Αξιότιμα μέλη του κοινοβουλίου,
για να σας εμπιστευθεί το σύνολο της εκπαιδευτικής οικογένειας, θα πρέπει η επιμόρφωση να προηγείται της αξιολόγησης. Συστηματική και συνεχής επιμόρφωση του εκπαιδευτικού, σημαίνει ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σημαίνει επιστημονική επάρκεια και εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Το υπουργείο και η νέα ηγεσία του, αν θέλει να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τους προηγούμενους υπουργούς, θα πρέπει το δίχως άλλο και άμεσα, να ανακοινώσει ένα σταθερό, αποτελεσματικό και συνεπές θεσμικό πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών-μιας και μέχρι τα τώρα δεν υπάρχει μία ολοκληρωμένη, συγκροτημένη και μακροπρόθεσμη πολιτική για την επιμόρφωσή μας-και κατόπιν να προχωρήσει στην αξιολόγηση.
Εδώ και 31 έτη που υπηρετώ τη δημόσια εκπαίδευση, περιμένω ακόμη από το υπουργείο ένα Προεδρικό Διάταγμα, που θα αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η οποία θα αποτελεί:
- αναπόσπαστο τμήμα της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του εκπαιδευτικού.
- μία συνεχή και επαναλαμβανόμενη διαδικασία, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αποσπώνται για ένα μικρό χρονικό διάστημα από τα σχολεία τους, για να αφοσιώνονται πλήρως στην επιμορφωτική τους εργασία και προσπάθεια.
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Οι διάλογοι στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων
Η τακτική μας θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να συμφωνήσουν και οι ομοσπονδίες.
Θα τις βρούμε μπροστά μας και υπάρχει τέτοια εμπειρία.
Συμφωνώ με την αξιολόγηση και έδωσα και μια λίστα προτάσεων.
Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Μιχελής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όταν ρωτήθηκε από την Βουλευτή Χ. Κεφαλίδου τι εννοούσε όταν νωρίτερα στην ομιλία του μίλησε για τριβή με τις Ομοσπονδίες για την αξιολόγηση.
ΑΘ. ΜΙΧΕΛΗΣ (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ) :Ας αποφύγουμε τον όρο «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», διότι είναι κάτι για το οποίο θα βρούμε απέναντί μας τις ομοσπονδίες.
ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ (Ειδική Αγορήτρια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ): Ακούω τον συνάδελφο, τον κ. Μιχελή, μιλώντας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, να λέει ότι είναι ένα θέμα στο οποίο χρειάζεται μια προσοχή και ότι θα βρούμε μπροστά μας τις ομοσπονδίες. Είναι συντεχνιακό το θέμα; Είναι δυνατόν να μην προχωρήσει εν έτει 2015, η αξιολόγηση σε όλους τους χώρους και στο χώρο της εκπαίδευσης και στο χώρο των δημοσίων υπαλλήλων; Πώς θέλουμε να προάγουμε την παιδεία χωρίς αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων;
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΕΛΗΣ: Κυρία συνάδελφε, είπα ότι Η τακτική μας θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να συμφωνήσουν και οι ομοσπονδίες. Θα τις βρούμε μπροστά μας και υπάρχει τέτοια εμπειρία. Συμφωνώ με την αξιολόγηση και έδωσα και μια λίστα προτάσεων.
Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ δεν ήθελαν την αξιολόγηση
Ν. ΘΗΒΑΙΟΣ (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): Έρχομαι στην αξιολόγηση και επειδή η Αριστερά έχει από την πλευρά της Αντιπολίτευσης τη ρετσινιά ότι δεν ήθελε την αξιολόγηση, στο διάλογο αυτό θα σας αποδείξουμε πραγματικά πώς η Ν.Δ. και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν ήθελαν την αξιολόγηση μέσα στα σχολεία και προσχηματικά έβαζαν μπροστά την ΟΛΜΕ.
Στην πράξη δεν την ήθελαν.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΑΚΗ (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): – Προφανώς και δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης.
-Το θέμα δεν είναι η αξιολόγηση αλλά ποια αξιολόγηση.
– Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται αλλά είναι αδιανόητο η αξιολόγηση να είναι ένας προσχηματικός τρόπος απολύσεων ή να χρησιμοποιείται ως φόβητρο ή μέσω επιτήρησης και τιμωρίας. Είναι άλλο πράγμα το ένα και άλλο πράγμα το άλλο. Δυστυχώς είχαμε κάποια κακά δείγματα γραφής.
ΝΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ(Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): -Η αξιολόγηση βεβαίως είναι μία αυταξία και πρέπει να γίνεται και να υπάρχει.
-Θα σας καταθέσω την εμπειρία μου.
-Μέσα στο πανεπιστήμιο, ξέρουμε όλοι όσοι το υπηρετούμε, ότι η διαδικασία της αξιολόγησης είναι μία διαδικασία στην οποία πρέπει να μπαίνουνε όλοι.
-Να γίνεται με τα σωστά εργαλεία. Υπάρχουν ειδικά τμήματα όπου βάζουμε τους φοιτητές μας, να μας αξιολογούν.
-Αυτό γίνεται σε όλον τον κόσμο.
-Όχι μόνο να αξιολογούν τους εκπαιδευτές, να αξιολογούν το διδακτικό υλικό και να αξιολογούν τη ζωή τους μέσα στα πανεπιστήμια και κατά πόσο αυτή τους βοηθάει, να προχωρήσουν παραπέρα.