Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η διοίκηση της εκπαίδευσης εφαρμόζοντας πιστά το 3ο μνημόνιο, έχουν στόχο να κλείσουν άμεσα τους τομείς βιομηχανικών ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ (γιατί κοστίζουν) και στη συνέχεια να τα υποβιβάσουν σε δίχρονα εκπαιδευτήρια, που θα λειτουργούν μόνο στις μεγάλες πόλης των νομών της χώρας. Μέρος του προγράμματός τους ή και το σύνολο των εργαστηριακών και επαγγελματικών μαθημάτων θα τα αναλάβουν ιδιώτες με ΣΔΙΤ στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και την θέσπιση νέας μορφής…
ιδιωτικής εκπαίδευση.
ιδιωτικής εκπαίδευση.
Διαβάστε τις θέσεις μας για την ΤΕΕ και την εκλογική μας διακήρυξη για τους αιρετούς εδώ
Τ.Ε.Ε.: Αντί αναβάθμισης και διάχυσης τεχνολογικών μαθημάτων και δεξιοτήτων ενεργητικού επαγγελματικού προσανατολισμού, σε δημοτικό, γυμνάσιο και Λύκειο (ενιαίο σχολείο), η κυβέρνηση έχει προαποφασίσει:
Συρρίκνωση της Τεχν. Επαγγ. Εκπαίδευσης (ΤΕΕ), δημιουργία ενιαίου χώρου Επαγγ. Εκπαίδευσης & Κατάρτισης, μείωση της φοίτησης, συρρίκνωση των Επαγγελματικών και εργαστηριακών μαθημάτων σε αναντιστοιχία με το επίπεδο 4 των επαγγελματικών προσόντων της βαθμίδας εκπ/σης των ΕΠΑΛ. Μετατροπή της επαγγελματικής ειδίκευσης σε κατάρτιση, σε έξοδος των μαθητών από το σχολείο μέσω της μαθητείας σε αναλώσιμης μεσαιωνικού τύπου νεανικής απασχόλησης (κάλφας), δωρεάν παροχή εργασίας για επιχειρήσεις και κάποιες κρατικές δομές. Συγχώνευση,συρρίκνωση, κατάργηση και γεωγραφικό επιμερισμό των τεχνικών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Αναγνώριση των κολεγίων στο 6ο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων, που στην ουσία θα σαρώσουν κάθε παλιά ή νέα δομή κατάρτισης μετά το Λύκειο και το ΕΠΑΛ ακόμα και αρκετές σχολές των ΑΤΕΙ & ΑΕΙ, χωρίς αυτές να μετατρέπονται σε ενιαία εκπαίδευση και ειδίκευση!!!
Σχεδιάζουν να παρακάμψουν την εκπαιδευτική διαδικασία απόκτησης ειδικότητας από το τεχνικό σχολείο με ταχύρυθμα σεμινάρια των 130 ωρών (κυρίως σε ιδώτες) με την πιστοποίηση στον υπερ-ΕΟΠΠΕΠ και με επαναπιστοποίηση ανά 4ετία με τα ανάλογα παράβολα κάθε φορά. Κάτι αντίστοιχο προβλέπει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και για τους εκπαιδευτικούς!
Με αυτές τις επιλογές αρνούνται ακόμα και τον θεσμό των Σχολών Τεχνών & Επαγγελμάτων που είναι αναγκαίος να υπάρξει έστω μέχρι να αρχίσει σχεδιασμένα και κοινωνικά και εκπαιδευτικά νομιμοποιημένα από την 1ηδημοτικού το ενιαίο σχολείο των αναγκών, της ενιαίας γνώσης και για όλα τα παιδιά. Έτσι μπορεί να αποτραπεί η πλήρης κατάργηση της ΤΕΕ, μαζί και παραδοσιακά επαγγέλματα. Μ’ αυτό τον τρόπο που σχεδιάζει το Υπ. παιδείας υπονομεύονται πλήρως οι σπουδές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και σύντομα δίπλα στη «βιομηχανία» πιστοποιήσεων θα στηθεί μια «ανθηρή βιομηχανία» για το «πώς να περάσω τις εξετάσεις πιστοποίησης».
Έτσι, ποιος είναι άραγε ο λόγος ένας νέος να παρακολουθήσει 3 έως 5 χρόνια κάποιον κλάδο στην επαγγελματική εκπαίδευση για να αποκτήσει τις απαραίτητες γενικές γνώσεις και να γνωρίσει ολοκληρωμένα μια επαγγελματική ειδικότητα όταν μπορεί με ένα «ταχύρρυθμο» σεμινάριο, ίσως και χωρίς καν αυτό, να αποκτά, μέσω συνήθως σύντομων εξετάσεων σε θέματα θεωρίας, ένα επαγγελματικό πιστοποιητικό;
– ΣΕΚ-ΔΙΕΚ, ν/σχ για έρευνα (το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε απόσυρση στις 6/5/2016): Καταργούνται οι δημόσιες και ιδιωτικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.)ή μετατρέπονται σε ΔΙΕΚ ενήλικων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσηςευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Δηλαδή με την διατήρηση στην ουσία της άτυπης κατάρτισης ΔΙΕΚ μετά το Γυμνάσιο θα συρρικνώσει τόσο το ΓΕΛ, όσο και τα ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό δε με τον ΕΟΠΠΕΠ, θα πάει η πιστοποίηση καπνός!
Επιπρόσθετα, μη ξεχνάμε ότι, εκτός από τον εν γένει αναπτυσσόμενο λειτουργικό αναλφαβητισμό των “κανονικών” μαθητών, έχουμε και υπερπληθείς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (π.χ. Ρομά, Πρόσφυγες, οικονομικοί μετανάστες, άνεργοι, ΑΜΕΑ, κ.α.). Επαναφέρουν έτσι το Ν. 2817/2000 (Αρσένης) περί κατάρτισης ειδικών ομάδων μετά το Δημοτικό, αλλά με διεύρυνση για την αφαίρεση πληθυσμού από την τυπική εκπαίδευση.
Άρα γιατί να πάει τόσα χρόνια σχολείο κάποιος; Οδηγούν τη νέα βάρδια απασχολούμενων στην αμάθεια – Κατεβάζουν τον πήχη των γνώσεων πολύ χαμηλά….
– Υπεύθυνοι εργαστηρίων, ν/σχ για έρευνα:«…Για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν οριστεί υπεύθυνοι εργαστηρίων: α) πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή β) πληροφορικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή γ) φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπεται μείωση διδακτικού ωραρίου και αναλαμβάνουν την ευθύνη του εργαστηρίου ως αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση κατά την κατανομή των εργασιών από τον σύλλογο διδασκόντων».
Στοχεύουνε το μέλλον και πετυχαίνουν το παρόν
Επιλέγουμε ανυπότακτο αιρετό για αντιδιαχείριση – στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλ/νίας και ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας
- Ψηφίζουμε αγωνιστικά και ανατρεπτικά – Ψηφίζουμε Α.Ε.Κ.