Νόμος του κράτους αποτελεί από χθες το «παράλληλο πρόγραμμα» αφού το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία σε μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου.

Στο εν λόγω νομοσχέδιο εντάχθηκαν διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οι οποίες αφορούν τις βιλιοθήκες, την αντισταθμιστική εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή, το ΕΑΠ και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

Για τις τέσσερις τελευταίες διατάξεις ο Νίκος Φίλης δήλωσε στη χθεσινή Ολομέλεια της Βουλής τα εξής:

Αντισταθμιστική εκπαίδευση

Αντισταθμιστική εκπαίδευση: Καταργήθηκε από τις κυβερνήσεις των μνημονίων. Την επαναφέραμε. Έχουμε καθυστερήσει για λόγους που είναι γνωστοί και έχουν να κάνουν με τις αλλεπάλληλες, νομοθετικού χαρακτήρα αναβολές που υπήρξαν. Είμαστε έτοιμοι, μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο, τις αμέσως επόμενες μέρες, να προχωρήσουμε στη συγκρότηση των πεντακοσίων δεκαπέντε Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλη την Ελλάδα, με χίλιους είκοσι τρείς αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ από τους αντίστοιχους πίνακες αναπληρωτών.

Τα πεντακόσια δεκαπέντε Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο γυμνάσιο προέκυψαν ύστερα από αίτηση των διευθυντών σχολείων και με βάση τον αριθμό των μαθητών και αφορούν στα βασικά μαθήματα διδασκαλίας στο γυμνάσιο. Συνεπώς, επαναλαμβάνω ότι είμαστε έτοιμοι, παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις, να προχωρήσουμε τις επόμενες μέρες, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Ειδική Αγωγή

Δεύτερο θέμα, η ειδική αγωγή. Η τροπολογία που έχουμε καταθέσει, που έχει γίνει πια διάταξη, αφορά στην ανάγκη καθιέρωσης στη χώρα μας του προηγμένου και δημοκρατικά αποδεκτού παιδαγωγικά αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη συστήματος της συμπερίληψης, της συνεκπαίδευσης στον χώρο της ειδικής αγωγής και του γενικότερου σχολείου.

Θέλω να σας πω ότι με τις προτάσεις που καταθέτουμε δεν καταργούμε τμήματα ένταξης. Απλώς, για πρώτη φορά από το 2008 ξεκινάει τώρα η διαδικασία για να ιδρυθούν και νέα τμήματα ένταξης, εφόσον προκύψουν οι ανάγκες -και υπάρχουν ανάγκες- σε πάρα πολλά σχολεία. Δεν διαλύεται η ειδική αγωγή, αλλά διαλύεται μια αντίληψη γκετοποίησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες έξω από το σχολειό, σε μια κάμαρα δίπλα ή σε ειδικά σχολεία μακριά από τα σχολεία που υπάρχουν για τα υπόλοιπα παιδιά.

Συνεπώς, είναι μια μάχη για την ισότητα μέσα στο σχολειό. Θα επιμορφώσουμε τους δασκάλους, θα δημιουργήσουμε συνθήκες, ώστε οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής να παρεμβαίνουν με θετικό παιδαγωγικό τρόπο μέσα στην αίθουσα, όπου θα συνυπάρχουν παιδιά με μικρά και μεσαία προβλήματα και όχι βέβαια με βαριές περιπτώσεις που χρειάζονται να είναι σε ειδικά σχολεία της ειδικής αγωγής. Μέσα εκεί το παιδί θα καταλαβαίνει ότι δεν είναι στο περιθώριο και τα παιδιά που δεν έχουν προβλήματα ειδικής αντιμετώπισης θα αντιλαμβάνονται την αξία στη διαφορετικότητα. Συνεπώς, επαναλαμβάνω ότι δεν καταργούμε, αλλά αναβαθμίζουμε την ειδική αγωγή. Τα τμήματα ένταξης, όπου χρειαστεί, θα υπάρξουν και θα είναι τμήματα ένταξης και όχι απένταξης και περιθωριοποίησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Σημειώνω ότι πολλοί γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στα τμήματα ένταξης, θεωρώντας ότι αυτό δημιουργεί κάποιο στιγματισμό και φέρνουν μια υπεύθυνη δήλωση. Χιλιάδες παιδιά με προβλήματα που χρειάζονται κάποια ενίσχυση από παιδαγωγούς ειδικής αγωγής, βρίσκονται έτσι μέσα σε αίθουσες χωρίς βοήθεια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα που όλοι καταλαβαίνετε. Τώρα όλα τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν της αναγκαίας ειδικής αγωγής.

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Η τρίτη κατηγορία διατάξεων αφορά το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Θα αναφερθεί αργότερα και η αρμόδια Αναπληρώτρια Υπουργός, η κ. Αναγνωστοπούλου. Στέκομαι σε ένα θέμα: Ανοίγουμε το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Τελειώνει η ιστορία της κλήρωσης, όπως την είχαμε μέχρι τώρα. Το ανοίγουμε και ανοίγουμε και τον κύκλο των ανθρώπων που θα μπορούν να αναλάβουν τη διδασκαλία. Θα δώσουμε έμφαση στα παιδιά, στους μεταδιδακτορούχους οι οποίοι βρίσκονται σήμερα σε καθεστώς ανεργίας, με υψηλά προσόντα και θα θέλουμε να υπάρχει απλώς μια κατάσταση διπλής και τριπλής επαγγελματικής αξιοποίησης των ήδη υπηρετούντων πανεπιστημιακών δασκάλων.

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Τέταρτον, είναι τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, τα οποία θέλουν να λειτουργήσουν παντού. Στις φυλακές ήδη υπάρχει μια πολύ καλή εμπειρία, αλλά όχι μόνο εκεί, αλλά και όπου αλλού νομίζουμε ότι αυτό το πράγμα είναι αναγκαίο.

Δεκτή η τροπολογία για το ΕΑΠ

Επίσης, δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε και η τροπολογία για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εντάχθηκε στο νομοσχέδιο ως άρθρο 91.

«Γίνεται δεκτή η τροπολογία με γενικό αριθμό 216 και ειδικό αριθμό 36 ως έχει;

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτή, δεκτή.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κατά πλειοψηφία.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΪΒΑΤΙΔΗΣ: Κατά πλειοψηφία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Κατά πλειοψηφία.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ: Κατά πλειοψηφία.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ: Παρών.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΡΑΣ: Κατά πλειοψηφία.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Συνεπώς, η τροπολογία με γενικό αριθμό 216 και ειδικό αριθμό 36 έγινε δεκτή ως έχει κατά πλειοψηφία και εντάσσεται στο νομοσχέδιο ως ίδιο άρθρο».

Οι διατάξεις του ΥΠ.Π.Ε.Θ που ψηφίστηκαν από την Ολομέλεια:

  • Άρθρο 26

Αντισταθµιστική εκπαίδευση

1. Για την εφαρµογή του παρόντος άρθρου ισχύουν οι ακόλουθοι ορισµοί:

α) «Αντισταθµιστική εκπαίδευση»: στην έννοια της αντισταθµιστικής εκπαίδευσης υπάγονται η ενισχυτική δι- δασκαλία των µαθητών γυµνασίου, η πρόσθετη διδακτική στήριξη των µαθητών όλων των τύπων λυκείου, η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη που παρέχεται στα Καταστήµατα Κράτησης, η κατ’ ιδίαν διδασκαλία που παρέχεται σε κρατούµενους, καθώς και η διδασκαλία που παρέχεται στα τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του ν. 4139/2013 (Α΄ 74).

β) «Ενισχυτική διδασκαλία»: είναι η διδασκαλία που έχει ως σκοπό την επανένταξη των µαθητών στη διαδικασία µάθησης και τη βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, να µειωθεί η µαθητική διαρροή και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, και να αυξηθούν τα ποσοστά πρόσβασης στην δεύτερη βαθµίδα της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

γ) «Πρόσθετη διδακτική στήριξη»: σκοπός της πρόσθετης διδακτικής στήριξης είναι η επανένταξη των µαθητών στην διαδικασία µάθησης, η µείωση της µαθητικής διαρροής, η βελτίωση της απόδοσής τους, ώστε να ολοκληρώσουν την δεύτερη βαθµίδα της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, µε επιπρόσθετο στόχο την ενίσχυση της προοπτικής πρόσβασης στην τριτοβάθµια εκπαίδευση.

2. Τα προγράµµατα αντισταθµιστικής εκπαίδευσης υλοποιούνται:

α) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης, τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν σε κάθε γυµνάσιο ή λύκειο ή ανά οµάδες όµορων σχολικών µονά- δων γυµνασίου ή λυκείου,

β) στα τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74), ό- πως ισχύει,

γ) στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης, τα οποία είναι δυνατόν να λειτουργούν στα Καταστήµατα Κράτησης όπου λειτουργούν Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188) ή/και γυµνάσια και λύκεια, και

δ) στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουµένων στα καταστήµατα κράτησης.

3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται η έναρξη και η λήξη λειτουργίας των Σχολικών Κέντρων Αντισταθµιστικής Εκπαίδευ- σης της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 για κάθε σχολικό έτος, τα διδακτέα µαθήµατα, τα κριτήρια επιλογής και ο αριθµός των συµµετεχόντων µαθητών, οι ώρες διδασκαλίας, τα κριτήρια επιλογής και τα καθήκοντα του Υπευθύνου Σχολικού Κέντρου Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης και κάθε άλλο σχετικό θέµα για τη λειτουργία και οργάνωση των Σχολικών Κέντρων. Κύριο κριτήριο επιλογής των µαθητών που έχουν ανάγκη αντισταθµιστικής εκπαίδευσης αποτελεί η επίδοσή τους από την αρχή κάθε σχολικού έτους. Κύριο κριτήριο επιλογής του Υπευθύνου Σχολικού Κέντρου Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης συνιστά η διδακτική εµπειρία και η διοικητική του επάρκεια. Με απόφαση του αρµοδίου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης που εκδίδεται κάθε σχολικό έτος ορίζονται οι σχολικές µονάδες στις οποίες λειτουργούν τα ανωτέρω Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης και ορίζεται ένας µόνιµος εκπαιδευτικός ως Υπεύθυνος του Κέντρου αυτού.

4. Η λειτουργία των τµηµάτων δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του ν.4139/2013 της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2 εποπτεύεται από πενταµελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων και στην οποία µετέχουν δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, δύο εκπρόσωποι της οµάδας θεραπευτών και ο επιστηµονικός υπεύθυνος της µονάδας απεξάρτησης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται:

α) Οι αρµοδιότητες της ανωτέρω επιτροπής.

β) Τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα ανωτέρω τµήµατα, καθώς και του Υπεύθυνου του τµήµατος. Κύρια κριτήρια επιλογής αποτελούν ιδίως η διδακτική εµπειρία σε τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) , η παιδαγωγική κατάρτιση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η συνολική συγκρότηση της προσωπικότητας των υποψηφίων καθώς και η εκπαίδευση στην προβληµατική της εξάρτησης και η συµµετοχή σε εκπαίδευση και εποπτεία από το θεραπευτικό πλαίσιο.

γ) Κάθε άλλη λεπτοµέρεια που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία των τµηµάτων δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

5. Για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεµάτων που αφορούν στο σχεδιασµό και στην υλοποίηση της αντισταθµιστικής εκπαίδευσης που υλοποιείται στα Καταστήµατα Κράτησης της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2, καθώς και στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουµένων της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 2 αποφασίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Όσον αφορά την περίπτωση γ΄ της παραγράφου 2, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λαµβάνει υπόψη του κατά τον ανωτέρω σχεδιασµό και υλοποίηση τη γνώµη του αρµοδίου Συµβούλου Εκπαίδευσης Κρατουµένων ή, ελλείψει αυτού, την γνώµη του εκπαιδευτικού που ορίζει ο διευθυντής της σχολικής µονάδας που λειτουργεί στο συγκεκριµένο κατάστηµα κράτησης. Όσον αφορά την περίπτωση δ΄ της παραγράφου 2, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λαµβάνει υπόψη του κατά τον σχεδιασµό και υλοποίηση του προγράµµατος αντισταθµιστικής εκπαίδευσης τη γνώµη του αρµοδίου Συµβούλου Εκπαίδευσης Κρατουµένων ή, ελλείψει αυτού, τη γνώµη του αρµοδίου κοινωνικού λειτουργού σε συνεργασία µε τον εκπαιδευτικό που ορίζει ο διευθυντής της σχολικής µονάδας που λειτουργεί στο συγκεκριµένο κατάστηµα κράτησης ή, ελλείψει κοινωνικού λειτουργού, την γνώµη του εκπαιδευτικού που ορίζει ο διευθυντής της σχολικής µονάδας που λειτουργεί στο συγκεκριµένο κατάστηµα κράτησης.

6. Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 στελεχώνονται από προσωρινούς αναπληρωτές και ωροµίσθιους εκπαιδευτικούς που προσλαµβάνονται µε σύµβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισµένου χρόνου, µε βάση την κατάταξη των υποψηφίων στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζεται η διαδικασία υποβολής αίτησης, καθώς επίσης οι όροι σύναψης, τροποποίησης και λύσης των συµβάσεων των ανωτέρω εκπαιδευτικών. Με την ίδια απόφαση είναι δυνατό να προβλέπεται η κατά προτεραιότητα στελέχωση των Σχολικών Κέντρων Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 από µόνιµους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συµπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και µέχρι συµπλήρωσης του ωραρίου αυτού.

7. Τα τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) όπως ισχύει, µπορεί να στελεχώνονται:

α) από µονίµους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συµπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και µέχρι τη συµπλήρωση του ωραρίου αυτού,

β) από µόνιµους εκπαιδευτικούς που παρέχουν υπερωριακή απασχόληση και

γ) από αναπληρωτές και ωροµισθίους εκπαιδευτικούς. Η επιλογή των µονίµων και των αναπληρωτών και ωροµίσθιων εκπαιδευτικών στα ανωτέρω τµήµατα, καθώς και του Υπευθύνου του τµήµατος λαµβάνει χώρα ως εξής:

Ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, εκδίδει Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη στελέχωση των τµηµάτων της παρούσας παραγράφου, σύµφωνα µε τα κριτήρια επιλογής που ορίζονται στην Υπουργική Απόφαση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. Η επιτροπή της παραγράφου 4 διενεργεί συνέντευξη των υποψηφίων εκπαιδευτικών και επιλέγει τους εκπαιδευτικούς που θα στελεχώσουν τα ανωτέρω τµήµατα, συντάσσοντας σχετικό πρακτικό στο οποίο περιλαµβάνεται αξιολογικός πίνακας των υποψηφίων και αιτιολογηµένη για την επιλογή κρίση. Με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης διατίθενται οι µόνιµοι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται για να διδάξουν προς συµπλήρωση ωραρίου στα τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του ν. 4139/ 2013 (Α΄ 74) .

Η ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης στους µόνιµους εκπαιδευτικούς που επιλέγονται για να διδάξουν στα τµήµατα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριµένων Οργανισµών Θεραπείας του ν. 4139/2013 (Α΄ 74) γίνεται µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων. Η αποζηµίωση για την παρασχεθείσα υπερωριακή απασχόληση καταβάλλεται από τις υπηρεσίες όπου ανήκουν οργανικά οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί.

8. Η επιλογή µονίµων, προσωρινών αναπληρωτών και ωροµίσθιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης των Καταστηµάτων Κράτησης της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2, καθώς και στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουµένων της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 2 λαµβάνει χώρα ως εξής: Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των ανωτέρω εκπαιδευτικών. Κύρια κριτήρια επιλογής αποτελούν ιδίως τα τυπικά προσόντα, καθώς και η διδακτική εµπειρία σε σχολεία που λειτουργούν στα Καταστήµατα Κράτησης ή σε σχολεία διαπολιτισµικής εκπαίδευσης ή σε τάξεις υποδοχής ή φροντιστηριακά τµήµατα.

Ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης εκδίδει σχετική Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, σύµφωνα µε τα κριτήρια επιλογής που ορίζονται στην υπουργική απόφαση του προηγούµενου εδαφίου.

Κατόπιν, καταρτίζεται σχετικός αξιολογικός πίνακας των υποψηφίων. Η επιλογή των µόνιµων, προσωρινών αναπληρωτών και ωροµίσθιων εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Σχολικών Κέντρων Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης των Καταστηµάτων Κράτησης της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 και για την κατ’ ιδίαν διδασκαλία των κρατουµένων της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 2 διενεργείται µε απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης µε βάση τον ανωτέρω αξιολογικό πίνακα.

9. Με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης είναι δυνατό να τροποποιείται ο αριθµός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθµιστικής Εκπαίδευσης των περιπτώσεων α΄, και γ΄ της παραγράφου 2 του παρόντος , σε συνάρτηση προς τον αριθµό των µαθητών και τις διδακτικές τους ανάγκες. Αν κατά την διάρκεια ισχύος της σύµβασης, ο αριθµός των µαθητών µειωθεί ώστε να καθίσταται αδύνατη η απασχόληση του εκπαιδευ- τικού για τις ελάχιστες ώρες που προβλέπεται στο πρόγραµµα αντισταθµιστικής εκπαίδευσης, στοιχειοθετείται σπουδαίος λόγος καταγγελίας της σύµβασης αζηµίως για το Δηµόσιο.

10. Η αµοιβή των αναπληρωτών και ωροµίσθιων εκπαιδευτικών στους φορείς υλοποίησης των προγραµµάτων αντισταθµιστικής εκπαίδευσης της παραγράφου 2 ορίζεται σύµφωνα µε τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (Α΄ 176).

11. Η υπηρεσία των εκπαιδευτικών του παρόντος άρθρου λογίζεται ως διδακτική προϋπηρεσία για κάθε συνέπεια.

12. Η αµοιβή των Υπευθύνων των παραγράφων 3, 4 και 7, όταν βαρύνει τον προϋπολογισµό συγχρηµατοδοτούµενου προγράµµατος, προσδιορίζεται στο εγκεκριµένο τεχνικό δελτίο του τελευταίου και δεν µπορεί να υπερβαίνει το µικτό ποσό των εκατόν πενήντα (150) ευρώ µηνιαίως.

13. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:

α) το άρθρο 27 του ν. 1304/1982 (Α΄ 144),

β) το άρθρο 4 του ν. 1824/1988 (Α΄ 296),

γ) η παράγραφος 10 του άρθρου 1 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188),

δ) το π.δ. 429/1991 (Α΄ 156),

ε) το τελευταίο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 26 του ν. 3879/2010 (Α΄163)

στ) κάθε άλλη διάταξη που είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

  • Άρθρο 27

Ρύθµιση θεµάτων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, των Δηµοσίων Βιβλιοθηκών και του Ο.Π.Ε.Β.

1. Στο τέλος του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης α΄, της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 3149/2003 (Α΄ 141) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Σε περίπτωση λήξης της θητείας των µελών αυτή παρατείνεται αυτοδίκαια µέχρι του ορισµού νέων µελών.».

2. Στο τέλος του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης α΄της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3149/2003 (Α΄141) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Σε περίπτωση λήξης της θητείας των µελών αυτή πα- ρατείνεται αυτοδίκαια µέχρι του ορισµού νέων µελών.»

3. Η παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) αντικαθίσταται ως εξής: «4. Mέσα σε ένα µήνα από τη δηµοσίευση του παρόντος οι Υπουργοί, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συγκροτούν µε απόφασή τους τριµελείς επιτροπές, ισάριθµες των Παραρτηµάτων του καταργηθέντος Οργανισµού Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών (Ο.Π.Ε.Β.), αποτελούµενες από δύο υπαλλήλους της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος ή των Δηµοσίων Βιβλιοθηκών ή Γενικών Αρχείων του Κράτους ή περιφερειακών υπηρεσιών ή σχολικών µονάδων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, η έδρα των οποίων βρίσκεται πλησίον στις κατά τόπους βιβλιοθήκες του καταργηθέντος Ο.Π.Ε.Β., καθώς και από έναν υπάλληλο ανά Δήµο στη γεωγραφική περιοχή του οποίου βρίσκεται βιβλιοθήκη του Οργανισµού.

Στα µέλη των ανωτέρω επιτροπών δεν καταβάλλεται αποζηµίωση για τη συµµετοχή τους σε αυτές, εκτός των οδοιπορικών τους. Αντικείµενο των επιτροπών αυτών είναι η διενέργεια απογραφής όλων των κινητών και ακινήτων που κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου περιέρχονται στην κυριότητα και στην απο- κλειστική χρήση και διαχείριση των οικείων Δήµων. Οι εκθέσεις απογραφής εγκρίνονται µε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων. Ταµειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασµών του Ο.Π.Ε.Β., καθώς και το τυχόν αδιάθετο ποσοστό της κρατικής επιχορήγησης µεταφέρονται, µέσα σε δύο µήνες από τη δηµοσίευση του παρόντος, µε εντολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, σε λογαριασµό του Δηµοσίου και αποτελούν έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισµού.»

1α. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2552/ 1997 προστίθεται εδάφιο στ΄ ως εξής: «στ. Οι Συντονιστές των Θεµατικών Ενοτήτων που συγκροτούν ένα Πρόγραµµα Σπουδών συγκροτούν την Επιτροπή Προγράµµατος Σπουδών (ΕΠΣ).»

β. Στο τέλος του εδαφίου της περίπτωσης β΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) µετά τη φράση «απόφαση της» και πριν από τη λέξη «Κοσµητείας» προστίθεται φράση «Συγκλήτου έπειτα από γνώµη της». 2. Στο τέλος του εδαφίου α΄ της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 2552/1997 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Στις συνεδριάσεις της Κοσµητείας συµµετέχουν χωρίς δικαίωµα ψήφου οι Διευθυντές Προγράµµατος Σπου- δών, που είναι µέλη ΔΕΠ άλλων Α.Ε.Ι.. Σε περίπτωση απουσίας τους ή σε περίπτωση παραίτησης ή καθ’ οιονδήποτε λόγο έλλειψης, η Κοσµητεία νοµίµως συνεδριάζει και λαµβάνει αποφάσεις χωρίς τη συµµετοχή τους.»

3.α. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ.6 του άρθρου 4 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής :

«Τα µέλη Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. δύνανται να είναι πλήρους ή µερικής απασχόλησης σύµφωνα µε την κείµενη κάθε φορά νοµοθεσία για τα Πανεπιστήµια και Τ.Ε.Ι.. Τα µέλη Δ.Ε.Π. παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ίδρυµα τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδοµάδα. Η Κοσµητεία µπορεί για κάθε περίπτωση να καθορίζει το ακριβές ωράριο των µελών Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π., ανάλογα µε τις ανάγκες λειτουργίας των Θ.Ε.. β. Η παρ. 10 του άρθρου 4 του ν. 2552/1997 τροποποι- είται ως εξής:

(i) Στο πρώτο εδάφιο µετά το κόµµα στη λέξη «έργου,» προστίθεται φράση «ή συµβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισµένου χρόνου».

(ii) Στο πέµπτο εδάφιο η φράση «σε ποσοστό 85% από τον πίνακα Α και σε ποσοστό 15% από τον πίνακα Β» αντικαθίσταται ως εξής: «µε απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής. Με την ίδια απόφαση µπορεί να ορίζονται και άλλοι πέραν των αναφεροµένων στο προηγούµενο εδάφιο του παρόντος πίνακες κατάταξης επιλεγέντων µελών Σ.Ε.Π., καθώς και άλλα κριτήρια για τη σύνταξη των πινάκων αυτών».

4.α. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Ο συνολικός αριθµός των παρεχόµενων θέσεων για φοιτητές προπτυχιακού και µεταπτυχιακού επιπέδου δύναται να καθορίζεται κατά ακαδηµαϊκό έτος, µε απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως. Με απόφαση του ίδιου οργάνου, µπορεί να καθορίζεται κάθε χρόνο πρόσθετος αριθµός παρεχόµενων θέσεων για φοιτητές προπτυχιακού ή µεταπτυxιακού επιπέδου. Ο αριθµός των θέσεων αυτών δεν µπορεί να υπερβεί το 10% του ετήσιου αριθµού των παρεχόµενων θέσεων προπτυχιακών ή µεταπτυχιακών φοιτητών. Για την επιλογή και την εγγραφή των ενδιαφεροµένων στις εν λόγω θέσεις ισχύουν οι ίδιες διαδικασίες και προϋποθέσεις, οι οποίες ισχύουν και για τους υπόλοιπους υποψηφίους που εγγράφονται στα αντίστοιχα προπτυχιακά ή µεταπτυxιακά προγράµµατα του Ε.Α.Π.. Το παραπάνω ποσοστό είναι συνολικό και κατανέµεται ανάλογα στα προγράµµατα των προπτυχιακών ή µεταπτυxιακών σπουδών που υπάρχουν. Αν δεν υ- πάρχουν υποψήφιοι σε ένα πρόγραµµα, ο αριθµός των θέσεων που αναλογεί στο πρόγραµµα αυτό κατανέµεται ανάλογα σε άλλα προγράµµατα µε απόφαση της Συγκλήτου η οποία λαµβάνει υπόψη, κατά το δυνατόν, τις αιτήσεις των ενδιαφεροµένων. Η παράγραφος 13 του άρθρου 10 του παρόντος νόµου, όπως ισχύει, καταργείται.»

β. Η παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄266), η οποία καταργήθηκε µε την παρ. 14 του άρθρου 81 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195) επανέρχεται σε ισχύ και προστίθεται εδάφιο γ΄ ως εξής:

«γ. Με απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής µπορεί να καταργείται ή να τροποποιείται εν όλω ή εν µέρει, η κατά τα προηγούµενα εδάφια διαδικασία της κλήρωσης. Με την ίδια απόφαση µπορεί να ορίζεται και άλλος τρόπος επιλογής των εισακτέων προπτυχιακών και µεταπτυχιακών φοιτητών.» γ. Η παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Με απόφαση της Συγκλήτου καθορίζονται οι προϋποθέσεις και το όριο των Θεµατικών Ενοτήτων ή των Εργαστηριακών Θεµατικών Ενοτήτων ή των Ενοτήτων Πρακτικής Άσκησης που µπορεί να παρακολουθεί ή να πραγµατοποιεί κάθε φοιτητής κατά τη διάρκεια ενός ακαδηµαϊκού έτους.»

δ. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) αντικαθίσταται ως εξής: «Στις συναντήσεις αυτές συµµετέχει ένα µέλος της ΟΔΠ. Οι φοιτητές, τους οποίους εποπτεύει, συµµετέχουν είτε δια ζώσης είτε µέσω ηλεκτρονικών χώρων επικοινωνίας και µά- θησης. Με απόφαση της ΟΔΠ που εγκρίνεται από τη Σύγκλητο έπειτα από γνώµη της Κοσµητείας, ορίζεται το περιεχόµενο, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την οργάνωση και τη λειτουργία των συναντήσεων.»

ε. Στο τέλος της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 2552/ 1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Φοιτητής που επανεγγράφεται σε Πρόγραµµα Σπουδών έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης και κατοχύρωσης Θεµατικών Ενοτήτων τις οποίες έχει ήδη παρακολουθήσει επιτυχώς. Μετά την ολοκλήρωση των υπολοίπων Θεµατικών Ενοτήτων του ίδιου Προγράµµατος Σπουδών και της διπλωµατικής εργασίας, αποφοιτά από το Πρόγραµµα Σπουδών χωρίς άλλους περιορισµούς.»

στ. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Για την απόκτηση µεταπτυχιακού διπλώµατος ειδίκευσης απαιτείται πτυχίο ή δίπλωµα ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς αντικειµένου, επιτυχής παρακολούθηση και εξέταση τεσσάρων τουλάχιστον Θεµατικών Ενοτήτων ή Εργαστηριακών Θεµατικών Ενοτήτων ή Ενοτήτων Πρακτικής Άσκησης, όπου προβλέπονται, και εκπόνηση επιστηµονικής εργασίας.»

5.α. Στην παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει, προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής: «Στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επιτροπής συµµετέχουν χωρίς δικαίωµα ψήφου οι Κοσµήτορες του Ε.Α.Π. Σε περίπτωση απουσίας τους ή σε περίπτωση παραίτησης ή καθ’ οιονδήποτε λόγο έλλειψης, η Διοικούσα Επιτροπή νοµίµως συνεδριάζει και λαµβάνει αποφάσεις χωρίς τη συµµετοχή τους.»

β. Στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997 προστίθεται περίπτωση (iv) ως εξής: «iv. της έγκρισης και της έκδοσης της σχετικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων του προβλεπόµενου από τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 όπως ισχύει, εσωτερικού κανονισµού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου.»

γ. Το εδάφιο β΄ της παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής: «β. Για την υποβοήθηση του έργου του Προέδρου ορίζονται µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, η οποία δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, τρία (3) µέλη της για αντίστοιχο αριθµό θέσεων Αντιπροέδρων. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι αρµοδιότητές τους, η σειρά µε την οποία αυτοί αναπληρώνουν τον Πρόεδρο αν αυτός απουσιάζει, κωλύεται ή ελλείπει για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Σε περίπτωση παραίτησης ή για οποιονδήποτε λόγο έλλειψης του Προέδρου, οι Αντιπρόεδροι ασκούν τα καθήκοντά του µέχρι την έκδοση της προβλεπόµενης απόφασης διορισµού νέου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων. Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι της Διοικούσας Επιτροπής, απαλλάσσονται των διδακτικών, διοικητικών και ερευνητικών τους καθηκόντων στα Α.Ε.Ι. ή στα ερευνητικά κέντρα που υπηρετούν.»

δ. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Με απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται οι Επιτροπές Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασµού του Ε.Α.Π., µέχρι της συγκρότησης σε σώµα της αντίστοιχης Επιτροπής που προβλέπεται από τον παρόντα νόµο. Με απόφαση των ίδιων οργάνων δύναται από της δηµοσιεύσεως του παρόντος να τροποποιείται η σύνθεση της κατά τη δηµοσίευση του παρόντος ορισθείσης Επιτροπής Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασµού του Ε.Α.Π.».

ε. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει οι λέξεις «για ένα (1) χρόνο» αντικαθίστανται από τις λέξεις «για τρία (3) χρόνια».

στ. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997 όπως ισχύει, οι λέξεις «Για τα πέντε (5) πρώτα έτη λειτουργίας του Ε.Α.Π.» απαλείφονται.

  • Άρθρο 28

Ρυθµίσεις για την εύρυθµη λειτουργία και την ανάπτυξη του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου

1α. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2552/ 1997 προστίθεται εδάφιο στ΄ ως εξής: «στ. Οι Συντονιστές των Θεµατικών Ενοτήτων που συγκροτούν ένα Πρόγραµµα Σπουδών συγκροτούν την Επιτροπή Προγράµµατος Σπουδών (ΕΠΣ).»

β. Στο τέλος του εδαφίου της περίπτωσης β΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) µετά τη φράση «απόφαση της» και πριν από τη λέξη «Κοσµητείας» προστίθεται φράση «Συγκλήτου έπειτα από γνώµη της». 2. Στο τέλος του εδαφίου α΄ της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 2552/1997 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Στις συνεδριάσεις της Κοσµητείας συµµετέχουν χωρίς δικαίωµα ψήφου οι Διευθυντές Προγράµµατος Σπου- δών, που είναι µέλη ΔΕΠ άλλων Α.Ε.Ι.. Σε περίπτωση απουσίας τους ή σε περίπτωση παραίτησης ή καθ’ οιονδήποτε λόγο έλλειψης, η Κοσµητεία νοµίµως συνεδριάζει και λαµβάνει αποφάσεις χωρίς τη συµµετοχή τους.»

3.α. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ.6 του άρθρου 4 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής :

«Τα µέλη Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. δύνανται να είναι πλήρους ή µερικής απασχόλησης σύµφωνα µε την κείµενη κάθε φορά νοµοθεσία για τα Πανεπιστήµια και Τ.Ε.Ι.. Τα µέλη Δ.Ε.Π. παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ίδρυµα τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδοµάδα. Η Κοσµητεία µπορεί για κάθε περίπτωση να καθορίζει το ακριβές ωράριο των µελών Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π., ανάλογα µε τις ανάγκες λειτουργίας των Θ.Ε.. β. Η παρ. 10 του άρθρου 4 του ν. 2552/1997 τροποποιείται ως εξής:

(i) Στο πρώτο εδάφιο µετά το κόµµα στη λέξη «έργου,» προστίθεται φράση «ή συµβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισµένου χρόνου».

(ii) Στο πέµπτο εδάφιο η φράση «σε ποσοστό 85% από τον πίνακα Α και σε ποσοστό 15% από τον πίνακα Β» αντικαθίσταται ως εξής: «µε απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής. Με την ίδια απόφαση µπορεί να ορίζονται και άλλοι πέραν των αναφεροµένων στο προηγούµενο εδάφιο του παρόντος πίνακες κατάταξης επιλεγέντων µελών Σ.Ε.Π., καθώς και άλλα κριτήρια για τη σύνταξη των πινάκων αυτών».

4.α. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Ο συνολικός αριθµός των παρεχόµενων θέσεων για φοιτητές προπτυχιακού και µεταπτυχιακού επιπέδου δύναται να καθορίζεται κατά ακαδηµαϊκό έτος, µε απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως. Με απόφαση του ίδιου οργάνου, µπορεί να καθορίζεται κάθε χρόνο πρόσθετος αριθµός παρεχόµενων θέσεων για φοιτητές προπτυχιακού ή µεταπτυxιακού επιπέδου. Ο αριθµός των θέσεων αυτών δεν µπορεί να υπερβεί το 10% του ετήσιου αριθµού των παρεχόµενων θέσεων προπτυχιακών ή µεταπτυχιακών φοιτητών. Για την επιλογή και την εγγραφή των ενδιαφεροµένων στις εν λόγω θέσεις ισχύουν οι ίδιες διαδικασίες και προϋποθέσεις, οι οποίες ισχύουν και για τους υπόλοιπους υποψηφίους που εγγράφονται στα αντίστοιχα προπτυχιακά ή µεταπτυxιακά προγράµµατα του Ε.Α.Π.. Το παραπάνω ποσοστό είναι συνολικό και κατανέµεται ανάλογα στα προγράµµατα των προπτυχιακών ή µεταπτυxιακών σπουδών που υπάρχουν. Αν δεν υ- πάρχουν υποψήφιοι σε ένα πρόγραµµα, ο αριθµός των θέσεων που αναλογεί στο πρόγραµµα αυτό κατανέµεται ανάλογα σε άλλα προγράµµατα µε απόφαση της Συγκλήτου η οποία λαµβάνει υπόψη, κατά το δυνατόν, τις αιτήσεις των ενδιαφεροµένων. Η παράγραφος 13 του άρθρου 10 του παρόντος νόµου, όπως ισχύει, καταργείται.»

β. Η παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄266), η οποία καταργήθηκε µε την παρ. 14 του άρθρου 81 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195) επανέρχεται σε ισχύ και προστίθεται εδάφιο γ΄ ως εξής:

«γ. Με απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής µπορεί να καταργείται ή να τροποποιείται εν όλω ή εν µέρει, η κατά τα προηγούµενα εδάφια διαδικασία της κλήρωσης. Με την ίδια απόφαση µπορεί να ορίζεται και άλλος τρόπος επιλογής των εισακτέων προπτυχιακών και µεταπτυχιακών φοιτητών.»

γ. Η παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Με απόφαση της Συγκλήτου καθορίζονται οι προϋποθέσεις και το όριο των Θεµατικών Ενοτήτων ή των Εργαστηριακών Θεµατικών Ενοτήτων ή των Ενοτήτων Πρακτικής Άσκησης που µπορεί να παρακολουθεί ή να πραγµατοποιεί κάθε φοιτητής κατά τη διάρκεια ενός ακαδηµαϊκού έτους.»

δ. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) αντικαθίσταται ως εξής: «Στις συναντήσεις αυτές συµµετέχει ένα µέλος της ΟΔΠ. Οι φοιτητές, τους οποίους εποπτεύει, συµµετέχουν είτε δια ζώσης είτε µέσω ηλεκτρονικών χώρων επικοινωνίας και µάθησης. Με απόφαση της ΟΔΠ που εγκρίνεται από τη Σύγκλητο έπειτα από γνώµη της Κοσµητείας, ορίζεται το περιεχόµενο, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την οργάνωση και τη λειτουργία των συναντήσεων.»

ε. Στο τέλος της παρ. 11 του άρθρου 5 του ν. 2552/ 1997 (Α΄ 266) όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Φοιτητής που επανεγγράφεται σε Πρόγραµµα Σπουδών έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης και κατοχύρωσης Θεµατικών Ενοτήτων τις οποίες έχει ήδη παρακολουθήσει επιτυχώς. Μετά την ολοκλήρωση των υπολοίπων Θεµατικών Ενοτήτων του ίδιου Προγράµµατος Σπουδών και της διπλωµατικής εργασίας, αποφοιτά από το Πρόγραµµα Σπουδών χωρίς άλλους περιορισµούς.»

στ. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Για την απόκτηση µεταπτυχιακού διπλώµατος ειδίκευσης απαιτείται πτυχίο ή δίπλωµα ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς αντικειµένου, επιτυχής παρακολούθηση και εξέταση τεσσάρων τουλάχιστον Θεµατικών Ενοτήτων ή Εργαστηριακών Θεµατικών Ενοτήτων ή Ενοτήτων Πρακτικής Άσκησης, όπου προβλέπονται, και εκπόνηση επιστηµονικής εργασίας.»

5.α. Στην παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει, προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής: «Στις συνεδριάσεις της Διοικούσας Επιτροπής συµµετέχουν χωρίς δικαίωµα ψήφου οι Κοσµήτορες του Ε.Α.Π. Σε περίπτωση απουσίας τους ή σε περίπτωση παραίτησης ή καθ’ οιονδήποτε λόγο έλλειψης, η Διοικούσα Επιτροπή νοµίµως συνεδριάζει και λαµβάνει αποφάσεις χωρίς τη συµµετοχή τους.»

β. Στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997 προστίθεται περίπτωση (iv) ως εξής: «iv. της έγκρισης και της έκδοσης της σχετικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων του προβλεπόµενου από τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 όπως ισχύει, εσωτερικού κανονισµού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου.»

γ. Το εδάφιο β΄ της παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής: «β. Για την υποβοήθηση του έργου του Προέδρου ορίζονται µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, η οποία δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, τρία (3) µέλη της για αντίστοιχο αριθµό θέσεων Αντιπροέδρων. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι αρµοδιότητές τους, η σειρά µε την οποία αυτοί αναπληρώνουν τον Πρόεδρο αν αυτός απουσιάζει, κωλύεται ή ελλείπει για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Σε περίπτωση παραίτησης ή για οποιονδήποτε λόγο έλλειψης του Προέδρου, οι Αντιπρόεδροι ασκούν τα καθήκοντά του µέχρι την έκδοση της προβλεπόµενης απόφασης διορισµού νέου του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων. Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι της Διοικούσας Επιτροπής, απαλλάσσονται των διδακτικών, διοικητικών και ερευνητικών τους καθηκόντων στα Α.Ε.Ι. ή στα ερευνητικά κέντρα που υπηρετούν.»

δ. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Με απόφαση της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότησή της µε απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται οι Επιτροπές Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασµού του Ε.Α.Π., µέχρι της συγκρότησης σε σώµα της αντίστοιχης Επιτροπής που προβλέπεται από τον παρόντα νόµο. Με απόφαση των ίδιων οργάνων δύναται από της δηµοσιεύσεως του παρόντος να τροποποιείται η σύνθεση της κατά τη δηµοσίευση του παρόντος ορισθείσης Επιτροπής Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασµού του Ε.Α.Π.».

ε. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει οι λέξεις «για ένα (1) χρόνο» αντικαθίστανται από τις λέξεις «για τρία (3) χρόνια».

στ. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997 όπως ισχύει, οι λέξεις «Για τα πέντε (5) πρώτα έτη λειτουργίας του Ε.Α.Π.» απαλείφονται.

  • Άρθρο 29

Η παρ. 2 του άρθρου 331 του ν. 5343/1932 (Α΄ 86), όπως ισχύει, και το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 26 του π.δ. 160/2008 (Α΄ 220), τροποποιούνται ως εξής:

«Μέλος ΔΕΠ ή ΕΠ απέχει υποχρεωτικά από την άσκηση των καθηκόντων του εάν καταδικάστηκε σε στερητική της ελευθερίας ποινή από πρωτόδικο δικαστήριο για πράξη σε βαθµό κακουργήµατος ή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, δωροδοκία, πλαστογραφία, απιστία σχετική µε την υπηρεσία ή για έγκληµα σχετικά µε το νόµισµα ή κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκληµα οικονοµικής εκµετάλλευσης της γενετήσιας ζωής ή είναι προσωρινά κρατούµενος για οποιοδήποτε έγκληµα για όσο χρόνο κρατείται.»

  • Άρθρο 30

Στο άρθρο 8 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195) προστίθεται παράγραφος 21 ως εξής: «21. Με απόφαση της Συγκλήτου είναι δυνατή η µεταφορά πόρων από τον τακτικό προϋπολογισµό, οι οποίοι αφορούν υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, συντήρησης, καθώς και παροχή υπηρεσιών στις Εταιρείες Διαχείρισης και Αξιοποίησης Περιουσίας του οικείου Ιδρύµατος, µε σκοπό την αποτελεσµατικότερη αξιοποίησή τους. Για τη µεταφορά των ανωτέρω πόρων ο Πρύτανης καταθέτει αιτιολογηµένη και κοστολογηµένη έκθεση στη Σύγκλητο. Η έκθεση αιτιολογεί την εξοικονόµηση πόρων, την επιτάχυνση των διαδικασιών και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που προκύπτουν από αυτή την ενέργεια. Η Εταιρεία Διαχείρισης και Αξιοποίησης Περιουσίας του οικείου Ιδρύµατος, αναλαµβάνει την υποχρέωση να διαθέσει τους ανωτέρω πόρους αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των σκοπών για τους οποίους µεταφέρονται και προς όφελος του Ιδρύµατος και να συνάπτει συµβάσεις µε νοµικά ή φυσικά πρόσωπα. Εντός του πρώτου τριµήνου κάθε οικονοµικού έτους, η Εταιρεία Διαχείρισης και Αξιοποίησης Περιουσίας υποβάλει στη Σύγκλητο λεπτοµερή έκθεση πεπραγµένων για την αξιοποίηση των πόρων που της διατέθηκαν, κατά το προηγούµενο οικονοµικό έτος.»

  • Άρθρο 81

Ρυθµίσεις θεµάτων Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.)

Η στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας µε προσωπικό για την εκπαιδευτική περίοδο 2015 – 2016 θα γίνει από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης της εκπαιδευτικής περιόδου 2014 – 2015.

  • Άρθρο 82

Ρυθµίσεις θεµάτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

1. Το άρθρο 4 του π.δ. 603/1982 (Α΄ 117), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Άρθρο 4 Εσωτερική διάρθρωση των ειδικών δηµοτικών σχολείων

1. Η εσωτερική διάρθρωση των ειδικών δηµοτικών σχολείων είναι η ίδια µε αυτή των δηµοτικών σχολείων γενικής εκπαίδευσης.

2. Η κατανοµή των µαθητών σε τµήµατα στα Δηµοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης µπορεί να γίνεται µε τους ακόλουθους τρόπους:

α) ανά τάξη (Προκαταρκτική, A΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄) ή

β) ανά βαθµίδες (Προβαθµίδα για την Προκαταρκτική τάξη, Κατώτερη Βαθµίδα για τις Α΄ και Β΄ τάξεις, Μέση Βαθµίδα για τις Γ΄ και Δ΄ τάξεις, Ανώτερη Βαθµίδα για τις Ε΄ και Στ΄ τάξεις) ή

γ) ανά βαθµίδες (Προβαθµίδα, Κατώτερη, Μέση, Ανώτερη), ανεξάρτητα από την τάξη εγγραφής και την καταχώρηση των µαθητών στο Βιβλίο Μητρώου Προόδου του σχολείου, µε κριτήρια τη διάγνωση, τη µαθησιακή ετοιµότητα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συµπεριφοράς των µαθητών και τη δυναµική της δηµιουργούµενης οµάδας, µε στόχο τη συγκρότηση τµηµάτων που να εξυπηρετούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των µαθητών.

3. Η κατανοµή των µαθητών σε τµήµατα διενεργείται µε αιτιολογηµένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της ΣΜΕΑΕ, ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) της ΣΜΕΑΕ ή ελλείψει αυτής ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου. Το σχετικό Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων υποβάλλεται στο Σχολικό Σύµβουλο ΕΑΕ µαζί µε τα ωρολόγια προγράµµατα του σχολείου.

4. Στην προβαθµίδα των 4/θεσίων και άνω ειδικών δηµοτικών Σχολείων µπορεί να τοποθετηθεί νηπιαγωγός, που έχει µετεκπαιδευτεί στην Ειδική Αγωγή.»

2. Στο τέλος της υποπερίπτωσης ββ΄ της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 (Α΄199) προστίθενται εδάφια, ως ακολούθως: «Στα σχολεία αυτά µπορεί να εφαρµόζεται ανάλογα µε τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των µαθητών, µε αιτιολογηµένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Δια- γνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) της ΣΜΕΑΕ ή ελλείψει αυτής ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, διαφοροποιηµένο το αναλυτικό πρόγραµµα της γενικής εκπαίδευσης ή το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράµµατος της Ειδικής Αγωγής 36 (ΠΑΠΕΑ) που ορίζεται στο π.δ. 301/1996 (Α΄208) ή ένα µεικτό σύστηµα των ανωτέρω προγραµµάτων.

Το σχετικό Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων υποβάλλεται στο Σχολικό Σύµβουλο ΕΑΕ µαζί µε τα ωρολόγια προγράµµατα του σχολείου.»

3. α) Στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199) προστίθεται παράγραφος 6, ως ακολούθως: «6. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης µπορεί να υλοποιούνται προγράµµατα συνεκπαίδευσης µε συστεγαζόµενες ή µη σχολικές µονάδες της γενικής εκπαίδευσης. Στόχοι των προγραµµάτων συνεκπαίδευσης είναι, ιδίως, η προώθηση της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, η ανάπτυξη των γνωστικών, µαθησιακών, συναισθηµατικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των µαθητών µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, καθώς και η ευαισθητοποίηση των µαθητών των σχολείων γενικής εκπαίδευσης σε θέµατα αν- θρωπίνων δικαιωµάτων, στο σεβασµό της διαφορετικότητας και στη διασφάλιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, που δηµοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται το αρµόδιο όργανο και η διαδικασία έγκρισης, ο τρόπος υλοποίησης και η αξιολόγηση των ανωτέρω προγραµµάτων, καθώς και κάθε άλλη λεπτοµέρεια που είναι αναγκαία για την εφαρµογή της παραγράφου αυτής.»

β) Η παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118) καταργείται. 4. Η περίπτωση β΄ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄193) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«β). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων συγκροτείται στην έδρα της Γενικής Γραµµατείας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευµάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, Κεντρικό Υπηρεσιακό Συµβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ), το οποίο αποτελείται από:

α) τον Πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ αναπληρούµενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συµβουλίου,

β) τον Πρόεδρο του ΚΥΣΔΕ αναπληρούµενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συµβουλίου,

γ) έναν Διευθυντή Εκπαίδευσης αναπληρούµενο από άλλον Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίµηση µε σπουδές ή εµπειρία στην Ειδική Αγωγή και

δ) δύο αιρετά µέλη του ΕΕΠ αναπληρούµενο από τα αναπληρω- µατικά αιρετά µέλη ΕΕΠ. Εισηγητής του Συµβουλίου ορίζεται ο Προϊστάµενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αναπληροΰµενος από τον Προϊστάµενο του αρµόδιου Τµήµατος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Εναλλακτικά, ο Πρόεδρος του Συµβουλίου µπορεί να ορίζει άλλο µέλος του Συµβουλίου ως εισηγητή συγκεκριµένου θέµατος. Γραµµατέας του Συµβουλίου ορίζεται διοικητικός υπάλληλος ή αποσπασµένος εκπαιδευτικός της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.»

5. Στην υποπερίπτωση αα΄ της περίπτωσης γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) προστίθενται εδάφια, ως ακολούθως:

«Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των µαθητών µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον µέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεµβάσεις. Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους µαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία µε τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, µε στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρµογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των µαθητών, µε απώτερο στόχο τη δυνατότητα µελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους.»

6. α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Η προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθµίδων, σε νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου ή σε νοµικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου µη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ή επαγγελµατικά εργαστήρια ή εργαστήρια αυτόνοµης διαβίωσης στο Ινστιτούτο Αναπτυξιακής Αποκατάστασης (πρώην Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος) και στο κέντρο Ψυχικής Υγιεινής ή στον Εθνικό Οργανισµό Πρόνοιας των εκπαιδευτικών ΕΑΕ και του ΕΕΠ, καθώς και των µόνιµων εκπαιδευτικών πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης που κατέχουν οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ, αναγνωρίζεται ως δηµόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, µετά το διορισµό τους σε θέσεις µόνιµου εκπαιδευτικού ή ΕΕΠ των Υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων και Υγείας.»

β) Η παράγραφος αυτή ισχύει από τη δηµοσίευσή της στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν πρόκειται για προϋπηρεσία εκπαιδευτικών που έχει ήδη αναγνωρισθεί.

  • Άρθρο 91

1. α. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 (Α΄266) αντικαθίσταται ως εξής:

«1.α) Βασική λειτουργική µονάδα του Ε.Α.Π. είναι:

i) η Θεµατική Ενότητα (Θ.Ε.),

ii) η Εργαστηριακή Θεµατική Ενότητα (Ε.Θ.Ε.) και

iii) η Ενότητα Πρακτικής Άσκησης, κάθε µία από τις οποίες καλύπτει ένα διακεκριµένο γνωστικό αντικείµενο σε προπτυχιακό ή µεταπτυχιακό επίπεδο,

β)

i) κάθε Θ.Ε. περιλαµβάνει έως τρία εξαµηνιαία µαθήµατα, µε διδακτέα ύλη που αντιστοιχεί σε διδακτέα ύλη µαθηµάτων τρίωρης εβδοµαδιαίας διδασκαλίας των Α.Ε.Ι..

ii) κάθε Ε.Θ.Ε. περιλαµβάνει αριθµό εργαστηριακών ασκήσεων, επιπλέον του θεωρητικού περιεχοµένου σπουδών που δύναται να περιλαµβάνει. Το εκπαιδευτικό περιεχόµενο της Ε.Θ.Ε. αντιστοιχεί σε τρία συµβατικά εξαµηνιαία µαθήµατα,

γ) i) Η διδασκαλία κάθε Θ.Ε., συµπεριλαµβανοµένων των εξετάσεων, διαρκεί ένα ακαδηµαϊκό έτος ή ένα ακαδηµαϊκό εξάµηνο,

ii) η Ε.Θ.Ε. δοµείται σε ένα, δύο ή το µέγιστο τρεις κύκλους σπουδών. Οι σπουδές σε κάθε εργαστηριακό κύκλο διαρκούν ένα ακαδηµαϊκό έτος αλλά η εκτέλεση των πειραµάτων και η εκτέλεση εργαστηριακών δραστηριοτήτων µπορεί να προγραµµατίζεται για συγκεκριµένη χρονική περίοδο εντός του ηµερολογιακού έτους,

iii) µε απόφαση της Συγκλήτου ορίζεται η διαδικασία, το περιεχόµενο, η διάρκεια και οι προϋποθέσεις της Ενότητας της Πρακτικής Άσκησης. Με απόφαση του ίδιου οργάνου ορίζονται κατά έτος οι παρεχόµενες Θεµατικές Ενότητες και Εργαστηριακές Θεµατικές Ενότητες, καθώς και οι ηµεροµηνίες έναρξης και λήξης τους. Οι ηµεροµηνίες αυτές δεν είναι απαραίτητο να συµπίπτουν για όλες τις Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και όλες τις ενότητες Πρακτικής Άσκησης. Με απόφαση της Κοσµητείας καθορίζεται ο αριθµός των υποενοτήτων και εργαστηριακών κύκλων κάθε Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και κάθε Ενότητας της Πρακτικής Άσκησης αντίστοιχα.»

2. Συστήνεται στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, Κέντρο Πιστοποίησης της εξ’ αποστάσεως (e-learning) εκπαίδευσης. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων που εκδίδεται έπειτα από γνώµη της Συγκλήτου και µέχρι τη συγκρότηση της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου, καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτοµέρεια που αφορά το σκοπό, το περιεχόµενο, τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις πιστοποίησης από το Κέντρο των προγραµµάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που παρέχονται από οποιονδήποτε φορέα που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα σε αυτά. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται το περιεχόµενο και οι διαδικασίες πιστοποίησης του παρεχόµενου από τους φορείς εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και της επάρκειας των διδασκόντων σε αυτά τα προγράµµατα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025