Ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων και μείωση της ύλης των βιβλίων είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Διαβάστε :

Διαβάστε

Νόμος για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, μείωση της ύλης των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων, ενιαίο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου και θεσμοθέτηση κρατικού πιστοποιητικού βασικής πληροφορικής περιλαμβάνονται στις συνολικά 25 προτάσεις που προέκυψαν από τον έως τώρα διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τις βραχυπρόθεσμες αλλαγές στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιδίωξη είναι να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή κοινοβουλευτική συναίνεση επί του κειμένου, το οποίο θα παρουσιαστεί αύριο στην Επιτροπή. Οι αλλαγές προτείνεται να υιοθετηθούν βήμα βήμα, ξεκινώντας από τον προσεχή Ιούνιο και θα ολοκληρωθούν τον Μάιο του 2022. Συνολικά, ο αριθμός των αλλαγών ανέρχεται σε 86.

Ειδικότερα, το κείμενο διακρίνει τις προτεραιότητες σε 25 άμεσες (πρέπει να υιοθετηθούν έως τον Νοέμβριο 2016), 33 μεσοπρόθεσμες (από τον Δεκέμβριο 2016 έως τον Μάιο 2018) και 28 μακροπρόθεσμες (από τον Ιούνιο 2018 έως τον Ιούνιο 2022). Ωστόσο, με δεδομένη τη ροή του πολιτικού χρόνου, έως τον Νοέμβριο του 2016 προτείνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

• Ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

• Ενίσχυση του ρόλου των συλλόγων διδασκόντων ή και των σχολικών συμβουλίων στη διοίκηση των μονάδων.

• Επαναπροσδιορισμός πλαισίου – νομοθεσίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

• Μείωση/αναδιαμόρφωση της ύλης των βιβλίων.

•Διαμόρφωση πρότασης για τις γλώσσες και την αλληλουχία των γλωσσών.

• Πιστοποίηση της γλωσσομάθειας στο σχολείο.

• Εισαγωγή τεχνών όπως θέατρο/οπτικοακουστική παιδεία, χορός, δημιουργική ανάγνωση, γραφή.

• Ανάπτυξη «στρατηγικού εθνικού πλαισίου δράσης» για την περιβαλλοντική εκπαίδευση.

• Αναβάθμιση της συμβουλευτικής και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (ανάπτυξη μητρώου ειδικών επιμορφωμένων συμβούλων – εκπαιδευτικών και διαμόρφωση συνεργειών).

• Εφαρμογή ενιαίου προγράμματος σπουδών πληροφορικής από το Δημοτικό έως το Λύκειο.

• Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη δημιουργική χρήση των νέων τεχνολογιών.

• Πιστοποίηση βασικών γνώσεων πληροφορικής στο σχολείο.

• Αναβάθμιση της εκπαίδευσης των αθλητικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με βασικές αρχές διατροφής.

• Δημιουργία δικτύου βιβλιοθηκών και σύνδεσή του με όλα τα σχολεία της Ελλάδας.

• Γενίκευση του ολοήμερου σχολείου.