Τρεις κόκκινες γραμμές βάζει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος στο διάλογο με το υπουργείο Παιδείας για το μάθημα των Θρησκευτικών ενώ υπ’ ατμόν βρίσκονται πολλοί ιεράρχες καθώς το επίμαχο θέμα μαζί με την εκκλησιαστική εκπαίδευση θα συζητηθούν στην Ιεραρχία που θα συνεδριάσει εκτάκτως στις 8 και 9 Μαρτίου.
Της Κάτιας Τσιμπλάκη
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr o Aρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος βασίζεται στα όσα συμφώνησε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στη συνάντηση που πραγματοποίησαν στις αρχές Οκτωβρίου 2016 στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία ιεραρχών και στελεχών της κυβέρνησης.Συναινετικό και με διάθεση διαλόγου, μέχρι στιγμής είναι το κλίμα και στις σχέσεις με τον υπουργό Παιδείας.
Οι τρεις κόκκινες γραμμές του Ιερώνυμου
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, τηρεί χαμηλούς τόνους στο διάλογο με το υπουργείο Παιδείας ωστόσο, έχει θέσει εξ αρχής τρεις κόκκινες γραμμές. Η πρώτη είναι ότι ξεκινά ο διάλογος από το μηδέν για το μάθημα των θρησκευτικών, η δεύτερη αφορά την υποχρεωτικότητα του μαθήματος και η τρίτη τη διατήρηση του Ορθόδοξου χαρακτήρα του και των ωρών διδασκαλίας με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Συστράτευση και της Εκκλησίας της Κρήτης
Tην Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών σύσκεψη της Εκκλησίας της Ελλάδος με την Εκκλησία της Κρήτης για το μάθημα των Θρησκευτικών, υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο και τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης Ειρηναίο.
Στη συνάντηση παρέστησαν ο Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, ενώ από την πλευρά της Εκκλησίας της Κρήτης οι Μητροπολίτες Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας, Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος.
Η ημιαυτόνομη Εκκλησία της Κρήτης έχει συμπορευθεί με την Εκκλησία της Ελλάδος για το μάθημα των θρησκευτικών, την εκκλησιαστική εκπαίδευση και πως διαχειρίζεται τις σχέσεις της με την Πολιτεία. Την απόφαση αυτή ανακοίνωσε ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος, ο οποίος είχε παραβρεθεί μαζί με ιεράρχες της ημιαυτόνομης Εκκλησίας της Μεγαλονήσου στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του περασμένου Νοεμβρίου.
Συνεδριάζει η Ιεραρχία για τα Θρησκευτικά
Για τρίτη φορά μέσα σε έξι μήνες συνεδριάζει η Ιεραρχία, το ανώτατο διοικητικό όργανο της Εκκλησίας. Την εισήγηση για την εκκλησιαστική εκπαίδευση θα κάνει ο μητροπολίτης Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, για το μάθημα των Θρησκευτικών θα μιλήσει ο μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, ενώ ο Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος θα παρουσιάσει τις εξελίξεις για την πορεία του διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς.
Οι μητροπολίτες για τα Θρησκευτικά
Οι αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών προβληματίζουν τους ιεράρχες, οι οποίοι εστιάζουν στο να διατηρηθεί ο Ορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος, καθώς προβάλει τα ήθη και τα έθιμα της χώρας.
Ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.Νικόλαος σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr, επισημαίνει ότι πρέπει να αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών καθώς είναι δεξαμενή και κιβωτός αξιών. «Δεν είναι καιρός να έρθουν πίσω;», διερωτάται και επισημαίνει ότι όλοι πρέπει να καθίσουν και να συζητήσουν πώς θα γίνει καλύτερο το μάθημα…. Να έχει ορθόδοξο προσανατολισμό αλλά να έχει και μια ενημέρωση. Να μην είναι κατήχηση… Αλλά να μπουν τα παιδιά σε μια δεξαμενή ελπίδας και αγάπης, ελπίδας και αγάπης, δεν μπορώ να μην καταλάβω γιατί να μην τα έχει αυτά;».
Δείτε το video:
Ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr αποκαλύπτει το σχέδιο που επεξεργάζονται από κοινού υπουργείο Παιδείας και Εκκλησία για το μάθημα των Θρησκευτικών. Για το μάθημα των Θρησκευτικών επισημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουν τα βιβλία, να απευθύνονται σε όλα τα παιδιά και το μάθημα να έχει Ορθόδοξο χαρακτήρα.
Δείτε το video:
Ο μητροπολίτης Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος για το μάθημα των Θρησκευτικών, λέει ότι υπάρχει διαφωνία μεταξύ Εκκλησίας και Υπουργείου Παιδείας. Για το εάν η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει δικαίωμα να εκφράζει τις παρατηρήσεις και τις επιφυλάξεις της για το περιεχόμενο των βιβλίων λέει, ότι τα άλλα δόγματα στέλνουν το δάσκαλό τους και τα παιδιά μαθαίνουν τα θρησκευτικά όπως επιθυμούν. «Εμείς οι Ορθόδοξοι, που είμαστε παραπάνω από το 95% του πληθυσμού, δεν έχουμε δικαίωμα να το διδάσκουμε όπως θέλουμε;», διερωτάται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ