Διάβασα το κείμενο με τις νέες προτάσεις της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που… προφανώς συνέστησε ο Υπουργός Παιδεία και Θρησκευμάτων κ Φίλης που δημοσιεύθηκε όχι μόνο στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ αλλά γενικότερα στο ελληνικό διαδίκτυο.
Θα συνιστούσα, με αγάπη και δημοκρατικά ανθρωπιστικό προσανατολισμό, ως παλιός-συνταξιούχος- πανεπιστημιακός δάσκαλος να ψάξουμε εκεί στη Θάλασσα όπου πήγε για μπάνιο (όπως έγραψε μάλλον χαριτολογώντας) ο Πρόεδρος του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία κ Αντώνης Λιάκος και οι συνεργάτες του και αφού τον εντοπίσουμε να ρωτήσουμε για τις σχέσεις του κειμένου προτάσεων της Επιτροπής του με τον Βραζιλιάνο «κέντρο-αριστερό» διανοούμενο Paulo Freire, (1921-1977) στέλεχος του Κόμματος των Εργατών της Βραζιλίας (The Workers’ Party, πορτογαλικά Partido dos Trabalhadores, PT) και τα θεωρητικά του δημιουργήματα για ‘ανθρωπιστική και δημοκρατική παιδεία’.
Με άλλα λόγια, όπως κρίνω, αυτά που προτείνονται για την αναμόρφωση(;) της Ελληνικής Παιδείας έχουν ιστορία και παρελθόν πολλών δεκαετιών …
Παρόμοιες προτάσεις θα βρείτε στην αναμόρφωση που επιχειρείται στη Σερβία στα πλαίσια της συμμόρφωσης με απαιτούμενα της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης των Βαλκανίων.
http://facta.junis.ni.ac.rs/pas/pas201201/pas2012-04.pdf
Περισσότερα για το όλο θέμα, ενδεικτικά μόνο γιατί η βιβλιογραφία είναι τεράστια. εδώ:
http://eepat.net/doku.php?id=humanistic_education
https://www.sensepublishers.com/media/299-education-and-humanism.pdf
Εκτός εάν είμαι ‘εντελώς λάθος’ ίσως θα ήταν ακαδημαϊκά σωστό ο κ Αντώνης Λιάκος να κάνει και ΕΚΤΕΝΗ αναφορά στις θεωρίες του μακαρίτη Βραζιλιάνου Paulo Freire και στους λόγους που οδήγησαν αυτόν και την Επιτροπή του να κάνουν τις συγκεκριμένες προτάσεις ενώ θα μπορούσαν να γίνουν προτάσεις με βάση τα ιστορικά δεδομένα (εξαιρούνται οι ιστορικές αναφορές στην…Βασιλεία) μιας χώρας η οποία δημιούργησε την έννοια ΠΑΙΔΕΙΑ (η συγκεκριμένε λέξη αποτελεί το ετυμολογικό υπόβαθρο στις περισσότερες γλώσσες του Πλανήτη μας…)