ΟΑΕΔ: Αναβάθμιση μαθητείας με διασύνδεση κατάρτισης με αγορά εργασίας – Τι είναι τα Γραφεία Διασύνδεσης
Η ανεργία των νέων μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω καλύτερης διασύνδεσης της παρεχόμενης κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Ο ΟΑΕΔ στοχεύει στη συνεχή αναβάθμιση του θεσμού της Μαθητείας μέσω εφαρμογής ενός δυϊκού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσηςκαι πρακτικής άσκησης.
Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες, από τη διεύθυνση εκπαίδευσης του Οργανισμού, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών με τίτλο «Μαθητεία και Γραφεία Διασύνδεσης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΟΑΕΔ με την αγορά εργασίας: ευκαιρίες και οφέλη για επιχειρήσεις και νέους». Στόχος της ημερίδας ήταν η ενημέρωση των κοινωνικών φορέων και η ανάδειξη των Γραφείων Διασύνδεσης των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) Μαθητείας του ΟΑΕΔ, τα οποία αποτελούν τη νέα γέφυρα συνεργασίας του Οργανισμού με τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, που εκπαιδεύουν και απασχολούν σπουδαστές των σχολών του.
Τι είναι τα Γραφεία Διασύνδεσης
Τα Γραφεία Διασύνδεσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελούν τον συνδετικό κρίκο της Μαθητείας ΟΑΕΔ με την τοπική αγορά εργασίας και με την κοινωνία.
Με την λειτουργίας τους διασφαλίζουν:
• Την διαβούλευση – συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, τα επιμελητήρια, τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τις επιχειρήσεις Κοινωνικής Οικονομίας, προκειμένου να ανιχνευθούν αφενός οι ανάγκες σε προσωπικό αφετέρου οι ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής αγοράς εργασίας.
• Ενημερώνουν και πληροφορούν τις επιχειρήσεις για τα οφέλη της Μαθητείας ΟΑΕΔ, με στόχο την αύξηση των θέσεων πρακτικής άσκησης στον ιδιωτικό και στον κοινωνικό τομέα της οικονομίας.
• Προσφέρουν θέσεις Μαθητείας και παρακολουθούν την υλοποίηση των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης.
«Ο θεσμός της Μαθητείας έχει δώσει πολλά στα 60 χρόνια ζωής του και με την αναβάθμισή του, θα δώσει περισσότερα τα επόμενα χρόνια», σημείωσε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ κυρία Μαρία Καραμεσίνη, ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας.
«Οι σχολές του ΟΑΕΔ αναβαθμίζουν συνεχώς τα προσόντα των σπουδαστών – τεχνιτών και τροφοδοτούν την αγορά εργασίας με εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό», πρόσθεσε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ, υπογραμμίζοντας ότι τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών χρειάζονται συνεχή αναβάθμιση, κάτι που αποτελεί κεντρικό στόχο της – υπό εξέλιξη – αναδιοργάνωσης του Οργανισμού.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου ο ΟΑΕΔ επικαιροποιεί τα προγράμματα σπουδών της Μαθητείας, ανιχνεύει τις ανάγκες των επιχειρήσεων σε τεχνικό προσωπικό, και καθιερώνει την συστηματική συνεργασία του με τους κοινωνικούς εταίρους.
Ακολούθως μίλησε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κ. Μίχαλος και αναφέρθηκε στην ανάγκη λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων σημειώνοντας ότι «το παρόν και το μέλλον μιας χώρας κρίνεται από τον τρόπο που καλλιεργούνται οι δεξιότητες της νέας γενιάς».
Τόνισε ότι τα επιμελητήρια οφείλουν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του θεσμού της Μαθητείας, συνεισφέροντας στην ανάπτυξη των προγραμμάτων σπουδών, και προτείνοντας ειδικότητες, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.
«Πρέπει να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα επαγγελματικού προσανατολισμού στη χώρα μας που να ξεφεύγει από τα υπάρχοντα στερεότυπα», επισήμανε ο κ. Μίχαλος.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ κ. Κ. Σταμούλος περιέγραψε την ιδιαίτερη σχέση των σχολών μαθητείας με την ελληνική οικογένεια – ιδιαίτερα των χαμηλών εισοδημάτων – καθώς αποτελεί την μοναδική πρόσβαση των φτωχών μαθητών στην εκπαίδευση. Σημείωσε ότι η πρόσβαση των εκπαιδευόμενων στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση των σπουδών είναι εξαιρετικά υψηλή και επισήμανε ότι το ποσοστό αυτών που βρίσκουν εργασία είναι διπλάσιο από τις άλλες σχολές επαγγελματικής κατάρτισης.
Η διευθύντρια Επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης κυρία Νατάσα Σακκά περιέγραψε τον τρόπο λειτουργίας του δυικού προγράμματος σπουδών στις σχολές μαθητείας, τις παροχές στους εκπαιδευόμενους (αμοιβή πρακτικής άσκησης 17,12 ευρώ ημερησίως, επίδομα στέγασης και σίτισης κλπ) και ανέπτυξε τον τρόπο λειτουργίας των Γραφείων Διασύνδεσης Επαγγελματική Εκπαίδευσης.