«ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ & Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
Η αυταπάτη υλοποίησης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπ/σης και οι κρυφοί στόχοι της Κυβέρνησης.
Οι εκπαιδευτικοί κυρίως των ΕΠΑΛ πρέπει να στείλουν παντού το μήνυμα στις εκλογές των αιρετών για τα Υ.Σ.
Με την πρόταση Λιάκου συμπληρώνεται ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας των τελευταίων πέντε χρόνων, από τις μνημονιακές κυβερνήσεις για την ολοκλήρωση του σχολείου της αγοράς και του περιορισμού στο ελάχιστο δυνατόν της δημόσιας εκπ/σης, με την…
εφαρμογή ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
Διετές λοιπόν το ΓΕΛ και διετές το ΕΠΑΛ.Το ΕΠΑΛ, όμως δεν είναι επαγγελματικό ούτε τεχνικό, είναι Τεχνολογικό, έτσι όπως περιγράφεται στη πρόταση της επιτροπής. Δίνει μόνο απολυτήριο στα δύο χρόνια σπουδών και πιστοποιητικό και όχι πτυχίο. Πτυχίο η πιστοποιητικό τεχνικής & επαγγελματικής επάρκειας, (έτσι αναφέρεται στο κείμενο) δίνεται στο μεταλυκειακό έτος της κατάρτισης και της μαθητείας.
Προσπαθεί ο κ. Λιάκος να μας πείσει ότι στόχος της πρότασης αυτής είναι η αναβάθμιση του νέου 2/ετους ΕΠΑΛ και η αντιστροφή της αναλογίας ΓΕΛ, ΕΠΑΛ που είναι 75%, 25% περίπου τα τελευταία χρόνια, όσον αφορά την επιλογή των μαθητών μετά το Γ/σιο. Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκεται όμως είναι το άδειασμα της λυκειακής βαθμίδας και κυρίως του νέου ελιτίστικου ΓΕΛ και ο προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών, κυρίως αυτών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και στη μαθητεία. Είναι βασικό προαπαιτούμενο του 3ου μνημόνιου για την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση), μέχρι το 2017, το 33% των εκπαιδευομένων να συμμετέχουν στη μαθητεία). Με τον σχεδιασμό αυτό θα υπάρξουν σαρωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην άτυπη κατάρτιση με ταυτόχρονη αλλαγή της ιδιότητας σε εκπαιδευτές με ότι συνεπάγεται εκπαιδευτικά και εργασιακά.
Το καθοριστικό στοιχείο αυτής της πρότασης είναι η δημιουργία μεταγυμνασιακών ΕΠΑΣ. Σχολών κατάρτισης που δεν ανήκουν στη τυπική εκπ/ση, αλλά στη κατάρτιση και στη λεγόμενη ΕΕΚ.
Όπως ξεκάθαρα και ξεδιάντροπα αναφέρεται στο κείμενο – πρόταση «ο εκσυγχρονισμός των γνωστικών αντικειμένων, με κριτήριο όχι να βολευτούν δεκάδες ειδικότητες που έχουν «παρεισφρήσει» σε αυτά, αλλά τα ΕΠΑΛ να απαντήσουν στις προκλήσεις της εποχής»! Δηλ. η πλειοψηφία των ειδικοτήτων θα περάσουν στις ΕΠΑΣ και την κατάρτιση, εκτός λυκειακής βαθμίδας και στα αναδιαμορφωμένα ΕΠΑΛ (θεωρίας και πράξης) θα μείνουν ελάχιστες από τους σημερινούς τομείς και ειδικότητες 3-4 τομείς), κυρίως αυτές που αντιστοιχούν σε σχολές και τμήματα των ΤΕΙ και πιθανόν όχι όλες.
Έτσι λοιπόν όπως προαναφέρθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών μετά το γυμνάσιο, θα οδηγούνται στη κατάρτιση και για έναν επιπλέον λόγο. Η μαθητεία είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους φτωχούς μαθητές, γιατί υπάρχει μικρή αποζημίωση και φυσικά η ελπίδα της γνωριμίας με εργοδότες και της μετέπειτα επαγγελματικής αποκατάστασης τους.
Έτσι λοιπόν με την πρόταση αυτή που θα κατατεθεί άμεσα στη επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βούλης, ολοκληρώνεται το ξεκλήρισμα της ΤΕΕ από την τυπική εκπ/ση και με αυτό τον τρόπο υλοποιείται και το άλλο βασικό προαπαιτούμενο του 3ου μνημόνιου, που θέλει την ριζική μείωση των δαπανών για την δημόσια εκπ/ση. Και με την ΤΕΕ εκτός τυπικής εκπ/σης που έχει υψηλό κόστος λειτουργίας πολλών λόγω εργαστηρίων και ειδικοτήτων, επιτυγχάνεται με τον καλύτερο τρόπο. Δεν υπάρχει συνταγματική υποχρέωση χρηματοδότησης της κατάρτισης.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ βρισκόμαστε πριν το νέο «χορό του Ζαλόγγου». Στο χέρι μας όμως είναι να ανατρέψουμε όλα αυτά τα σχέδιά τους, όταν μπορέσουμε και ενώσουμε όλους τους συναδέλφους του κλάδου και ξεφύγουμε από το πρόσκαιρη συμπλήρωση του ωραρίου ατομικά, διότι αυτό εάν ακολουθηθεί ο «σώζων τον εαυτόν του» τότε είναι που θα αρχίσει το νέο δράμα στους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων.
Είναι μια ευκαιρία με τις εκλογές των αιρετών να στείλουμε συναδέλφους στα Υ.Σ. που θα θέλουν και μπορούν να αντισταθούν στις εντολές των μνημονιακών πολιτικών για το κλείσιμο ειδικοτήτων, τομέων και ΕΠΑΛ, για την διάλυση της ΤΕΕ ουσιαστικά και τις μισθολογικής εξαθλίωσης. Η κόντρα για να έχει αποτελέσματα πρέπει να υπάρχουν και ΕΛΜΕ μαζικές, με κινηματικό προσανατολισμό και όχι μια γραφειοκρατική διεκπεραίωση και μόνο.
Εμείς συνεχίζουμε αποφασιστικά την ρήξη με τις πολιτικές που μας έχουν οδηγήσει έως εδώ και με όσους τις υπηρετούν. Τοπικά και κεντρικά.
Συνάδελφοι των ΕΠΑΛ και ΕΚ της Αιτωλ/νίας σας καλώνα υπερβείτε τις κυβερνητικές παρατάξεις, τους συναισθηματισμούς και τις προσωπικές σχέσεις, δεν ψηφίζουμε για κυβέρνηση, για τη συνέχεια της εργασίας μας επιλέγουμε τους καταλληλότερους εκπροσώπους και αυτούς που είναι αποφασισμένοι να συγκροτούν με την διοίκηση και την εκάστοτε κυβέρνηση και να υπερασπίζονται των κλάδο συνολικά και του καθένα συνάδελφο χωριστά με αρχές και αξίες, Οι παλιότεροι συνάδελφοι θυμούνται την δικιά μας θητεία στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλ/νίας, όταν όλα τα έσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά. Άλλωστε για αυτή μας την σθεναρή στα ση μας απέναντι στο εκπαιδευτικό και όχι μόνο κατεστημένο κυνηγηθήκαμε, αλλά πορευόμαστε με αξιοπρέπεια μαζί με τους άλλους συναγωνιστές συναδέλφους και φίλους μας τον δύσκολο, αλλά ίσιο δρόμο.
Η ουτοπία στις μέρες μας μπορεί να φαντάζει ως χαμένη υπόθεση αλά δεν έχει κριθεί συνολικά η υπόθεση της κοινωνικής μας απελευθέρωσης. Υπάρχουν πολλά γεγονότα ακόμη που θα ζήσουμε.
Σας καλώ να ρίξετε και στις τρείς κάλπες τα ψηφοδέλτια με τους συναδέλφους εκείνους, που για χρόνια τώρα υψώνουν τοίχους απροσπέλαστους στους εμπόρους των εθνών, τα εγχώρια παπαγαλάκια τους, καθώς και στους πολιτικούς που έχουν αναλάβει έργο δικαστικών επιμελητών και να τους στείλετε στο ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ για να δει και ο κάθε συνάδελφος ότι μετράει και τον υπολογίζουν.
«Η δυνατή αέρηδες θέλουν μεγάλες κόντρες»
Ψηφίζουμε αγωνιστικά και ανατρεπτικά
Για ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ ψηφίζουμε Α.Ε.Κ.
Στο ΚΥΣΔΕ στέλνουμε αιρετό από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ