Το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα σίτισης των μαθητών στα σχολεία σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς σε απάντησή του σε βουλευτές του ΚΚΕ.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούσαν να μάθουν τα μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση και με κρατική ευθύνη του προβλήματος του υποσιτισμού που συνδέεται άρρηκτα με την υγιή σωματική ανάπτυξη των παιδιών, όπως και τα κονδύλια που πρόκειται να επιμεριστούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και από το ΕΣΠΑ 2014-20 για την ικανοποίηση του αιτήματος «ένα γεύμα σε όλα τα παιδιά στα σχολεία».
Στην γραπτή απάντηση δίνονται πληροφορίες για προγράμματα που έχουν ήδη υλοποιηθεί ή που βρίσκονται στη φάση της υλοποίησης όπως η πιλοτική δράση «ΒΑΛΕ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ» στα πλαίσια του οποίου θα μοιραστούν 18.500 συσκευασίες εποχικών φρούτων σε 3.025 μαθητές 13 δημοτικών. Επίσης γίνεται αναφορά και στο πρόγραμμα «Σωστή Εκπαίδευση- Υγιεινή Διατροφή» το οποίο υλοποιείται για 4η χρονιά σε Δημοτικά Σχολεία και στα πλαίσια του οποίου γίνεται και δωρεάν διανομή φρούτων (μπανάνα).
Ωστόσο στην απάντηση δε γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα μέτρα που θα λάβει το υπουργείο πέρα φυσικά από το γεγονός ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος.
Να θυμίσουμε ότι προεκλογικά στα άμεσα και κοστολογημένα μέτρα του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για τη μαθητική μέριμνα περιλαμβάνονταν τα ακόλουθα:
Οργανώνουμε σχολικά συσσίτια, δεκατιανό για όλους τους μαθητές και γεύμα στα ολοήμερα δημοτικά καθώς και δωρεάν προληπτικό υγειονομικό έλεγχο των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη.
Επίσης ο υπουργός Παιδείας κ. Μπάλτας είχε αναφέρει ότι πρώτα θα αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική καταστροφή. Χαρακτηριστικά είχε δηλώσει στις αρχές Φεβρουαρίου πως «σήμερα η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι τραγική. Εκτός των παγίων αυτών προβλημάτων της, έχει λεχθεί από όλες τις πλευρές ότι είναι εν εξελίξει μία μεγάλη ανθρωπιστική καταστροφή. Παιδιά πεινάνε. Γονείς αυτοκτονούν. Τα σχολεία δεν έχουν θέρμανση. Οι δάσκαλοι λείπουν. Άρα οποιαδήποτε νέα πολιτική για την παιδεία, για την εκπαίδευση δεν μπορεί να ξεκινάει από την αντιμετώπιση αυτής της ανθρωπιστικής καταστροφής και μαζί με αυτήν και με τη διάλυση που έχει παράλληλα επέλθει λόγω των γνωστών διαδικασιών απόλυσης και διαθεσιμότητας, που έχει επίσης επιβάλει στα σχολεία τη διάλυση.
Απέναντι σε αυτά τα προβλήματα έχουμε και θα έχουμε μια μέθοδο: Πρώτον, θα αντιμετωπίσουμε την ανθρωπιστική καταστροφή