Συντονιστική ομάδα αναπληρωτών οικονομολόγων: Διαμαρτυρία για το νέο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων
01 Απριλίου 2015
Διαμαρτυρια για το νεο συστημα Πανελλαδικων Εξετασεων
Κάλεσμα Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών
Η Συντονιστική Ομάδα Αναπληρωτών Οικονομολόγων, εκφράζει έντονη ανησυχία σχετικά με τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που αφορούν στο νέο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Τα ήδη υπάρχοντα έξι επιστημονικά πεδία αναμένεται να «στριμωχτούν» σε δύο κατευθύνσεις σπουδών, την Θετική και την Θεωρητική με τις οικονομικές σχολές να εντάσσονται στην Θετική (!) κατεύθυνση όπου οι μαθητές θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, τα Μαθηματικά, την Νεοελληνική Γλώσσα, την Φυσική και την Χημεία (!) και πιθανόνγια την εισαγωγή τους σε οικονομικές σχολές και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Είναι φανερό ότι η ύπαρξη δύο μόνο κατευθύνσεων (αφού η τεχνολογική κατεύθυνση καταργείται) θα οδηγήσει τους μαθητές μας σε επιλογές που δεν είναι πάντα απαραίτητες για την εισαγωγή τους στη σχολή που επιθυμούν. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατό ένας μαθητής που επιθυμεί να ενταχθεί σε οικονομική σχολή, να περιορίζεται μόνο στη Θετική κατεύθυνση και να αναγκάζεται να δώσει εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας!
Για άλλη μια φορά τα οικονομικά μαθήματα παραμερίζονται και υποβαθμίζονται σε μια εποχή όπου το μείζον θέμα σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι η Οικονομία! Ερωτούμε και απορούμε πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει μέριμνα για την άρτια γνώση των οικονομικών στα Γενικά Λύκεια της χώρας μας;
Η παρουσία μίας ακόμα κατεύθυνσης όπως η Τεχνολογική, ή μίας κατεύθυνσης Οικονομικών Επιστημών κρίνεται απαραίτητη για τον σχεδιασμό ενός πλήρους, λειτουργικού, ευέλικτου για τους μαθητές και πάνω απ’ όλα αξιοκρατικού συστήματος. Δεν είναι δυνατό να σχεδιάζουμε το Νέο Σχολείο στο οποίο οι μαθητές θα επιλέγουν το αντικείμενο με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν, υποχρεώνοντάς τους σε επιλογή αυστηρά ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις!
Κρίνουμε πως ένα τέτοιο νομοσχέδιο οδηγεί την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να κατατεθεί προς ψήφιση. Καλούμε τους συναδέλφους οικονομολόγους εκπαιδευτικούς να λάβουν θέση για το σημαντικό αυτό ζήτημα και να αγωνιστούν για την μη εφαρμογή του.