Ομιλία του Γ. Μαυρωτά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το Γαβρόγλου, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του στο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου και βουλευτής Αττικής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, αποδόμησε το «επιχείρημα» βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να δικαιολογήσουν τη fast track διαδικασίες, ότι το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ έκαναν και αυτοί τα ίδια στα νομοσχέδια για την Παιδεία, λέγοντας ότι o κόσμος δεν τους ψήφισε για να κάνουν τα ίδια.

Επανερχόμενος στο θέμα του ασύλου, σχολίασε ότι πρόκειται για μια διάταξη, που κλείνει το μάτι σε συγκεκριμένα ακροατήρια, που έχουν διαβεί τον Ρουβίκωνα της νομιμότητας, αναρωτώμενος ποιο πρυτανικό συμβούλιο θα τα βάλει με συμμορίες και τον υπόκοσμο. Για τα Συμβούλια Ιδρύματος, σημείωσε ότι η Κυβέρνηση τα καταργεί, αφού πρώτα τα είχε πριονίσει και όλοι καταλαβαίνουν ότι αυτό το έκανε επειδή ξεβόλευαν καταστάσεις.

Την εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ με κάθε τι, που θεωρεί ως τεχνοφασισμό, διαπίστωσε ο βουλευτής του Ποταμιού, σχετικά με την ηλεκτρονική ψηφοφορία μιας και έτσι αφήνεται το πεδίο ελεύθερο στους μάστορες των μηχανισμών και τους «επαγγελματίες» συνδικαλιστές.

Αντί της πολυφωνίας που υποστηρίζει ο κ. Γαβρόγλου, ο κ. Μαυρωτάς προέβλεψε παραλυσία της διοίκησης των από τη ρύθμιση για τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια Πρύτανη-Αντιπρυτάνεων. Σε αυτό το σημείο υπενθύμισε μία αποστροφή από άρθρο του νυν Υπουργού Παιδείας στην ΑΥΓΗ πριν 3 χρόνια (20/07/2014) περί της σοβαρής ήττας της αριστεράς στα Πανεπιστήμια, σχολιάζοντας ότι μάλλον ήρθε η ώρα με τη ρύθμιση αυτή, οι μειοψηφίες να ξαναπάρουν τον ρόλο τους στην εξουσία.

Ο κ. Μαυρωτάς κατέδειξε την «αδιαφορία» του Υπουργείου για το ζήτημα της διοίκησης των κοσμητειών των μονοτμηματικών σχολών όπου τα μέλη ΔΕΠ θα είναι η μειοψηφία, συμπληρώνοντας πως αυτό δεν είναι τυχαίο ότι ισχύει για τις σχολές του Πολυτεχνείου.

Αναφερόμενος στον ακραίο παρεμβατισμό και την υπερρύθμιση στα μεταπτυχιακά, επανέλαβε τα ερωτήματα α) πώς θα επιλέγονται οι φοιτητές αν πάνω από το 30% πληρούν τα κριτήρια και β) γιατί να μην λαμβάνονται υπόψη και οι καταθέσεις εκτός από το εισόδημα. Συνέχισε λέγοντας ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται όλοι σαν «κερδοσκόποι» γιατί αυτό οδηγεί στην ισοπέδωση, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου πως πολλοί καλοί διδάσκοντες θα φύγουν και αυτοί στο εξωτερικό. Επίσης τόνισε την ύπαρξη και αρκετών μεταπτυχιακών επαγγελματικής εξειδίκευσης τα οποία αφορούν κυρίως στελέχη επιχειρήσεων, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος για να μην έχουν δίδακτρα.

Μάλιστα ο βουλευτής του Ποταμιού απευθυνόμενος στον κ. Γαβρόγλου είπε: «Μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο αν λάβετε λουλούδια στο γραφείο από ξένα Πανεπιστήμια (κυρίως από Κυπριακά, Τουρκικά και Βουλγάρικα) να ξέρετε για τι είναι».

Για τα θέματα των μετακινήσεων μελών ΔΕΠ από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο, στάθηκε στην επιχειρούμενη άρση της απαγόρευσης μετακίνησης από ΑΕΙ της περιφέρειας σε κεντρικά ΑΕΙ, μετά τη συμπλήρωση 15 χρόνων στα πρώτα. Αναρωτήθηκε γιατί φέρνει αυτή τη διάταξη ο κ. Γαβρόγλου, ζητώντας εξηγήσεις ποιους ή ποιες αφορά και γιατί έφυγε η σύμφωνη γνώμη του τμήματος προέλευσης από τις προϋποθέσεις και θα αποφασίζει ο Υπουργός;

Για τα 5ετή μάστερ, σημείωσε ότι το ζήτημα εξελίσσεται σε φούσκα ενώ κάλεσε τον κ. Υπουργό να απαντήσει για τα κριτήρια επιλογής της Σάμου αντί της Σύρου ως έδρας της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου παρά την απόφαση της Συγκλήτου στις 29/11/2007.

Κλείνοντας ο κ. Μαυρωτάς επέκρινε την Κυβέρνηση ότι τέτοιες ρυθμίσεις οδηγούν σε ένα ανελεύθερο πανεπιστήμιο στο οποίο θα κάνουν κουμάντο οι δυναμικές μειοψηφίες. Τόνισε ότι εμείς στο Ποτάμι θα προσπαθήσουμε μέχρι τελευταίας στιγμής να σώσουμε ότι σώζεται, γιατί αν μη τι άλλο, τα θέματα Παιδείας τα ξέρουμε, και τα ξέρουμε καλά έτσι ώστε να φανερώσουμε τι κρύβεται πίσω από τα ωραία και μεγάλα λόγια που συνοδεύουν το νομοσχέδιο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Θα ξεκινήσω από αυτό που συνεχώς επαναλαμβάνει η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ όταν προσπαθεί να δικαιολογηθεί γιατί ένα τόσο σοβαρό νομοσχέδιο έρχεται με διαδικασίες fast track στη Βουλή.
Είπε ότι και ο νόμος Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου ήρθε καλοκαιριάτικα και η πρώτη νόθευσή του με τον νόμο Αρβανιτόπουλου ήρθε καλοκαίρι και μάλιστα σε μία συνεδρίαση.
Αλήθεια είναι αυτά.

Θα είχατε δίκιο να τα επικαλείστε αν είχατε πει στον κόσμο: «Κοιτάξτε εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε ότι έκανε το ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αλλά θα τα κάνουμε με αριστερό τρόπο.»
Όπως και κάνετε

Αλλά δεν νομίζω να είπατε αυτό. Αυτά τότε τα καταγγέλλατε…
και λέγατε ότι με σας θα αλλάξουν θα ξαναβρεί η Βουλή τον πραγματικό της ρόλο, δημοκρατία, ισότητα, αλληλεγγύη κ.λπ.
Οπότε το άλλοθι του «και σεις τα ίδια κάνατε» δεν ισχύει
Παρένθεση

Τα ίδια ακριβώς λέγατε χθες και στην ολομέλεια όταν αποχωρήσαμε καταγγέλλοντας τον ευτελισμό των κοινοβουλευτικών διαδικασιών

«Και οι προηγούμενοι τα ίδια έκαναν» είπατε και κει…
Φέρατε σε εναρμόνιση οδηγίας 22 υπουργικές τροπολογίες και δεν ξέρω αν τελειώσατε…
Νομίζω έχετε ακόμα να βολέψετε κάποια θέματα της περιουσίας των μοναστηριών του Αγίου Όρους
Ας πάμε στο θέμα μας
Στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση.

Κυρίως την τριτοβάθμια
Δεν άκουσα κάποιες αλλαγές μεταξύ Α και Β ανάγνωσης εκτός από αυτήν για την αμοιβή καθηγητών από το εξωτερικό.
Επειδή άκουσα τον κ. Υπουργό και αρκετούς βουλευτές να μιλάει για τον κακό νόμο 4009/2011 πότε αξιολογήθηκε όπως προβλεπόταν από τον ίδιο τον νόμο;
Και αυτό έπρεπε να κάνουμε και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα που σαφώς υπήρχαν.
Και η λειτουργία των συμβουλίων ιδρύματος μπορούσε να βελτιωθεί όχι να τα καταργήσετε όμως (επειδή λέτε ότι δεν είδατε κανέναν να συμφωνεί και να υπερασπίζεται τα συμβούλια ιδρύματος)
Θα προσπαθήσω να μην επαναλάβω όσα έχω πει στις δύο προηγούμενες επιτροπές.

Για το Άσυλο λοιπόν και τις ακαδημαϊκές ελευθερίες τα είπαμε.
Τροχαία και πυροσβεστική μέσα, αστυνομία έξω.
Μια διάταξη κλείσιμο ματιού σε συγκεκριμένα ακροατήρια που έχουν διαβεί τον Ρουβίκωνα της νομιμότητας
Ποιο πρυτανικό συμβούλιο να τα βάλει με συμμορίες και υπόκοσμο, παίρνοντας μια ευθύνη που ανήκει στην πολιτεία;

Για την αποστολή των ΑΕΙ τα είπαμε
Έφυγε η αναφορά της ετοιμασίας για το επαγγελματικό πεδίο
Ναι η γνώση έχει την αυταξία της, αλλά μακάρι να καθόμασταν να φιλοσοφούμε ή να ερευνούμε, χωρίς να χρειαστεί να δουλεύουμε κιόλας

Αλλεργία στον ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, το ευρωπαϊκό δηλαδή πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης καθότι η αναφορά σε αυτόν φεύγει από το άρθρο 4
Πάμε στη διοίκηση των ΑΕΙ και επιτρέψτε μου να σταθώ λίγο εδώ
Τα τρισκατάρατα Συμβούλια Ιδρύματος η κατάργηση των οποίων είχε ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό ήδη από τις προγραμματικές δηλώσεις του Φεβρουαρίου 2015 επιτέλους καταργούνται αφού πρώτα τα πριονίσατε.
Διαβάζοντας της επιστολές που μας έστειλαν στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων καταλάβαμε όλοι γιατί
Γιατί ξεβόλευαν καταστάσεις

Πάμε στην ψηφοφορία
«Ο τεχνοφασισμός (έτσι δεν το λέγατε) δεν θα περάσει»
και έτσι η ηλεκτρονική ψηφοφορία δίνει τη θέση της στην κάλπη στις πρυτανικές εκλογές ώστε οι μάστορες των μηχανισμών να κάνουν τη δουλειά τους
Η μαζική συμμετοχή στις εκλογές που προκαλείται από την ηλεκτρονική ψηφοφορία ποτέ δεν άρεσε στους τακτικιστές

Και ο νοών νοήτο απ’ όσους έχουμε ζήσει εκλογές σε Πανεπιστήμια
Το πρυτανικό συμβούλιο που θα είναι ο Πρύτανης, οι 3 ή 4 αντιπρυτάνεις και ένας εκπρόσωπος των φοιτητών και των εργαζομένων θα έχει ουσιαστικά τον πρώτο λόγο σε κάθε ίδρυμα (άρθρο 14)
Ένα μικρό υπουργικό συμβούλιο με Υπουργό οικονομικών και ανάπτυξης, διοίκησης, έρευνας, ακαδημαϊκών υποθέσεων

Θα έχουμε δηλαδή έναν πρωθυπουργό στο υπουργικό συμβούλιο, με κάποιους υπουργούς που τους εξέλεξαν με διαφορετικά ψηφοδέλτια
Τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι κακή ιδέα, να τη δοκιμάσουμε
Για να δούμε όμως λίγο πιο βαθιά.
Γιατί ξεχωριστό ψηφοδέλτιο για Πρύτανη και Αντιπρυτάνεις
Για πολυφωνία λέει ο Υπουργός.
Για παραλυσία όπου κάποιες μειοψηφίες θα αντλούν εξουσία λέω εγώ ξέροντας πώς δουλεύουν τα πράγματα στο Πανεπιστήμιο

Για να το δούμε λίγο
Πριν τρία χρόνια 20/7/2014 ο κ. Υπουργός έγραφε στην Αυγή στο άρθρο του «Μια σοβαρή ήττα της αριστεράς στα Πανεπιστήμια»:

«Τελείωσαν οι πρυτανικές εκλογές. Τελειώνει και η ακαδημαϊκή χρονιά. Τελειώνουν όμως, όλα αυτά, και με ένα τεράστιο ερωτηματικό: Γιατί άραγε η Αριστερά δεν κατάφερε να παίξει έναν, έστω και δευτερεύοντα, ρόλο στις εξελίξεις της χρονιάς; Γιατί αυτό που καταγράφεται στην κεντρική πολιτική σκηνή, δηλαδή η άνοδος της Αριστεράς, δεν αποτυπώνεται ούτε οργανωτικά ούτε πολιτικά ούτε ιδεολογικά στα πανεπιστήμια;»
Ήρθε λοιπόν η ώρα οι μειοψηφίες στα Πανεπιστήμια να ξαναπάρουν το ρόλο τους στην εξουσία μέσω των αντιπρυτάνεων στο Πρυτανικό Συμβούλιο.

Μήπως λοιπόν κρύβεται αυτό πίσω από τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια;
Για τη συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση εμείς λέμε ναι αλλά με τον σωστό τρόπο
Εκλογές με ενιαίο ψηφοδέλτιο όπως και οι άλλες κατηγορίες.
Κάτι που μπορεί να επεκταθεί και το έχουμε προτείνει και στις φοιτητικές εκλογές για τους φοιτητικούς συλλόγους

Και εδώ περιμένουμε από όλα τα κόμματα τη γνώμη τους
Εσείς με τη διάταξη όπως την έχετε για την ψηφοφορία των φοιτητών κλείνετε το μάτι στις παρατάξεις
Για τις κοσμητείες των μονοτμηματικών σχολών το είπα 2 φορές δεν βλέπω να ιδρώνει το αυτί κανενός.
Θα έχουμε κοσμητείες (οι διοικήσεις των σχολών δηλαδή) όπου τα μέλη ΔΕΠ θα είναι μειοψηφία και φοιτητές και εργαζόμενοι πλειοψηφία!!!

Πρωτότυπο και ενδιαφέρον για ακαδημαϊκές μονάδες.
Δεν συμφωνείται κ. Υπουργέ;
Και είναι τυχαίο ότι αυτό ισχύει για τις σχολές του Πολυτεχνείου;
Για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά σας το είπαμε. Κάντε προαιρετική την εμπλοκή τους διεθνούς Πανεπιστήμιου
Πάμε στα μεταπτυχιακά.
Υπερρύθμιση και ακραίος παρεμβατισμός.
Το είπαν όλοι.

Καταρχήν για τα δίδακτρα.
Δεν απάντησε ο Υπουργός στα ερωτήματά μου ίσως γιατί έλειπε δεν τα άκουσε
Πώς θα επιλέγονται οι φοιτητές αν πάνω από το 30% πληρούν τα κριτήρια και
γιατί να μην λαμβάνονται υπόψιν οι καταθέσεις και όχι μόνο το εισόδημα.
Θα μου πείτε «Ήταν όλα καλά μέχρι τώρα;»
Όχι.

Η ενιαία αντιμετώπιση όμως σαν να είναι όλοι «κερδοσκόποι» αδικεί τα καλά μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουμε πολλά
Και θα τα ισοπεδώσει
Αν υπάρχουν κάποιοι καθηγητές που δίνουν όλο τους το βάρος στα μεταπτυχιακά αγνοώντας τα προπτυχιακά όπως λέτε, ελέγξτε το.

Μην κόψετε τα χλωρά μαζί με τα ξερά
Η υποχρέωση των Πανεπιστημιακών να διδάσκουν στα μεταπτυχιακά (αν έχουν συμπληρώσει τις ώρες στα προπτυχιακά) πώς προκύπτει;
Τα τσουβαλιάζετε όλα στο νομοσχέδιο
Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν (και όχι λίγα μάλιστα) μεταπτυχιακά επαγγελματικής εξειδίκευσης κυρίως για στελέχη για να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους
Γιατί αυτά να τα επιδοτεί, να τα πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος και να μην έχουν δίδακτρα;
Αυτά ουσιαστικά θα τα καταργήσετε, γιατί αν βάλετε τα δίδακτρα ανάλογα με το κόστος και όχι με τη ζήτηση δεν θα είναι βιώσιμα

Οι καλοί διδάσκοντες θα φύγουν, και αν φύγουν οι καλοί διδάσκοντες που δημιουργούν τη φήμη σε ένα μεταπτυχιακό τότε πάπαλα το μεταπτυχιακό.
Και επειδή ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη ακαδημαϊκή κοινότητα σίγουρα οι καλοί θα βρουν καλύτερες προσφορές από τα 1500 ευρώ του μισθού τους…

και θα φύγουν αφήνοντας εμάς εδώ στη Βουλή να κλαίμε για το brain drain και να απορούμε «τι έχουν τα έρμα και φεύγουν» δεν ψοφάνε.
Με τις ιδεοληψίες σας λοιπόν και τον ψευδεπίγραφο φιλολαϊκό χαρακτήρα, τα ελληνικά πανεπιστήμια λοιπόν θα χάσουν και πόρους και ανθρώπους
Και επειδή η εκπαίδευση είναι ο μεγαλύτερος μοχλός κοινωνικής κινητικότητας αυτοί που θα πληγούν θα είναι τα μεσαία στρώματα και χαμηλά στρώματα.

Γιατί όσοι θέλουν καλά μεταπτυχιακά στα συγκεκριμένα θέματα θα φεύγουν έξω. Ποιοι δηλαδή; Οι έχοντες.
Μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο αν λάβετε λουλούδια στο γραφείο από ξένα Πανεπιστήμια (κυρίως από Κυπριακά, Τουρκικά και Βουλγάρικα) να ξέρετε για τι είναι.

Προς άρση παρεξηγήσεων δεν διδάσκω ούτε δίδασκα σε μεταπτυχιακό.
Όλες μου τις διδακτικές ώρες τις αφιέρωνα στα προπτυχιακά μαθήματα, αλλά παρακολουθούσα την πολύ αξιόλογη δουλειά που γινόταν σε ορισμένα μεταπτυχιακά
Θα κλείσω με κάποια πράγματα που έχουν να κάνουν με μικροδιαχείριση το micromanagement
Ας πάμε στο άρθρο 76 με τον αθώο τίτλο «Θέματα προσωπικού ΑΕΙ»
Δεν πολυασχοληθήκατε με αυτά

Στις μετακινήσεις μελών ΔΕΠ από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο και από Τμήμα σε Τμήμα ισχύει ότι μετά από 7 έτη μπορείς να αλλάξεις (υπό προϋποθέσεις) Πανεπιστήμιο και Τμήμα.
Τώρα προστίθεται ότι αν είναι για αλλαγή μέσα στο ίδιο ΑΕΙ τα 7 χρόνια γίνονται 5 (χωρίς την προϋπόθεση 3 ετών στην βαθμίδα)

Ποιος ή ποιοι είναι οι βιαστικοί κύριε Υπουργέ που θέλουμε να βολέψουμε και δεν μπορούν να περιμένουν άλλα δύο χρόνια;

Στο 2ο εδάφιο ενώ πριν 1 χρόνο με τον 4415/2016 είπαμε ότι απαγορεύεται η μετακίνηση από ΑΕΙ της περιφέρειας σε ΑΕΙ του κέντρου (για να μην αποψιλωθούν τα περιφερειακά ΑΕΙ) τώρα ερχόμαστε και λέμε ότι μπορούν καθηγητές που είναι 15 χρόνια στο τμήμα να πάνε σε κεντρικά ΑΕΙ.
Θα ήθελα κάποιες εξηγήσεις για αυτό; Γιατί; Τι έγινε και το μετανιώσατε; Είχατε κάποιες ενοχλήσεις από καθηγητές περιφερειακών ΑΕΙ; Ποιους ή ποιες αφορά;

Από Σάμο, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Φλώρινα να πάνε σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη;
Και επίσης κάτι άλλο πονηρό: στο 3ο εδάφιο με τις προϋποθέσεις μετακίνησης
Το τμήμα προέλευσης εκφράζει απλώς «γνώμη» και όχι «σύμφωνη γνώμη» όπως στον προηγούμενο νόμο τον 4415/2016

Ενώ το τμήμα υποδοχής ισχύει ότι πριν εκφράζει σύμφωνη γνώμη
Φεύγει δηλαδή η λέξη «σύμφωνη γνώμη» και μένει απλώς «γνώμη» για το τμήμα προέλευσης απλώς εκφράζει γνώμη.
Μπορεί να διαφωνεί δηλαδή η συνέλευση του τμήματος προέλευσης και ο Υπουργός να εγκρίνει;
Έτσι ουσιαστικά αποδεσμεύεται ο οποιοσδήποτε από την απόφαση του τμήματός του αρκεί να το εγκρίνει ο Υπουργός

Καταλάβατε γιατί μιλάμε για υπερσυγκεντρωτισμό κ. Υπουργέ;
Για τα 5ετή μάστερ δεν θα πω γιατί είναι λίγο φούσκα όπως εξελίσσεται
Για τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια δεν είπαμε ότι είναι ασαφή είπαμε ότι θα είναι διακοσμητικά και θα έχουν επικαλύψεις με τα Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας Καινοτομίας
Για τα ιδιωτικά σχολεία και την πρόσβαση των ΑμΕΑ επειδή κάνουν σπέκουλα κάποιες κυβερνητικές εφημερίδες για τη στάση της αντιπολίτευσης επειδή τάχα δεν μιλάει, ναι δεν μιλάμε και για τα αυτονόητα.
Δεν έχετε το μονοπώλιο της καρδιάς

Με αφορμή μάλιστα αυτό θα έλεγα να κοιτάξουμε και την πρόσβαση στα δημόσια σχολεία γιατί οι συμπολίτες μας ΑμΕΑ δεν είναι πολίτες β’ κατηγορίας
Για τα 2 ετή τμήματα για απόφοιτους ΕΠΑΛ, το ακούσαμε και από την ΟΛΤΕΕ
Αφού υπάρχει ο θεσμός της 9μηνης μαθητείας που οδηγεί στο ίδιο επίπεδο προσόντων (5) θα είναι άχρηστο ή υπονομευτικό απέναντι στη μαθητεία

Επίσης επειδή ρώτησα να μας πείτε τα κριτήρια επιλογής της Σάμου αντί της Σύρου παρά την απόφαση της Συγκλήτου το 29/11/2007
Λείπατε όμως και μάλλον δεν το ακούσατε
Εν κατακλείδι…
Προσέξτε επειδή πολύ το αναφέρετε (κι εσείς και η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ) το νεοφιλελεύθερο πανεπιστήμιο.

Μην οδηγήσετε εσείς σε ένα ανελεύθερο πανεπιστήμιο που θα κάνουν κουμάντο οι δυναμικές μειοψηφίες
Μπορείτε να το ψηφίσετε είσαστε 153 έχετε την πλειοψηφία
Εμείς θα προσπαθήσουμε μέχρι τελευταίας στιγμής να σώσουμε ότι σώζεται
Αν μη τι άλλο, επειδή το Πανεπιστήμιο το ξέρουμε, τουλάχιστον να φανερώσουμε τι κρύβεται πίσω από τα ωραία και μεγάλα λόγια που συνοδεύουν το νομοσχέδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025