Δέσμη μέτρων για τις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες παρουσίασε προς διάλογο χθες η Ν.Δ., με τον τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων Μάξιμο Χαρακόπουλο να επιτίθεται στην κυβέρνηση και στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.
Δέσμη μέτρων για τις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες παρουσίασε προς διάλογο χθες η Ν.Δ., με τον τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων Μάξιμο Χαρακόπουλο να επιτίθεται στην κυβέρνηση και στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη. «Εγινε εμφανές και σε όσους είχαν αμφιβολίες ότι στόχος της ομάδας που διαχειρίζεται σήμερα τα ζητήματα παιδείας είναι να καταργήσει τα “πάρα φύσιν” αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο –κατά τη ρήση του κ. Φίλη–, το μάθημα των Θρησκευτικών, τις μαθητικές παρελάσεις, αλλά και τις “πριγκίπισσες” και τα “βασιλόπουλα” με συμβόλαια τιμής που θα υπογράφουν οι μαθητές του δημοτικού. Λυπάμαι, αλλά εδώ ξεφεύγουμε από το πεδίο της πολιτικής και μπαίνουμε σε άλλα μονοπάτια. Εδώ οι ιδεοληψίες και οι εμμονές κάποιων μετατρέπονται σε παραλογισμούς και φαιδρότητες. Καταντούν ανέκδοτο. Και θα γελούσαμε όλοι αν αυτοί που τα λένε δεν είχαν την εξουσία. Γι’ αυτό τους καλούμε να σοβαρευτούν και να αναθεωρήσουν. Η εκπαίδευση δεν είναι “του κασίδη το κεφάλι” για πειραματισμούς», ανέφερε ο κ. Χαρακόπουλος και υπογράμμισε: «Αν θέλαμε με μια πρόταση να χαρακτηρίζαμε την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό το χρονικό διάστημα, θα λέγαμε ότι είναι μια “διαρκής επίθεση στην αριστεία και στην εργατικότητα με στόχο την ισοπέδωση των πάντων”. Ετσι, “η αριστεία είναι ρετσινιά” και “η καριέρα είναι χολέρα”. Αυτά είναι τα “μότo” της κυβέρνησης που μας έλαχε στην πιο κρίσιμη ώρα για την πατρίδα».
Στην πρόταση που εισηγήθηκε ο γραμματέας του τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ν.Δ. Σωτήρης Γκλαβάς –έμπειρο εκπαιδευτικό στέλεχος, με ευρεία αποδοχή στον κλάδο– στην ολομέλεια του τομέα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
• Ενας και ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου που θα προσιδιάζει στον τύπο σχολείου ΕΑΕΠ.
• Μείωση του όγκου της διδακτέας ύλης (25-30%).
• Εφαρμογή, σταδιακά, της χρήσης του πολλαπλού βιβλίου ξεκινώντας από τη δευτεροβάθμια.
• Σταδιακή ανάπτυξη προγραμμάτων αξιοποίησης των αυξημένων δυνατοτήτων των χαρισματικών μαθητών.
• Συγκρότηση τμήματος στο ΑΣΕΠ για την επιλογή των υψηλόβαθμων στελεχών της εκπαίδευσης.
• Αξιολόγηση κάθε παραμέτρου της εκπαίδευσης, όπως δομών, προγραμμάτων σπουδών, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών, με γνώμονα πάντα τη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
• Δημιουργία αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων από τα ΑΕΙ, έναντι διδάκτρων σε αλλοδαπούς φοιτητές. Διαμόρφωση νέας στρατηγικής για την προσέλκυση φοιτητών από χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ασίας.
• Συνταγματική αναθεώρηση για την πρόβλεψη ίδρυσης μη δημοσίων, μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ.