Το 2ο Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Παραλίας επισκέφθηκε, τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, στη διάρκεια της παρουσίας του στην Πάτρα, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Γεώργιο Αφράτη.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στη δομή των Επαγγελματικών Λυκείων και στην αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων ΕΠΑΛ που έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Ενημέρωσε ότι με το προσεχές νομοσχέδιο του Υπουργείου το ποσοστό των θέσεων στα Πανεπιστήμια που θα καλύπτονται από αποφοίτους των ΕΠΑΛ αυξάνεται από 1% σε 5%.
Υπογράμμισε, ακόμη, τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και στην ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Επισήμανε την σημασία του νέου θεσμού «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας», στο οποίο συμμετείχαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήδη 1200 απόφοιτοι, ενώ την τρέχουσα σχολική χρονιά ο αριθμός των αποφοίτων έχει ξεπεράσει τις 3.000. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που συνδυάζει εκπαίδευση στο χώρο εργασίας είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα αλλά και στο σχολείο, με αμοιβή και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και οδηγεί σε αναγνωρισμένο επαγγελματικό δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Γίνεται μια συνεχής προσπάθεια να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία των νέων, συμπλήρωσε ο Υφυπουργός, προσθέτοντας, ότι «στόχος μας είναι η σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση και η στήριξη των αποφοίτων μετά την απόκτηση του πτυχίου τους».
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», που υλοποιείται πιλοτικά φέτος σε 9 σχολεία και προβλέπεται η γενίκευσή του από το επόμενο σχολικό έτος, με στόχο την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών των ΕΠΑΛ.
Τέλος, ο κ. Μπαξεβανάκης υπογράμμισε τη μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση να καταστεί, από λύση ανάγκης, ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, ανάλογα με τα κλίσεις και τα ενδιαφέροντα τους.