Αμέσως μετά τις εκλογές του Ιουλίου 2019 και το σχηματισμό Κυβέρνησης ΝΔ, υπήρξαν ισχυρές πιέσεις στην πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για άμεση αντικατάσταση των Διευθυντών Εκπαίδευσης με υπηρεσιακούς Διευθυντές για την καλύτερη οργάνωση του «επιτελικού κράτους»!

Γράφει ο Νεκτάριος Κορδής  Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

Την κομματική άλωση του κράτους από τους «νόμιμους ιδιοκτήτες της χώρας» εξάλλου την είδαμε από την πρώτη στιγμή με ξεκάθαρο τρόπο! Τι να πρωτοθυμηθούμε;

Την καταστρατήγηση των διαδικασιών του ΑΣΕΠ με απευθείας διορισμούς που κατήγγειλε η ΑΔΕΔΥ; Την τοποθέτηση επικεφαλής στην ΕΥΠ που δεν διέθετε καν τα τυπικά προσόντα για διορισμό στο δημόσιο ως Π.Ε., την επιλογή της Διοίκησης της ΕΡΤ και στη συνέχεια την προκήρυξη των αντίστοιχων θέσεων, την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο Μέγαρο Μαξίμου με διπλασιασμό σε αριθμό και αμοιβή μετακλητών υπαλλήλων; Είναι πλέον προφανές –ακόμα και στους δύσπιστους- πως το «επιτελικό» κράτος της κυβέρνησης της Ν.Δ. μεταφράζεται σ’ ένα αυταρχικό κομματικό κράτος παλιάς κοπής!
Στη συνέχεια την Τρίτη 19 Μαΐου 2020, δημοσιεύτηκε «κατ’ αποκλειστικότητα» σε εκπαιδευτικό ιστότοπο το «σχέδιο νόμου» για την Επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης! Δυστυχώς η κανονικότητα του Υπουργείου Παιδείας και της κ. Κεραμέως περιλαμβάνει ανυπαρξία κάθε ενημέρωσης και διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για τα πολύ σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης!

Αντίθετα είναι σύνηθες το φαινόμενο τα σημαντικά θέματα της επικαιρότητας να τα πληροφορούμαστε μέσα από «αποκλειστικές διαρροές» που δεν διαψεύδονται και απλά επικυρώνονται με τις επίσημες ανακοινώσεις! Μέσα σε αυτό το «σχέδιο νόμου» υπήρχε και η έξωση των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών! Το Υπουργείο Παιδείας δεν διέψευσε φυσικά το «αποκλειστικό» δημοσίευμα, αφού το «σχέδιο νόμου» ήταν σχεδόν αυτούσιο αυτό που είχε προκριθεί για νομοθέτηση πριν την πανδημία που ανέτρεψε προσωρινά κάποια δεδομένα ως προς το χρόνο επιλογής στελεχών!
Στα τέλη Ιουνίου – και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι Πανελλαδικές Εξετάσεις- επανήλθε έντονα η φημολογία για «προσωρινούς» Διευθυντές Εκπαίδευσης! Βέβαια λίγες μέρες πριν με την ψήφιση του ν. 4692/2020 η θητεία όλων των στελεχών εκπαίδευσης παρατάθηκε! Πιο συγκεκριμένα με το άρθρο 52: «Στελέχη της εκπαίδευσης που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, των οποίων έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει η θητεία για την οποία έχουν επιλεγεί, εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους και μετά τη λήξη της, έως την επιλογή, τοποθέτηση και ανάληψη υπηρεσίας νέων στελεχών». Η απάντηση του Υπουργείου ήταν ότι «δεν υπάρχει προς το παρόν τέτοια σκέψη»!
Εδώ και μια βδομάδα η φημολογία επανήλθε με πιο έντονο τρόπο! Εξάλλου το καλοκαίρι προσφέρεται για το «επιτελικό κράτος των αρίστων» -που έχει συνέπεια και συνέχεια- και για την ψήφιση πολύ σοβαρών νομοσχεδίων, αλλά και για τέτοιου είδους κινήσεις! Το ΝΣΧ για την «αναβάθμιση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης, δίνει τη δυνατότητα για μια τέτοια τροπολογία «επιλογής» προσωρινών στελεχών εκπαίδευσης, χωρίς μοριοδότηση φυσικά αλλά με τις προτάσεις από τον «κομματικό» μηχανισμό της ΝΔ! Θα πρόκειται για ξεκάθαρη επιστροφή στο «ένδοξο» παρελθόν! Πιθανώς και τις επόμενες ώρες να έχουμε εξελίξεις! Και κάτι τελευταίο: Για μας ο χώρος της εκπαίδευσης, δεν πρέπει να μετατρέπεται σε πεδίο πολιτικού ρεβανσισμού και η επιλογή στελεχών δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν δούρειος ίππος για την άλωση της κρατικής μηχανής! Συνεπώς η σημασία του κάθε νομοθετήματος σχετικά με την επιλογή στελεχών έγκειται στο ότι από τον τρόπο της επιλογής τους και από το οργανωτικό σχήμα της διοίκησης της εκπαίδευσης θα εξαρτηθεί το πόσο αποδοτική, αποτελεσματική και δημοκρατική θα είναι στο σύνολό της η λειτουργία της εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025