: Διαβάστε αναλυτικά στο iPaidia.gr όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις που αναμένεται να ξεκινήσουν σε λιγότερο από ένα μήνα.

Της Ασημίνας Ρούσσου,

Πιο συγκριμένα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, οι αναμένεται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα, 14/6 για τα ΓΕΛ και την Τρίτη 15/6 για τα ΕΠΑΛ.

των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΔΕΥΤΕΡΑ 14-6-2021 – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

 

 

– ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

 

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021 – ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

 

– χημεια

 

 

– πληροφορικη

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

 

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 22-6-2021 – ιστορια

 

-ΦΥΣΙΚΗ

 

– οικονομια

Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 

Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

 

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά .

 

ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΡΙΤΗ 15-06-2021 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΜΠΤΗ 17-06-2021 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II

– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)

– ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

– ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2

– ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

– ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

– ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 – ΥΓΙΕΙΝΗ

– ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

– ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)

– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

– ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

– ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ

– ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ

– ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ

– ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)

– ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

– ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ

 

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

 

: Έτσι θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες

Η ενημέρωση για τη και το τμήμα επιτυχία των υποψηφίων στις θα γίνει  με στο κινητό τους.

Το κάνει γνωστές τις δράσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας – Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Κατά τη σύσκεψη, έγινε συνοπτική παρουσίαση των ψηφιακών δράσεων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το φθινόπωρο, καθώς και αυτών που αφορούν σε ευρύτερες παρεμβάσεις στις τεχνολογικές υποδομές των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να αναπτυχθεί ένα υψηλών επιδόσεων ψηφιακό οικοσύστημα, αλλά και να καλλιεργηθούν περαιτέρω ψηφιακές δεξιότητες.

– Ενημέρωση Υποψηφίων στις : Οι υποψήφιοι των , αρχής γενομένης από φέτος, θα ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους α) για τη βαθμολογία τους και β) για το τμήμα ή επιτυχίας τους.

Πανελλήνιες 2021: Πότε ξεκινούν οι δηλώσεις συμμετοχής - Όλες οι αλλαγές που θα ισχύσουν φέτος

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– E-Diplomas: Η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ, που βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, σχεδιάζεται να επεκταθεί περισσότερο σε Πανεπιστήμια της χώρας, με στόχο να διευκολύνει τους κατόχους τίτλων και τους εργοδότες. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).

– Ε-University: Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.

– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, «έξυπνη» , που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.

– Η ΕΘΑΑΕ, το ΕΔΥΤΕ και τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το Σύστημα κεντρικής Υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών , καθώς και την Ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων δήλωσε: «Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Συζητήσαμε δράσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και ανάπτυξη των ψηφιακών συστημάτων, πάντοτε σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, εργαζόμαστε καθημερινά για το αναβαθμισμένο σχολείο, το αναβαθμισμένο Πανεπιστήμιο του αύριο, με γνώμονα την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, ο εκσυγχρονισμός αλλά και η απλοποίηση -γραφειοκρατικών, χρονοβόρων μέχρι σήμερα- διαδικασιών, για την καλύτερη, ταχύτερη και ακόμη πιο διαφανή εξυπηρέτηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.»

O Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Η παιδεία είναι ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων στην ιστορία. Χάρη στο σύστημα παιδείας, η Ελλάδα κατόρθωσε να απελευθερώσει το σπουδαίο δυναμικό της και να αλλάξει παράδειγμα προς το καλύτερο. Σε όλο το φάσμα των σπουδών, η τεχνολογία έρχεται να ενδυναμώσει τους πολίτες, από την πρώτη εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο έως την απόκτηση του πανεπιστημιακού πτυχίου και την δημοσίευση διατριβών. Για όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μοχλός προόδου και επιταχυντής της ανάπτυξης, προσωπικής και κοινωνικής».

– 1ο : Το νέο τοπίο των βάσεων

 Aποκλειστικά στο iPaidia.gr αναλύσεις και πίνακες για το πώς διαμορφώνεται ο πήχης των φετινών .  Απώλειες πρωτοετών σε δημοφιλείς σχολές και οριακές εισαγωγές φέρνουν τα νέα δεδομένα στις , με την να δυσκολεύει αρκετά τις συνθήκες για τους φετινούς .

Η ανακοίνωση και των συντελεστών της ΕΒΕ διαμορφώνει μία νέα κατάσταση στον ακαδημαϊκό χάρτη, η οποία επηρεάζεται άμεσα και από την ζήτηση που θα έχουν πλέον τα τμήματα ανά επιστημονικό πεδίο.

Το τοπίο στο 1ο

Όπως , οι υποψήφιοι των Νομικών, Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν συνηθίσει σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ανέκαθεν η ζήτηση εισακτέων ήταν πολύ μεγαλύτερη της προσφοράς των θέσεων, που ήταν περιορισμένες. Πρόκειται για ένα επιστημονικό πεδίο που κατά το παρελθόν υποψήφιοι με σχετικά καλές επιδόσεις έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω έλλειψης θέσεων.

Ο αριθμός εισακτέων και η ΕΒΕ έκρυβε φέτος μια δυσάρεστη έκπληξη για την πιο δημοφιλή και περιζήτητη σχολή του 1ου επιστημονικό πεδίου, τη Αθήνας, που χάνει 35 υποψηφίους, με αποτέλεσμα να αυξάνει ο ανταγωνισμός  και να εκτιμάται άνοδος της βάσης της φέτος.

Αντιθέτως, οι περισσότερες σχολές και τμήματα δεν φαίνεται να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό, καθώς οι μεταβολές είναι μικρές και η δεν ξεπερνάει τη περσινή τους βάση.

10 και και πώς επηρεάζονται από την

Σχολή/Τμήμα Αριθμός εισακτέων 2021 Αριθμός Εισακτέων 2020 Συντελεστής Εκτιμώμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής * Βάση Εισαγωγής 2020
Νομική (ΕΚΠΑ) 400 435 1,20 13.332 18.050
Διεθνών κι Ευρωπαϊκών Σπουδών (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 170 170 11,11 11.110 17.695
Ψυχολογία  (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 146 146 1,00 11.110 17.550
Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΚΠΑ) 148 148 1,00 11.110 16.470
Κοινωνιολογία (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 164 181 0,90 9.999 15.625
Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Παν. Πατρών) 250 250 1,15 12.776 14.475
Ιστορίας και Αρχαιολογίας (ΑΠΘ) 160 170 1,20 13.332 14.450
Κοινωνικής Πολιτικής (Πάντειο Πανεπιστήμιο) 164 164 0,80 8,888 13.575
Φιλολογία (ΑΠΘ) 224 244 1,20 13.332 13.525
Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών (ΠΑΔΑ) 113 113 1,00 11.110 11.350

 

Από τον παραπάνω πίνακα διαφαίνεται ότι ακόμα και οριακά, οι περισσότερες σχολές θα καλύψουν τους εισακτέους τους, χωρίς να υπάρξει «κόφτης».

Σύμφωνα πάντως με τις πρώτες εκτιμήσεις, φαίνεται ότι ακόμα και οι χαμηλόβαθμες σχολές πολύ πιθανόν φέτος να δουν αύξηση της βάσης τους λόγω της ζήτησης.

Ο τρόπος συμπλήρωσης του αλλάζει με τα νέα δεδομένα, και υπό τον φόβο αποκλεισμού από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σχολές των κεντρικών Ιδρυμάτων με χαμηλή βάση, όπως οι ξένες φιλολογίες, αναμένεται να δουν άνοδο της βάσης τους.

Το τοπίο ίσως είναι διαφοροποιημένο στα περιφερειακά Ιδρύματα, όπου λόγω της απομακρυσμένης έδρας, οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέψουν αυξημένη ζήτηση.

Τα «μυστικά» και οι ανατροπές για τις Στρατιωτικές Σχολές

Όπως , ηλεκτρονικά μπορούν οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι των να υποβάλλουν την και τα τους για την εισαγωγή τους στις .

Ειδικότερα, σύμφωνα με προκήρυξη του ΓΕΕΘΑ, οι υποψήφιοι έχουν διορία έως και την Παρασκευή 28 Μαΐου 2021 και ώρα 24.00 να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Φέτος, όπως είχε γράψει πριν μερικές εβδομάδες το iPaidia.gr οι Στρατιωτικές σχολές έχουν αύξηση που αγγίζει τις 516 επιπλέον θέσεις, χαμηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον πήχη.

Διαχρονικά, οι Στρατιωτικές Σχολές είχαν υψηλές βάσεις, με ορισμένες εξ’ αυτών να διατηρούν υψηλό τον ανταγωνισμό μεταξύ των υποψηφίων.

Τι αλλαγές φέρνει η -Ποιά τα μυστικά της

Δύσκολα φαίνεται ότι θα επηρεαστούν οι Στρατιωτικές Σχολές από τον «κόφτη» που φέρνει η

Η περσινή βάση των περισσότερων σχολών απέχει αρκετά χιλιάδες μόρια από την ΕΒΕ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κίνδυνος να χαθούν θέσεις υποψηφίων. Πάντως, με την γενναία αύξηση των εισακτέων σε σχολές που κερδίζουν εδώ και πολλά χρόνια το ενδιαφέρον των υποψηφίων, οι βάσεις αναμένεται να πέσουν ελαφρώς, παρά τον υψηλό ανταγωνισμό.

Παρά τις δυσκολίες που φέρνει η ΕΒΕ στην εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης, υπάρχουν ευκαιρίες για τους υποψηφίους  με μέτριους ή χαμηλούς βαθμούς να διεκδικήσουν μια θέση στις στρατιωτικές σχολές.

Ειδικότερα, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, σε που είναι «ανοιχτές» από το 2ο και το 4ο , η ΕΒΕ σε αυτές υπολογίζεται με τη χαμηλότερη επίδοση, δηλαδή αυτή του 4ου επιστημονικού πεδίου, σπρώχνοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ακόμα και κάτω από τη βάση, μην αποκλείοντας υποψηφίους που κινούνται σε αυτές τις επιδόσεις.

Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στις

Σχολή/Τμήμα Αριθμός εισακτέων 2021 Αριθμός Εισακτέων 2020 Συντελεστής Εκτιμώμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής Βάση Εισαγωγής 2020
Στρατολογικό-Στρατιωτ. Νομ. Συμβ. (ΣΣΑΣ) Θεσσαλονίκη 24 14 1,20 13.332 18.325
Ψυχολόγων (ΣΣΑΣ) 5 4 1,20 13.332 18.400
Ευελπίδων (ΣΣΕ)-ΟΠΛΑ 247 113 1,20 13.680 15.200
Ευελπίδων (ΣΣΕ)-ΣΩΜΑΤΑ 61 29 1,20 13.680 16.725
Ικάρων (ΣΙ)- Ελεγκτές Αεροάμυνας 45 7 1,20 13.680 17.500
Ικάρων (ΣΙ)- Ιπτάμενοι 65 43 1,20 13.680 16.875
Ικάρων (ΣΙ)- Μηχανικοί (ΣΜΑ) 40 16 1,20 13.680 18.250
Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) Κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης 124 115 1,00 11.400 15.375
Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) Κατεύθυνση Επιχειρησιακής  Υποστήριξης 31 30 1,00 11.400 16.400
Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) Κατεύθυνση Διοικητικής και Εφοδιαστικής  Υποστήριξης 35 32 1,00 9.820 17.025
Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) 124 75 1,00 9.820 14.600
Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ)-

ΟΠΛΑ

198 146 1,00 11.400 13.325
Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού (ΣΜΥ)-

ΣΩΜΑΤΑ

67 49 1,00 9.820 15.825
Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) Μάχιμοι 40 23 1,20 13.680 16.175
Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) Μηχανικοί 20 11 1,20 13.680 16.700
Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) 46 26 1,20 13.956 16.400
Ιατρικό (ΣΣΑΣ)

Θες/νικη

52 30 1,20 13.956 17.650
Κτηνιατρικό (ΣΣΑΣ)

Θες/νικη

6 3 1,20 13.956 17.250
Οδοντιατρικό (ΣΣΑΣ)

Θες/νικη

4 2 1,20 13.956 18.075
Φαρμακευτικό (ΣΣΑΣ)

Θες/νικη

6 4 1,20 13.956 17.450
Οικονομικό (ΣΣΑΣ)

Θες/νικη

34 19 1,20 11.784 18.350

 

 

Το χρονοδιάγραμμα για τις Στρατιωτικές Σχολές

Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΓΕΕΘΑ, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το χρονοδιάγραμμα έχει το εξής:

  • Από 18 έως 28 Μαΐου η ηλεκτρονική υποβολή Αίτησης-∆ικαιολογητικών.
  • Έως την Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021 θα έχει εκδοθεί η κατάσταση Υποψηφίων µε ελλιπή δικαιολογητικά.
  • Έως την Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021 θα πρέπει οι υποψήφιοι να υποβάλλουν τα ελλιπή δικαιολογητικά.
  • Την Τετάρτη 16 Ιουνίου θα εκδοθεί η τελική κατάσταση δεκτών υποψηφίων για συµµετοχή στις ΠΚΕ καθώς και προγράµµατος διεξαγωγής των ΠΚΕ.

Ποιοί θα έχουν δικαίωμα να εξεταστούν τον Σεπτέμβριο

Όπως ανέφερε η υπουργός, εφόσον ασθενήσει κάποιος υποψήφιος στις , θα δοθεί η δυνατότητα να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι θα δοθεί αναλυτικό πρωτόκολλο όταν συζητηθεί με τους επιστήμονες.

Όσον αφορά τα τα πανεπιστήμια, τόνισε ότι στόχος του σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι ο εξορθολογισμός συνολικά του ακαδημαϊκού χάρτη στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και κριτηρίων βιωσιμότητας.

Η κα Κεραμέως επεσήμανε ότι στη βάση του εξορθολογισμού το Πανεπιστήμιο Πατρών κατέθεσε πλήρη και εμπεριστατωμένη πρόταση και έτσι τέσσερα πανεπιστημιακά τμήματα θα συγχωνευτούν με άλλα.

Τόνισε, δε, ότι αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί και υπάρχουν συζητήσεις και με άλλα . Παράλληλα, υπενθύμισε ότι όταν ανέλαβε η κυβέρνηση, ανέστειλε 37 πανεπιστημιακά τμήματα που είχε ιδρύσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος, είπε ότι από φέτος θα μπορούν τα παιδιά της τρίτης Λυκείου να υποβάλλουν για εισαγωγή σε πανεπιστήμιο μέσω των εξετάσεων είτε να υποβάλλουν ένα για να εισαχθούν στην κατάρτιση, στα δημοσιά ΙΕΚ.

Ανέφερε, επίσης, ότι από φέτος θα εφαρμοστεί η η οποία βοηθά να αναβαθμιστεί το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών.

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την ΕΒΕ

Νέα ανακοίνωση – απάντηση προς το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την .

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Όσες ανακοινώσεις και να εκδώσει το υπουργείο Παιδείας, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και η θέσπιση της σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ για να αφήσει περίπου 30.000 φοιτητές εκτός ΑΕΙ, ήδη από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουν όλες οι μελέτες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ), άρθρα και αναλύσεις στον έντυπο τύπο , όπως και σχετική μελέτη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η οποία δημοσιεύτηκε και κατατέθηκε στη Βουλή το Φεβρουάριο του 2021 .

Τι απαντά η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας στις τεκμηριωμένες αυτές αναλύσεις; Τίποτα απολύτως! Κατηγορούν το ΣΥΡΙΖΑ για… λαϊκισμό και ψηφοθηρία και αναμασούν φτηνά επιχειρήματα περί μαθητών που περνούν στο με «1 και 2 στα 20». Με τον τρόπο αυτό, διαχέουν στην κοινωνία το τερατώδες ψέμα ότι δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι εισέρχονται κάθε χρόνο στο Πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα».

Ταυτόχρονα, για να «θολώσουν τα νερά» ανακοινώνουν 77.415 θέσεις , δημιουργώντας την εντύπωση ότι τόσοι θα είναι οι επιτυχόντες μαθητές. Κρύβουν όμως πως το νέο εξεταστικό τους σύστημα, θα αφήσει χιλιάδες κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια ώστε οι «αποτυχόντες» να κατευθυνθούν προς τα ιδιωτικά Κολλέγια και τη φτηνή κατάρτιση.

Επειδή όμως το ζήτημα αφορά τουλάχιστον 100.000 οικογένειες, ας απαντήσει επιτέλους το υπουργείο Παιδείας με τη δική του «εκτίμηση» για τις συνέπειες του νέου συστήματος και τον αριθμό των υποψηφίων που θα βρεθούν εκτός πανεπιστημίων από το Σεπτέμβριο του 2021. Επίσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αντί να φυγομαχεί και να κρύβεται, ας τολμήσει να εμφανιστεί στη Βουλή και να απαντήσει τη σχετική επίκαιρη ερώτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξη Τσίπρα.

Αντί λοιπόν το να καταναλώνεται σε μικροπολιτική προπαγάνδα με ημερομηνία λήξης τη μέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, ας απαντήσει:

1. Πόσοι και πόσες θα αποκλειστούν φέτος από τα πανεπιστήμια λόγω της εφαρμογής της .
2. Πόσοι και πόσες εισέρχονταν στα ΑΕΙ τα τελευταία χρόνια με «1 και 2 στα 20»;
3. Το «εξεταστικό Κεραμέως» αποκλείει μαθητές με «12 ή 13» αν τα θέματα είναι εύκολα και ο μέσος όρος διαμορφωθεί σε «15 ή 16», ενώ επιτρέπει την εισαγωγή με «5, 6 ή 7» -δηλαδή με «λευκή κόλλα» σύμφωνα με τη «μαύρη προπαγάνδα» της ΝΔ- αν τα θέματα είναι δύσκολα και ο μέσος όρος διαμορφωθεί στο «8 ή στο 9»;
4. Θα καλυφθούν οι 77.415 θέσεις που ανακοινώθηκαν και αν όχι, γιατί εξαγγέλθηκαν;
5. Σχεδιάζει η κυβέρνηση να θεσπίσει και για τα ιδιωτικά κολέγια;