Σε 20 μεταρρυθμιστικούς στόχους κατέληξε ο πρώτος κύκλος συζητήσεων (9/2-17/3) της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, επί των οποίων στόχος είναι η επεξεργασία και κατάθεση προτάσεων στη δεύτερη φάση του διαλόγου.

Πρόκειται για διαπιστώσεις που αφορούν την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης στο σχολείο, την αναμόρφωση της διδασκαλίας (με νέα τεχνολογικά μέσα), αλλά και της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, το ολοήμερο σχολείο, την αυτοτέλεια του Λυκείου και την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, την τεχνική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, την επιμόρφωση διδακτικού και διοικητικού προσωπικού. Εμφατικά τίθεται το θέμα της διαμόρφωσης μιας πολιτικής που σταδιακά θα περιορίζει τον ρόλο της παραπαιδείας και των φροντιστηρίων.

Ακόμη, οι διαπιστώσεις της Επιτροπής αφορούν τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, την πιστοποίηση της διδακτικής επάρκειας, την αυτοτέλεια των ιδρυμάτων ως προς τη διαχείριση των οικονομικών τους, αλλά και την εισαγωγή νέων δομών που θα παρακολουθούν την πορεία των μεταρρυθμίσεων. Για όλα αυτά, ως αναγκαίος παράγοντας επισημαίνεται η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.

Το σχετικό κείμενο θα αποτελούσε θέμα συζήτησης της προγραμματισμένης για σήμερα συνεδρίασης της επιτροπής, η οποία αναβλήθηκε.

M.ΚΩ.