Σε διαδικτυακή εκδήλωση, προφανώς εξαιτίας της πανδημίας και με την παρουσία της Υπουργού Παιδείας, η Ο.Ν.ΝΕ.Δ. παρουσίασε τις προτάσεις της για τον τρόπο εισαγωγής στα. Η άξια λόγου αυτή προσπάθεια στηρίχθηκε τις γνώμες- απόψεις καθηγητών Γενικών Λυκείου και όχι μόνο.

Δυστυχώς αναιτιολόγητα η έρευνα δεν περιέλαβε και την., τη σημαντική συνδικαλιστική οργάνωση που εκπροσωπεί 75.000 εκπαιδευτικούς. Πιθανόν να μην υπήρχε η κατάλληλη ενημέρωση για τη διαχρονική διερεύνηση του όλου θέματος από την Ομοσπονδία μας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι επί υπουργίας Κωνσταντίνου  Γαβρόγλου είχε ξεκινήσει ένας ευρύς και ουσιαστικός διάλογος για τον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ρόλο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, κάτι που οδήγησε και στην ψήφιση σχετικού νόμου που επέφερε σημαντικές αλλαγές.

Η Ομοσπονδία μας εξέφρασε με επιστημονική- παιδαγωγική τεκμηρίωση τις διαφωνίες και αντιρρήσεις της. Παράλληλα διοργάνωσε σειρά ενημερωτικών ημερίδων σε συνεργασία με μεγάλο αριθμό ΕΛΜΕ, όπου προβλήθηκαν διάφορες προτάσεις, ενώ υπήρξαν και περιφερειακές συνδιασκέψεις. Στην όλη αυτή διαδικασία σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το έγκριτο επιστημονικό συμβούλιό μας, δηλαδή το Κέντρο Μελετών (ΚΕΜΕΤΕ). Το πολύτιμο αυτό υλικό θα ήταν δυνατόν να συνεισφέρει σε οποιαδήποτε μελλοντική προσπάθεια αλλαγής του συστήματος των εισαγωγικών εξετάσεων.

Ως λειτουργοί της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης δίνουμε καθημερινά τη μάχη για μια καλύτερη Παιδεία που αποτελεί έναν βασικότατο και ουσιώδη πυλώνα του Κοινωνικού Κράτους, ανάχωμα σε πεπερασμένες θατσερικού τύπου ιδεολογίες. Στον τόσο ευαίσθητο αυτό χώρο η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας οφείλουν να μην αναζητούν αναμετρήσεις και συγκρούσεις.

Αντίθετα πρέπον είναι να προωθούν το διάλογο, να επιδιώκουν συγκλίσεις και να συλλειτουργούν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά με τον θεσμικό εταίρο τους που είναι η Ο.Λ.Μ.Ε. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δεν αποτελούν «στερεότυπα δεκαετιών». Αντίθετα είναι η ανιδιοτελής κινητήρια δύναμη που μέσα από αντίξοες συνθήκες βρίσκεται στο πλευρό του συνόλου των μαθητριών- μαθητών, παρέχοντας τους πλήρη στήριξη αλλά και αρίστη παιδεία. Είναι οι πρωτοπόροι του αύριο και με κανέναν τρόπο δεν  είναι «καθηλωμένοι στο χθες». Με τη συμμετοχή και τη δράση τους στηρίζουν την ιστορική και ανυπότακτη Ο.Λ.Μ.Ε. που φυσικά δεν αποτελεί συντεχνία, ούτε εξυπηρετεί το οποιοδήποτε συμφέρον. Η στήριξη αυτή αποδείχθηκε περίτρανα το Σάββατο 7 Νοεμβρίου με το ηρωικό όχι του 93% απέναντι στις εκλογές- παρωδία.

Όσον αφορά τους κεντρικούς πυλώνες στους οποίους βασίζεται η πρόταση της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. θα παρατηρήσουμε πως ορισμένοι από αυτούς αποτελούν θέσεις της πρ. Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου, αλλά και επίσημες ή ανεπίσημες αντιλήψεις της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Κάποιες δε είχαν ανακοινωθεί από το 2018, στο πρόγραμμα Παιδείας  της Ν.Δ.

Ελπίζουμε η όλη αυτή προσπάθεια να μην ολοκληρώθηκε με τη συγκεκριμένη διαδικασία και τις επαινετικές δηλώσεις της κ. Κεραμέως. Είναι καλό και συνάδει με την πορεία της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. αλλά και της Δ.Α.Π.- Ν.Δ.Φ.Κ. να υπάρξει ένας κύκλος επαφών με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ( ΟΛΜΕ- ΔΟΕ- ΟΙΕΛΕ) που εκπροσωπούν περί του 200.000 νηπιαγωγούς- δασκάλους- καθηγητές και διαθέτουν τρία αντίστοιχα αξιόλογα Επιστημονικά- Παιδαγωγικά Κέντρα. Παράλληλα, πολύ χρήσιμη θα είναι η συμβολή των Ενώσεων Αναπληρωτών στην α/θμια και β/θμια Εκπαίδευση, όπως και των αντίστοιχων συντονιστικών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025