Επιστολή στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με αφορμή τη Β΄ – μαθημάτων στη Γ’ τάξη των ΓΕΛ απέστειλε ο Σύλλογος Γεωπόνων Εκπαιδευτικών Ελλάδος, καθώς ο κλάδος έχει εξαιρεθεί τελείως από τη διδασκαλία των μαθημάτων Βιολογίας στη Γ΄ Λυκείου τόσο της Γενικής Παιδείας όσο και της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών.

Eπιστολή του Συλλόγου στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

Αξιότιμοι
κ.κ. Υπουργέ
κ.κ. Υφυπουργέ
κ.κ. Γ. Γραμματέα

Με τη με αριθ. 76099/11.5.2018 Υ.Α. με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», αποκαταστάθηκε εν μέρει η αδικία σε βάρος του κλάδου ΠΕ88.01 Γεωπόνων εκπαιδευτικών σχετικά με τη Β΄ ανάθεση των μαθημάτων Βιολογίας στο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο.

Η έκπληξη μας όμως ήταν μεγάλη όταν διαπιστώσαμε πώς έχουμε εξαιρεθεί τελείως από τη διδασκαλία των μαθημάτων Βιολογίας στη Γ΄ Λυκείου τόσο της Γενικής Παιδείας όσο και της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών. Να σημειώσουμε ότι τα μαθήματα αυτά τα διδάσκουμε επί δεκαετίες. Ιδίως για το μάθημα της Βιολογίας της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, είχαμε την ανάθεση του μαθήματος πριν από την ανάθεση του μαθήματος της Γενικής Παιδείας, αναγνωρίζοντας η Πολιτεία τη ιδιαίτερη συνάφεια των αντικειμένων που διαπραγματεύεται το μάθημα με τα γνωστικά αντικείμενα που διδασκόμαστε στις Γεωπονικές Σχολές. Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι στα γνωστικά αντικείμενα που διδασκόμαστε συμπεριλαμβάνονται τομείς της επιστήμης που αφορούν στη γενετική και τις εφαρμογές της, στη μοριακή βιολογία, στην εξέλιξη και τη γενετική τροποποίηση για την κατανόηση της λειτουργίας και ανάπτυξης των οργανισμών, τη δημιουργία και ανάλυση διαγονιδιακών οργανισμών (ΓΤΟ) κλπ.

Αντίστοιχα στα μαθήματα Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας, Φυσιολογίας και Ανατομίας, Γενικής και Γεωργικής Μετεωρολογίας, Οικολογίας και Προστασίας Περιβάλλοντος, Γενικής Μικροβιολογίας, έχουμε διδαχθεί τα αντικείμενα που έχουν σχέση με την ύλη που συμπεριλαμβάνεται στο μάθημα της Γενικής Παιδείας.
Επειδή πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση πρωτεύον κριτήριο για την ανάθεση των μαθημάτων θα πρέπει να είναι η συνάφεια της επιστημονικής ειδικότητας με το διδασκόμενο μάθημα-επιστημονικό αντικείμενο, θεωρούμε ότι η εξαίρεσή μας από τη διδασκαλία αυτών των μαθημάτων ως Β΄ ανάθεση αποτελεί κατάφωρη αδικία όταν άλλοι επιστημονικοί κλάδοι χωρίς να έχουν κανένα αντίστοιχο μάθημα στα προγράμματα σπουδών τους έχουν συμπεριληφθεί στις Β΄ αναθέσεις.

Προκειμένου τα πιο πάνω να καταστούν και επιστημονικά αλλά και ακαδημαϊκά σαφέστερα και να αποτελέσουν δεδομένα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα παραθέτουμε συνημμένα αυτούσιο κείμενο με θέμα: «Η σχέση της Γεωπονίας με την Βιολογία» του Καθηγητή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών κου Μπουράνη Δημήτριου το οποίο ευγενώς μας παρεχώρησε.

Επίσης να τονίσουμε και υπενθυμίσουμε ότι τα μαθήματα αυτά της Γ΄ Λυκείου είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και τόσα χρόνια τα στηρίζουμε με επιτυχία, διδάσκοντας τα στα σχολεία μας (έχοντας πλέον εμπειρία σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα πάνω από 20 χρόνια) και συμμετέχοντας σε διάφορες επιτροπές στις πανελλαδικές εξετάσεις είτε διορθώνοντας τα γραπτά των συμμετεχόντων μαθητών μας στις πανελλαδικές είτε εξετάζοντας τους ΦΑ.

Τέλος αναγνωρίζοντας τη συνεχόμενη εξέλιξη αυτών των γνωστικών αντικειμένων, αρκετοί από εμάς έχουμε παρακολουθήσει μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και έχουμε ολοκληρώσει διδακτορικά στους διάφορους τομείς της βιολογικής επιστήμης και της βιοτεχνολογίας.

Παρακαλούμε λοιπόν, άμεσα, όπως προβείτε στην επαναφορά σε Β΄ Ανάθεση για την ειδικότητα ΠΕ 88.01 της διδασκαλίας των μαθημάτων της Βιολογίας Γενικής Παιδείας όσο και της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στην Γ΄ Λυκείου για λόγους ακαδημαϊκής και επιστημονικής τάξης αλλά και εκπαιδευτικής αναγκαιότητας των σχολείων μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025