίσματα βασίστηκε στην παραδοχή ότι το δυνητικό ανώτατο αποτέλεσμα (σκορ) για κάθε διαβάθμιση της κλίμακας είναι: 1140 για το Πάρα πολύ, 855 για το Πολύ, 570 για το Λίγο και 285 για το Καθόλου.
Όσον αφορά τα μαθήματα όπου ο χρόνος δεν επαρκεί είχαμε τα ακόλουθα αποτελέσματα:
ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ |
|
ΜΑΘΗΜΑ |
ΠΟΣΟΣΤΟ |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε |
87,37% |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β |
77,19% |
ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ |
72,28% |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ |
60,35% |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ |
60,35% |
ΦΥΣΙΚΑ Ε |
55,09% |
ΦΥΣΙΚΑ ΣΤ |
50,53% |
ΓΛΩΣΣΑ Ε |
50,53% |
ΙΣΤΟΡΙΑ Ε |
50,53% |
Δράσεις κοινωνικού σχολείου στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής και της Μελέτης Περιβάλλοντος
Στις προτάσεις για αλλαγές που είχε κοινοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας ήταν και που μπορούσαν να εφαρμοστούν από το Σεπτέμβριο ήταν και αυτή που αφορούσε την ένταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.
Ο υπουργός Παιδείας εκτός της απόφασης για μελέτη στην πρωινή ζώνη των ΕΑΕΠ υπέγραψε και άλλη μια απόφαση σύμφωνα με την οποία διατίθεται μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη. Επίσης για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ διατίθεται, για τις ίδιες δράσεις η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Καλόγηρος Βασίλειος