Αλλαγές θα έχουμε στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου, όπως έγραψε το news.gr καθώς το αναθεωρημένο σύστημα εισαγωγής φέρνει μείωση των συνολικών ωρών διδασκαλίας στη Γ Λυκείου κατά μία συγκριτικά με την τροπολογία του Ν.4310/2014.

Θυμίζουμε ότι ο νόμος 4186/2013 προέβλεπε αρχικά ωρολόγιο πρόγραμμα 34 ωρών στη Γ Λυκείου. Όπως αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ.

Παράλληλα γίνεται γνωστό ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου συνολικά περιλαμβάνει 15 ώρες. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι πέντε (5) αλλά δεν είναι και τα πέντε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Με βάση, λοιπόν, τα όσα έχουν γνωστοποιηθεί προκύπτει ότι μειώνονται οι ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού κατά 5 ενώ αυξάνονται ο ώρες των κοινών μαθημάτων κατά 4 όπως φαίνεται και στον πίνακα που ακολουθεί.

ΝΟΜΟΣ 4186 ΝΟΜΟΣ 4310 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ 6/4
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 20 ΩΡΕΣ 20 ΩΡΕΣ 15 ΩΡΕΣ
ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 14 ΩΡΕΣ 13 ΩΡΕΣ 17 ΩΡΕΣ
ΣΥΝΟΛΟ 34 ΩΡΕΣ 33 ΩΡΕΣ 32 ΩΡΕΣ

Σημειώνουμε ότι με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ήταν έως τώρα σε ισχύ οι συνολικές ώρες των μαθημάτων στη Γ Λυκείου ήταν 32 εκ των οποίων 12 οι ώρες κατεύθυνσης, 18 οι ώρες Γενικής Παιδείας και 2 ώρες του μαθήματος επιλογής.

ΤΙ ΙΣΧΥΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ 2014-15

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ 12
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ 18
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ 2

Δεν αλλάζουν βιβλία και προγράμματα σπουδών

Το Υπουργείο κάνει γνωστό ότι για όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Μαθήματα Γενικής Παιδείας, Μαθήματα Προσανατολισμού και Μαθήματα Επιλογής) θα ακολουθηθούν προγράμματα σπουδών ήδη εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που αντιστοιχούν σε επίσης ήδη εγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια.

Τροποποιήσεις μόνο σε Χημεία και Λατινικά

Τροποποιήσεις σε προγράμματα σπουδών και βιβλία θα έχουμε στα Λατινικά και τη Χημεία καθώς τα εν λόγω μαθήματα δεν διδάχτηκαν στη Β Λυκείου. Όπως αναφέρει το Υπουργείο ειδικά για τα Λατινικά Θεωρητικού προσανατολισμού και τη Χημεία Θετικού προσανατολισμού επιστημονικές ομάδες που έχουν συγκροτηθεί εργάζονται για την προσαρμογή της διδακτέας ύλης, καθώς η διδασκαλία τους δεν προβλεπόταν στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου για τη φετινή Β΄ Τάξη.

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων προσανατολισμού

Πιθανόν το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων προσανατολισμού, σύμφωνα με όσα πληροφορούμαστε, να είναι παραπλήσιο με αυτό που ήταν σε ισχύ το 2014-15 αφού δεν αλλάζουν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία. Αναμένουμε βέβαια τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Δεν αποκλείεται τα Αρχαία να διδάσκονται 5 ώρες, η Ιστορία και τα Λατινικά από 3 ώρες ενώ στη Θετική τα Μαθηματικά πιθανόν να διδάσκονται 5 ώρες, 3 ώρες η Φυσική, 3 ώρες η Χημεία και από 2 ώρες η Βιολογία και ο Προγραμματισμός.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ

ΝΟΜΟΣ 4186 ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ 2014-15
ΑΡΧΑΙΑ: 10 ΩΡΕΣ ΑΡΧΑΙΑ ΑΡΧΑΙΑ: 5 ΩΡΕΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ: 6 ΩΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ: 2 ΩΡΕΣ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ: 4 ΩΡΕΣ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ: 2 ΩΡΕΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: 2 ΩΡΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ: 20 ΣΥΝΟΛΟ: 15 ΣΥΝΟΛΟ: 12

ΘΕΤΙΚΗ

ΝΟΜΟΣ 4186 ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ 2014-15
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ή ΒΙΟΛΟΓΙΑ: 8 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 5
ΧΗΜΕΙΑ Ή ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: 6 ΩΡΕΣ ΦΥΣΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ: 3
ΦΥΣΙΚΗ: 6 ΩΡΕΣ ΧΗΜΕΙΑ ΧΗΜΕΙΑ:2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ:2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΟΛΟ:20 ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ:15 ΣΥΝΟΛΟ: 12 ΩΡΕΣ

Καλόγηρος Βασίλειος news.gr

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΓΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ

Όλα ή τίποτα για τους υποψηφίους των ιατρικών σχολών

Από το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια που δόθηκε στην δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας προκύπτει ότι η διεύρυνση των επιλογών για τους άριστους μαθητές μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Ας δούμε την περίπτωση ενός μαθητή της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών που θέλει να μπει στην Ιατρική σχολή.
Μπορεί να επιλέξει μόνο Βιολογία και με τα 4 μαθήματα να παλέψει για τα 19000+ μόρια που θα απαιτούν οι Ιατρικές Σχολές (με λιγότερους εισακτέους από φέτος) όπου αν αποτύχει οι επιλογές του θα είναι περιορισμένες και μόνο από τις επιστήμες Υγείας.
Αν ο μαθητής σκεφτεί να διευρύνει τις επιλογές του επιλέγοντας και 5 μάθημα τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης τότε ουσιαστικά τορπιλίζει την προσπάθειά του για είσοδο στην Ιατρική καθώς φορτώνεται ένα επιπλέον μάθημα αυξημένης δυσκολίας που θα του απορροφήσει χρόνο και αυτό θα είναι εις βάρος των υπολοίπων μαθημάτων. Δηλαδή την στιγμή που ο μαθητής αυτός θα ζορίζεται με το 5ο μάθημα των Μαθηματικών οι συνυποψήφιοι του θα έχουν να διαβάσουν μόνο 4 μαθήματα χωρίς τα Μαθηματικά.
Άρα ο μαθητής βρίσκεται μπροστά σε ένα σκληρό δίλημμα της λογικής όλα ή τίποτα. Δηλαδή αν θες πραγματικά Ιατρικές Σχολές θα πας με τα 4 μαθήματα για να μπορέσεις να συγκεντρώσεις τα υπερβολικά πολλά μόρια που χρειάζεσαι ή ανοίγεις και άλλο πεδίο όμως εις βάρος της αρχικής σου επιθυμίας.
Το πιο λογικό και δίκαιο θα ήταν η υποχρεωτική επιλογή των Μαθηματικών από όλους τους υποψηφίους των Θετικών Σπουδών ώστε όλοι να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για είσοδο στην Ιατρική και όλοι όσοι δεν θα τα κατάφερναν να μπορούσαν να μπουν σε άλλες περιζήτητες σχολές (π.χ. Πολυτεχνείο).
Το αποτυχημένο μοντέλο της 2ης δέσμης που άφηνε μαθητές των 17.500 μορίων έξω από τα Πανεπιστήμια ή στην καλύτερη περίπτωση τους επέτρεπε την είσοδο σε κάποιο ΤΕΙ δεν πρέπει να επαναληφθεί.
Ακόμη όμως και οι υποψήφιοι μεσαίων βαθμολογικά σχολών Επιστημών Υγείας (π.χ. Βιολογικό) πρέπει να καταλάβουν ότι αυτή η εξέλιξη δεν τους συμφέρει καθώς όλοι αυτοί που θα αποτυγχάνουν από την είσοδο στις Ιατρικές Σχολές και δεν θα έχουν 5ο μάθημα θα πιέζουν προς τα επάνω όλα τα τμήματα του πεδίου αυτού.