Μετά την ανακοίνωση από το Υ.ΠΑΙ.Θ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η Ο.Λ.Μ.Ε. στις 17/3 με υπευθυνότητα τοποθετήθηκε και ανέδειξε τα προβλήματα που υπάρχουν ή θα δημιουργηθούν στην πορεία της όλης αυτής διαδικασίας.
Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.
Αμέσως ξεκίνησε μια ομοβροντία κατευθυνόμενων και στοχευμένων επιθέσεων. Η αρχή έγινε δυστυχώς στην εκπομπή «Συνδέσεις» της Δημόσιας Τηλεόρασης από τον Κώστα Παπαχλιμίτζο και τη σκυτάλη μετά παρέλαβαν οι Κατερίνα Γαλανού, Μπάμπης Παπαπαναγιώτου, Τάσος Παπαδόπουλος, Πάσχος Μανδραβέλης, Ιορδάνης Χασαπόπουλος. Είχαμε και την όχι τόσο τυχαία «έκρηξη» του Δήμου Βερύκιου, ο οποίος δήλωσε ανερυθρίαστα ότι «οι εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν τηλεμάθημα θα κριθούν ανειδίκευτοι και θα αμείβονται με 800 ευρώ». Αλλά αυτός που υπερέβη τα εσκαμμένα είναι ο Μάνος Βουλαρίνος με το άρθρο του «Ήρθε η ώρα οι καθηγητές της Ο.Λ.Μ.Ε. να μπουν στον 21ο αιώνα». Στον δε υπότιτλο τονίζει ότι «κάποιος που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει υπολογιστή είναι εντελώς ακατάλληλος για τη δουλειά του καθηγητή». Με άκρως προσβλητικό και ιταμό τρόπο υποτιμά και ειρωνεύεται τους λειτουργούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που με ζήλο και αυταπάρνηση στην ιδιαίτερα ανησυχητική και πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε στηρίζουν το Δημόσιο Σχολείο και καθίστανται ουσιώδες στήριγμα στις μαθήτριες και τους μαθητές κατά τη διάρκεια της δύσκολης αυτής συγκυρίας.
Ο Μ. Βουλαρίνος μας αποκαλεί «λειτουργικά αναλφάβητους» που διαβιούμε σε «έναν κόσμο σκοταδιού και αμορφωσιάς», «κολλημένοι πρακτικά κάπου στον 20ο αιώνα». Ο δι’ολίγον συνάδελφος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο μας θεωρεί ακατάλληλους ως εκπαιδευτικούς και εισάγει ακόμη και την έννοια της αξιολόγησης, δηλώνοντας την παταγώδη αποτυχία μας. Καταλήγει δε προτείνοντας στην κοινωνία να σταθεί αλληλέγγυα στο τμήμα του διδακτικού προσωπικού που είναι αστοιχείωτο προτείνοντας η πολιτεία να προσλάβει νηπιαγωγούς, οι οποίοι θα βοηθήσουν τους δυστυχείς εκπαιδευτικούς να επανέλθουν στον παρόντα αιώνα και χρόνο. Επίσης, για να «φυλάξει τα νώτα του» ανεπιτυχώς, χρησιμοποιεί λανθασμένα τη σοφιστική μέθοδο με το Υ.Γ. του όπου αντιστρέφει πλήρως την πραγματικότητα. Αποκαλεί τον Πρόεδρο της Ο.Λ.Μ.Ε. «καθηγητοπατέρα», ο οποίος με τις δηλώσεις του στη Δημόσια Τηλεόραση προσέβαλε την πλειοψηφία των καθηγητών.
Πληροφορούμε τον περίφροντι Μ. Βουλαρίνο και τους ετέρους ανησυχούντες τα κάτωθι:
Α) οι εκπαιδευτικοί έχουν περατώσει με επιτυχία τις εγκύκλιες σπουδές τους και με το πλήρες αυτό αξιοκρατικό προσόν διορίσθηκαν στο Δημόσιο
Β) με ίδια μέσα και συνήθως με προσωπικά τους έξοδα επιμορφώθηκαν στη λειτουργία των Η/Υ
Γ) έχοντας πλήρη επίγνωση του καθήκοντός τους προσπαθούν να διατηρήσουν τη μορφωτική αυτή λειτουργία με τη συνεργεία των νέων τεχνολογιών
Δ) με άμεση και καθημερινή επικοινωνία παρέχουν υποστηρικτικό υλικό, συμμετέχοντας ενεργά στη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση
Ε) εργάζονται πλέον και τις επτά ημέρες την εβδομάδα επί πολλές ώρες, προετοιμάζοντας τα μαθήματά τους με συνεχείς επικοινωνίες- τηλεδιασκέψεις
Στ) θεωρούν τη διδασκαλία ως υπέρτατη πράξη ευθύνης, αναμένοντας την επιστροφή στις τάξεις όπου θα ολοκληρώσουν το σχολικό έτος, καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν θεωρείται στοιχείο αναπλήρωσης των μαθημάτων
Ζ) διευθυντές, υποδιευθυντές, καθηγητές Πληροφορικής αλλά και άλλοι συνάδελφοι βρίσκονται καθημερινά στις σχολικές μονάδες με στόχο να παραμείνουν ανοιχτές, αλλά και να υποστηρίξουν την τηλεκπαίδευση
Η) υπάρχουν μαθητές που δε διαθέτουν Η/Υ και σύνδεση στο διαδίκτυο ή σύγχρονες ακριβές τηλεφωνικές συσκευές
Θ) πολλές οικογένειες διαθέτουν έναν υπολογιστή, ο οποίος χρησιμοποιείται τόσο από τους γονείς, όσο και από τους μαθητές- φοιτητές
Ι) το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο συχνά δεν ανταποκρίνεται επιτυχώς, εξαναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται τις μεταμεσονύχτιες ώρες
Ια) σημαντικός αριθμός μαθητών δεν είχε καταστεί δυνατόν να εγγραφεί στο ΠΣΔ, με αποτέλεσμα να παραταθεί η ημερομηνία έως τις 6/4
Ιβ) κατά τη μνημονιακή δεκαετία δεν υπήρξε η παραμικρή επιμόρφωση, ενώ οι διορισμοί ήσαν μηδενικοί
Ιγ) με καθημερινό και πολύωρο αγώνα εν μέσω πανδημίας στηρίζουμε το όλο εγχείρημα παρά τις αδυναμίες του Δικτύου να ανταπεξέλθει στο μεγάλο όγκο
Ιδ) μέρος του εκπαιδευτικού δυναμικού δεν διαθέτει τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό ή ευρυζωνικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας
Ιε) υπάρχουν συνάδελφοι, με μεγάλη προϋπηρεσία, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνικές που ζητούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ιστ) φυσικά και γνωρίζουν τη βασική χρήση των υπολογιστών και την πρόσβαση στο διαδίκτυο. Μήπως ο κατήγορός μας επιθυμεί να ριφθούν στον επαγγελματικό και κοινωνικό Καιάδα;
Ας σιωπήσουν επιτέλους όσοι επιτίθενται εναντίον των σκληρά μαχόμενων εκπαιδευτικών και της Ο.Λ.Μ.Ε. Δε μας φοβίζουν οι ανοίκειες και άδικες κριτικές τους. Συνεχίζουμε συντεταγμένα να στηρίζουμε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία στέλνοντας μήνυμα αισιοδοξίας, αλλά και αποφασιστικότητας.